וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאבק של אין ברירה": נהגי המוניות ישבתו נגד הוזלת התעריפים

27.12.2019 / 7:20

באיגוד נהגי המוניות החליטו לצאת למאבק נגד שינוי שיטת החישוב של תעריפי המונה, שלטענתם צפויה לפגוע ולהפחית מהכנסתם בשיעור של עד כ-30%. "הבטחות של משרדי התחבורה והאוצר לא קוימו", אמרו באיגוד. במסגרת המאבק, יצאו לשביתה כללית של שלושה ימים החל מ-1 בינואר

צילום: ארגון נהגי המוניות

נהגי המוניות נאבקים בתעריפים המוזלים הנכפים עליהם, ומתכננים שביתה כללית בשבוע הבא. ביום רביעי התכנסה לישיבת חירום ההנהלה המורחבת של איגוד נהגי המוניות הארצי, בהשתתפות מנהלים של כ-50 תחנות מוניות מכל רחבי הארץ, המייצגים למעלה מ-6,000 נהגים. בתום ישיבת החירום הוחלט כי נהגי המוניות יצאו לשביתה של שלושה ימים, שתחל ביום שני הבא.

במסגרת השביתה המתוכננת, תחנות המוניות לא יתנו שירות ולא יענו לטלפונים והנהגים יצאו לשיירות מחאה ברחבי הארץ. "השביתה הוכרזה על רקע גזירות שינוי תעריפי המונה בנסיעה במוניות, שאמורה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר", אמרו באיגוד נהגי המוניות. הם טענו כי "הבטחות של משרדי התחבורה והאוצר לא קוימו".

שיטת החישוב החדשה בתעריפי המונה במוניות, אמורה להבטיח לנהגי המוניות עליה של 12.4% במחיר עבור נסיעות עירוניות, וירידה של 6.6% בנסיעות בין-עירוניות. "התוצאה של שינויים אלה הייתה אמורה להביא לכך שנהגי המוניות, שמרוויחים כיום בממוצע שכר זעום של כ-30 שקלים בלבד לשעה יגיעו לשכר הוגן יותר בשיעור של 44 שקלים בממוצע", אמרו באיגוד.

שירות מוניות גט טקסי. ערן לם,
נהגי המוניות מוחים בעקבות ההחלטה להפחית את תעריפי הנסיעה/ערן לם

לדברי האיגוד, מבדיקות בשטח של נהגי המוניות שנערכו לאחרונה וכללו השוואה בין שיטת החישוב החדשה בתעריפי המונה לזו הנהוגה כעת עולה כי יישום התעריפים החדשים יביא לירידה של כ-30% בהכנסתם בנסיעות בין עירוניות, לעומת ירידה מתוכננת של 6.6%. לעומת זאת, העלייה בתעריפי הנסיעה העירונית תעמוד רק על 6%, לעומת עליה מתוכננת של 12.4%. באיגוד הוסיפו כי בשורה התחתונה שכרם צפוי להיפגע בשיעור של 25%-30%.

יהודה בר-אור, יו"ר איגוד המוניות, אמר כי "זהו מאבק של אין ברירה. לא ניתן יד לפגיעה אנושה בשכרם של נהגי המוניות, אנשים שנוהגים שעות ארוכות בכבישי ישראל ונאבקים לפרנס את משפחותיהם". הוא טען כי שינוי התעריפים היה אמור להבטיח שכר הוגן לנהגי המוניות, אך הוסיף כי "בניגוד להבטחות, הוא לא נבדק בשטח על ידי משרדי הממשלה כפי שהובטח לנו". מבדיקות שערכו באיגוד בשטח, התברר שהשינוי יפגע אנושות בפרנסת הנהגים. "אני מבקש וקורא למשרדי האוצר והתחבורה להקפיא את יישום השינויים, לכנס בהקדם את ועדת המחירים ולבחון יישום שינויים בתעריפי המונה בשיתוף פעולה מלא עם איגוד נהגי המוניות".

דני ברנר, עיתונאי בדימוס ובעל מונית, שעובד מדי יום בשדה התעופה, כואב את הגזירות אבל מתנגד לדרך השביתה שהנהגים נתנו ממנה טעימה בשבוע שעבר. "המאבק מוצדק. השתתפתי בהפגנה בנמל התעופה וכאב לי לראות שפגענו דווקא בנוסעים שביקשו לנסוע במונית ולהגיע הביתה לפני כניסת השבת", סיפר. "אלה הלקוחות שלנו שבוחרים בנו להסיע אותם. זו טעות איומה לפגוע דווקא בהם", אמר ברנר. הוא הסביר כי מי שמנהל את המאבק הוא "אדם שיש לו כוונות טובות, אבל חוסר ניסיון וחוסר מקצועיות בניהול משברים ובמאבק מול משרדי ממשלה".

עוד בוואלה!

15 שנה לצונאמי שהחריב את דרום-מזרח אסיה: "זה עדיין רודף אותי"

לכתבה המלאה
רכבת ישראל גט טקסי מונית. רונן בוידק, מערכת וואלה! NEWS
"המאבק מוצדק". נהגי המוניות ישבתו במשך 3 ימים/מערכת וואלה! NEWS, רונן בוידק

ברנר הסביר כי "לצערי, הדרך הזו לא תביא תוצאות. החרב מתהפכת על צווארנו ויש להפגין, לעצור את המדינה ולהבהיר חד משמעית לחברי הליכוד ולנתניהו שבעלי ונהגי המוניות לא יצביעו עבור מי שמחריב את הענף ופוגע בפרנסתם", אמר ברנר. הוא הוסיף כי "אני קורא לנתניהו להורות מיד על דחיית ביצוע הרפורמה, עד להקמת ממשלה חדשה ומינוי שר תחבורה חדש וקבוע. הזמן אוזל. הבטחות לא מדברות אלינו, רק ביצוע ומיד".

בינתיים, לוואלה! NEWS נודע כי כבר זומנה ישיבת חירום ליום ראשון במשרד ראש הממשלה בירושלים. בישיבה ישתתפו נציגי איגוד נהגי המוניות, משרד התחבורה, משרד האוצר ומשרד המשפטים. הם ינסו למצוא נוסחה מוסכמת לשינויים בתעריפי המונה, ולמנוע את ההשבתה המתוכננת. גורם בכיר במשרד התחבורה סבור כי איום השביתה נועד להפעיל לחץ לקראת הישיבה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully