וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת נהגי המוניות: הושגו הסכמות על ביטול תעריפי המונה החדשים

5.2.2020 / 11:44

איגוד נהגי המוניות הודיע כי הושגו הסכמות עם שר התחבורה על השבת התעריף לסכום שהיה קודם ל-1 בינואר 2020 בתמורה להפסקת חסימות הכבישים ועיצומים נוספים. משרד ראש הממשלה: בשל טענות לפערים סוכם לקיים בחינה מקצועית נוספת של מרכיבי התוכנית

צילום: מתוך הפייסבוק של חנוך סער, עריכה: עמית שמחה

איגוד נהגי המוניות הודיע היום (רביעי) לחבריו כי הושגו הסכמות עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על ביטול תעריף המונה והשבתו לכפי שהיה קודם ל-1 בינואר 2020. זאת בתמורה להפסקת חסימות הכבישים עיצומים אחרים בהם הם נוקטים. רשמית, במשרד התחבורה טוענים כי הם "לא מכירים" שישנן הסכמות ואולם מזכירים כי ישנה "דחייה לעדכון המונים עד ה-6 במרץ ותו לא". עם זאת, בסביבת השר סמוטריץ' מודים כי לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "נבחנת היתכנות".

הנהגים אומרים שנתנו למהלך אולטימטום של עד יום שני הבא ובינתיים הם אכן מקפיאים את מחאתם. משרד ראש הממשלה מסר כי "היות ועלו טענות על פערים מרכזיים בנוגע לנתונים על בסיסם גובשה הרפורמה, סיכם ראש הממשלה עם שרי האוצר והתחבורה כי יש לקיים בחינה מקצועית נוספת של מרכיבי התוכנית".

מחאת נהגי המוניות על רפורמת תעריפי הנסיעה בצומת עזריאלי בתל אביב. 02 בפברואר 2020.. קובי שלמה, אתר רשמי
מחאת נהגי המוניות, השבוע/אתר רשמי, קובי שלמה

ביום ראשון נהגי המוניות יצאו למחות פעם נוספת על רקע הרפורמה בשיטת חישוב תעריפי הנסיעה, הפעם בצומת קפלן שבתל אביב. המחאה הגיעה לאחר הפגנה מצומצמת שהתקיימה באזור אשדוד. שי דיין, ממובילי מחאת הנהגים שנכח בהפגנה, אמר לוואלה! NEWS כי "הנהגים מעדכנים את המונים ואז הם מבינים את הנזק. ההבטחות של משרד התחבורה והאוצר התבררו כהבטחות שווא. ועדת המחירים משקרת אותנו ומרמה את הציבור ואנחנו מהר מאוד נגיע להתמוטטות כלכלית".

בחודש שעבר ראש הממשלה הורה על דחיית יישום רפורמת המוניות, זאת, בתיאום עם שר התחבורה ושר האוצר משה כחלון. ראש הממשלה והשרים חתמו על צו שמאריך את תקופת ההיערכות לקראת יישום הרפורמה בחודשיים נוספים, כדי להמשיך ולנהל את המגעים מול נציגי נהגי המוניות.

שיטת התעריפים החדשה במוניות ובמשרד התחבורה נכנסה עם תחילת השנה לתוקפה. השיטה החדשה אמורה להגביר את השקיפות בחישוב מחיר הנסיעה במונית, תאפשר לנוסע לאמוד מראש את עלותה, בהתאם לזמן ומרחק הנסיעה ותשקף בצורה נכונה יותר את העלויות לנהג המונית.


(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully