וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצח בחדר המלון: בלוגר צ'צ'ני גולה חוסל בצרפת

המשטרה סבורה כי הרצח של אימראן אלייב, שניהל ערוץ יוטיוב ביקורתי נגד שליט צ'צ'ניה, היה ממניע פוליטי. טרם נעצרו חשודים. בשנים האחרונות נרצחו כמה גולים צ'צ'נים באירופה, האחרון שבהם בברלין באוגוסט. "מסר ממוסקבה"

אימראן אלייב, בלוגר צ'צ'ני שנרצח במלון בפריז. 7 בפברואר 2020. יוטיוב, צילום מסך
נרצח בחדרו. אימראן אלייב/צילום מסך, יוטיוב

בלוגר צ'צ'ני, שהיה מבקר תקיף של הנשיא רמזאן קדירוב, נרצח בחדר במלון בעיר ליל שבצרפת. הבלוגר, אימראן אלייב, ניהל ערוץ יוטיוב שבו נהג למתוח ביקורת על מנהיג המחוז שבקווקז, הנתמך על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אלייב, בן 44, "סבל ממוות אלים", לפני גורמים במשטרת צרפת. גורם המקורב לחקירה אמר כי אלייבהכיר את הרוצח וכי החשד שהרצח היה על רקע פוליטי.

לפי הגורם המקורב לחקירה, שני אנשים נרשמו לחדר במלון ביום רביעי. אתמול, בסביבות השעה 11:00, ניגש מנהל המלון לחדר - וגילה את גופתו של אלייב. האדם השני, צ'צ'ני בן 35, נעלם, ומתנהל מצוד אחריו בתור החשוד המרכזי. הסכין שנמצאה בזירה נשלחה לבחינות מעבדה.

אף חשוד לא נעצר עד כה. בשנים האחרונות נרצחו כמה גולים צ'צ'ני החיים באירופה. ארגוני זכויות אדם מזהירים כי החיסולים הללו הם מסר אזהרה ממוסקבה. הקרמלין, שמתנער באופן קבוע מקשר להתנקשויות האלו, טרם הגיב.

באוגוסט נרצח הגולה הצ'צ'ני זלימחאן חנגושבילי בפארק בברלין. אזרח רוסי מוחזק מאז בחשד לרצח, אך הוא מסרב לדבר עם חוקריו ומוסקבה מתנערת מאחריות. גרמניה גירשה בעקבות זאת שני דיפלומטים רוסים, אך לא הטילה באופן רשמי אחריות על רוסיה.

בכלי התקשורת בגרמניה דווח כי החשד הוא שסוכנויות הביון הרוסיות גייסו את המתנקש. בספטמבר אמרו גורמים אמריקניים כי וושינגטון הגיעה למסקנה שמוסקבה אחראית להתנקשות למפקד המורדים לשעבר, שלחם בשורות הבדלנים בצ'צ'ניה בזמן שאלו נלחמו ברוסיה בתחילת העשור שעבר.

עוד בוואלה!

דיווח: בריטניה סיכלה ניסיון חיסול של מנהיג צ'צ'ני המתנגד לפוטין

לכתבה המלאה

"הוא נהרג כאזהרה לאחרים"

מוסא טייפוב, עיתונאי צ'צ'ני הגולה בצרפת, הפנה אצבע מאשימה לעבר מוסקבה. "אני חושד בתוקף שרוסיה, באמצעות השירותים המיוחדים שלה, מעוניינת מאוד בסכסוך פנימי בין תושבי הקווקז", כתב בשבוע שעבר בפייסבוק. הוא סיפר כי לאלייב ארבעה ילדים הגרים בבלגיה, והוסיף כי הוא היה איתו "בקשר רציף בווטסאפ".

מנסור סדולייב, יו"ר איגוד זכויות האדם הצ'צ'ני (VAYFOND), שבסיסו בשוודיה, אמר ל-CNN כי אלייב היה ידוע ב"התבטאויותיו הקשות והפוגעניות" ביחס "לתושבי הקווקז" כמו גם בביקורתו על המשטר הצ'צ'ני. גם הוא מאשים את מוסקבה ברצח. "הוא נהרג כאזהרה לאחרים, כדי לנסות ולהפחיד את כל מי שמבקר את 'השוליה הרוסית' בצ'צ'ניה, רמזן קדירוב", אמר.

קדירוב הוא מנהיג צבא לשעבר שנודע באכזריותו ובנאמנותו לפוטין. סדולייב אמר כי "מתנגדי המשטר הרוסי ותומכי עצמאותה של הרפובליקה הצ'צ'נית, ובמיוחד אלו המתבטאים בגלוי, נמצאים בסכנה מתמדת, הן באיחוד האירופי והן בכל מדינה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully