וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בריטניה סיכלה ניסיון חיסול של מנהיג צ'צ'ני המתנגד לפוטין

בעקבות מידע שהגיע לסוכנויות הביון, נמנעה כניסתו לממלכה של אומר סוגייפוב, שלפי החשד תכנן לרצוח ראש ממשלה לשעבר במחוז שקיבל מקלט בממלכה ב-2004. ההחלטה התקבלה על רקע הרעלתו של סקריפל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סוכנויות הביון בבריטניה מנעו את כניסתו של מתנקש רוסי שלפי החשד תכנן לרצוח את ראש ממשלת צ'צ'ניה לשעבר בממלכה - כך דווח אתמול (ראשון) ב"סנדיי טיימס". אומר סוגייפוב ניסה להגיע לבריטניה בקיץ שעבר, אך נדחה בעקבות מידע מודיעני שלפיו הוא מתכנן לרצוח את אחמד זקאייב, יריבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. האחרון קיבל מקלט מדיני ברוסיה ב-2004.

ההחלטה למנוע מהמתנקש להיכנס לשטחה של בריטניה התקבלה חמישה חודשים אחרי הרעלתו של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל, שהותקף יחד עם בתו בגז העצבים נוביצ'וק. לונדון הטילה את האחריות למתקפה על מוסקבה, שמצדה יצאה בקמפיין דיסאינפורמציה מאסיבי שמטיל ספק במהימנות שירותי הביטחון הבריטיים ורומז כי הם אחראים להרעלתו של סקריפל בעצמם.

מנהיג צ'צ'ניה לשעבר אחמד זקאייב, 2010. רויטרס
נרדף על ידי פוטין. אחמד זקאייב, 2010/רויטרס

זקאייב נמלט לבריטניה בתום המלחמה השנייה בצ'צ'ניה, שבסיומה השתלטה מחדש רוסיה על המחוז המוסלמי המורד. סוגייפוב, שאשתו וששת ילדיו חיים בלונדון, נקשר גם לרצח עומר איזראלוב הצ'צ'ני בווינה ב-2009. גם הוא חי בעבר בבירת בריטניה, אך עזב מאז, ועתה הוא מוגדר איום לביטחון הלאומי. אחד הגורמים שצוטטו בטיימס אמר כי אחת מבנותיו של סוגייפוב עובדת כקוסמטיקאית וכי המשפחה מעולם לא גרמה לשום בעיות.

בשנים האחרונות, רוסיה הייתה מעורבות בשורת תקיפות ופעולות חתרניות נגד מדינות המערב, אך בקרמלין דוחים זאת ומכנים זאת "היסטריה אנטי-רוסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully