וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי מוניות חסמו לתנועה את כביש 1: "עוול ומעשה לא מוסרי"

2.1.2020 / 18:43

הפגנות נהגי המוניות נגד הוזלת התעריפים נמשכות והכביש באזור נמל התעופה נחסם לתנועה. יו"ר ועד ארגון נהגי המוניות מחה: "אנחנו נעשה כל מה שצריך לעשות - אנחנו נשרוף גם אנשים". אחד הנהגים טען: "מנסים לאלץ אותנו לעבוד במחירים לא כלכליים"

עריכה: שאול אדם

נהגי המוניות מוחים הערב (חמישי) נגד הוזלת התעריפים וחסמו לתנועה לזמן קצר את כביש 1 ממחלף נתב"ג למחלף שפירים. בריאיון לרדיו גלי ישראל אמר יו"ר ועד ארגון נהגי המוניות, שי דיין, כי "אנחנו נעשה כל מה שצריך לעשות - אנחנו נשרוף גם אנשים".

"זה עוול ומעשה לא מוסרי", אמר לוואלה! NEWS תומר יחזקאל, נהג מונית המוחה על שיטת התעריפים החדשה. "הנתונים שמעביר משרד התחבורה הם שקר אחד גדול. מנסים לאלץ אותנו לעבוד במחירים לא כלכליים. נסיעה מתל אביב לנתבג ב-160 שקלים לפי המחירון יוצאת עכשיו 106.9 שזה כמעט 60% פחות. מראשון לציון לערד היה 627.10, עכשיו 394.78. ברור שלא נעמוד בזה אז לא ברור מה מנסים לעשות במהלך הזה".

מחאת נהגי המוניות בירושלים בעקבות החלטת שר האוצר משה כחלון להפחית את תעריפי הנסיעה ב-12%, 14 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ', אתר רשמי
המחאה מתרחבת/אתר רשמי, נועם מושקוביץ'

אתמול פנה מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לשר האוצר משה כחלון ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שישקלו לדחות את הרפורמה, כדי למצות השיח בנושא הרפורמה. המזכיר טען בפני השרים כי כל עוד אין מונים חכמים לא ניתן ליישם את הרפורמה במלואה, ולכן יש לשקול לדחות אותה עד לכניסת המונים החדשים ובזמן הזה למצות את השיח מול הנהגים.

שיטת התעריפים החדשה במוניות ובמשרד התחבורה נכנסה עם תחילת השנה לתוקפה. השיטה החדשה אמורה להגביר את השקיפות בחישוב מחיר הנסיעה במונית, תאפשר לנוסע לאמוד מראש את עלותה, בהתאם לזמן ומרחק הנסיעה ותשקף בצורה נכונה יותר את העלויות לנהג המונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיטה החדשה אמורה להגביר את השקיפות בחישוב מחיר הנסיעה במונית. מחאת נהגי המוניות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נהגי המוניות מתנגדים נחרצות לשיטה החדשה שתייקר את הנסיעות בעיר, תוך שתוזיל את הנסיעות הבין-עירוניות. בשבועות האחרונים הם קיימו כמה מחאות נגד התעריפים החדשים, באחת מהן השביתו את השירות בנמל התעופה בן גוריון, בפעם אחרת יצאו בשיירה ברחובות תל אביב והם מאיימים לפתוח בשביתה כללית כבר בימים הקרובים.

לטענת יהודה בר-אור, יו"ר איגוד המוניות, השינוי יפגע אנושות בפרנסת הנהגים. לדבריו, השינוי היה אמור להבטיח שכר הוגן לנהגי המוניות, אך "בניגוד להבטחות, הוא לא נבדק בשטח על ידי משרדי הממשלה כפי שהובטח לנו". בר-אור הוסיף כי "אני מבקש וקורא למשרדי האוצר והתחבורה להקפיא את יישום השינויים, לכנס בהקדם את ועדת המחירים ולבחון יישום שינויים בתעריפי המונה בשיתוף פעולה מלא עם איגוד נהגי המוניות".

(עדכון ראשון: 18:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully