וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רופא מומחה" - במרמה: 3 רופאים נעצרו בחשד שזייפו הליך התמחות ברמב"ם

5.2.2020 / 15:48

המשטרה עצרה את החשודים בשנות ה-40 לחייהם בתום חקירה סמויה. על פי החשד השלושה זייפו את ההתמחות שלהם בבית החולים בחיפה בסיוע רופא בכיר וכן דוחות רפואיים המעידים על ביצוע ניתוחים אף שלא נכחו בהם. מעצרם הוארך ב-10 ו-5 ימים

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: אסף דרורי

המשטרה עצרה היום (רביעי) שלושה רופאים בשנות ה-40 לחייהם בחשד שזייפו הליך התמחות בבית החולים רמב"ם בחיפה לשם קבלת תואר "רופא מומחה" במרמה. על פי החשד בתקופת ההתמחות של שניים מהם הם זייפו בסיוע רופא בכיר שלישי, את ההתמחות שלהם, לרבות זיוף דוחות רפואיים המעידים על ביצוע ניתוחים כנדרש בהליך ההתמחות, שעה שלא נכחו בהם כלל.

ראשיתה של החקירה הסמויה בגין עבירות הונאה, החלה עם קבלת תלונה ממשרד הבריאות בדבר החשדות האמורים, כשבתום חקירה סמויה ואיסוף הממצאים הנדרשים, עצרו בלשי מפלג ההונאה בימ"ר את שלושת הרופאים לחקירה במשרדי ימ"ר חוף.

מעבר החקירה לשלב הגלוי התאפשר אתמול, עם נחיתתו בארץ של אחד הרופאים החשודים שנעצר בשדה התעופה והבוקר נעצרו שניים נוספים באזור חיפה בבתיהם.

בהתאם לממצאים וצרכי החקירה, השלושה הובאו הבוקר לדיון בבית משפט השלום עכו, בבקשה להאריך את מעצרם. בית המשפט האריך את מעצרם של שניים מהרופאים, ודיון בעניינו של רופא נוסף טרם התקיים. אחד הרופאים, בכיר במחלקת אף אוזן גרון ברמב"ם, חשוד כי בשנת 2017 העניק אישורים פיקטיביים לרופאים מתמחים במחלקה, וכך איפשר להם לקבל את התואר רופא מומחה. בתום המעצר הוא יישלח ל-10 ימים של מעצר בית מלא. מעצרו של השני הוארך בחמישה ימים, עד יום שני הבא. לדברי השופטת, החשד נגדו "ברף הגבוה ביותר".

החשודים בזיוף הליך ההתמחות במרכז רפואי בחיפה, לשם קבלת תואר "רופא מומחה" במרמה במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בעכו 5 בפברואר 2020. יואב איתיאל
שניים מהרופאים החשודים בבית המשפט בעכו, היום/יואב איתיאל

יו"ר ועד רופאי בית החולים רמב"ם, המכהן גם כיו"ר האגף הכירורגי בבית החולים, פרופ' יהודה אולמן, אמר לוואלה! NEWS: "אנחנו מקווים ומאמינים שמדובר בפגמים טכניים ברישומים. מדובר ברופאים מצויינים ומסורים, ואני תקווה שמה חקירה יעלה שלא נפל פגם במעשיהם".

הנהלת רמב"ם מסרה בתגובה כי "הנהלת בית החולים שיתפה פעולה עם בדיקת משרד הבריאות ומשטרת ישראל ותמשיך לשתף פעולה ככל הנדרש להמשך חקירת הנושא".

דב גלעד כהן ממשרד ברטל כהן, בא כוחו של רופא אשר שמו ופרטיו נאסרו לפרסום מסר לוואלה! NEWS כי צר לו על המעצר המיותר וחסר התכלית. לו הר"י או משרד הבריאות היו יוזמים בירור מקדים וממצה עם הרופא, קרוב לוודאי שחקירת המשטרה לא הייתה באה לעולם. אולם הדבר לא נעשה, ולאחר שהרופא יפרוס את מלוא העובדות בפני החוקרים - עמם הוא משתף פעולה ללא כחל וסרק - יידרש חשבון נפש מצידם על הנזקים שגרמו לשמו הטוב.

עוד בוואלה!

בשורה חלקית לעיתונות: מנדלבליט מעודד הדלפות, אך רק מפוליטיקאים

לכתבה המלאה
מיון בית חולים רמב"ם מאי 2017. אדריאן הרבשטיין
מיון בבית החולים רמב"ם/אדריאן הרבשטיין

זו לא הפעם הראשונה שברמב"ם מתגלים אי סדרים חמורים ברישום מי בפועל ביצעו ניתוחים. בינואר 2018 פורסם אודות מקרה חמור במיוחד בו רופא מנתח עזב חולה באמצע ניתוח כדי לבצע ניתוח אחר בתעריף גבוה יותר ותוך שרופא מתמחה התבקש לבצע אותו לבד ולשנות את הרשומה הרפואית, כאילו נכח בחדר הניתוח רופא בכיר נוסף - שכלל לא נכח שם.

(עדכון ראשון: 11:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully