וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לנשיא אוגנדה: "מקווה שתקים שגרירות בירושלים"

3.2.2020 / 18:30

בהצהרה משותפת ציין נתניהו כי הוא פועל לחיזוק שיתוף הפעולה עם המדינה, והציע במקביל להקים שגרירות ישראלית בקמפאלה. "זה יאפשר לידידות שלנו לפרוח". הנשיא מוסווני השיב:"אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך. אנו בוחנים את הנושא"

צילום: לע"מ, עריכה: ניר חן

(בווידאו: נחיתת נתניהו בצ'אד, לפני כשנה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת היום (שני) באוגנדה, אליה המריא הבוקר לצורך ביקור עבודה בן יממה. במהלך הביקור הוא נפגש עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני, ודן עמו ביחסים בין שתי המדינות וההתפתחויות באזור. "זאת ידידות אמת", הצהיר נתניהו בפני הנשיא. "היא התחילה לפני עשרות שנים בפגישתנו הראשונה, אדוני הנשיא, לעולם לא אשכח אותה".

נתניהו הכריז כי "ישראל שבה לאפריקה, ואפריקה שבה לישראל, בגדול". הוא הודה לנשיא מוסווני בסיוע בשיתוף הפועלה מול מדינות נוספות באפריקה. "אנחנו משתפים פעולה באופן ישיר בתחומים רבים: בחקלאות, בחינוך ובחדשנות", אמר נתניהו.

בהמשך קרא נתניהו לנשיא לפתוח שגרירות בירושלים. "יש שני דברים שאותם אנו רוצים להשיג, ודנו בהם בביקור הזה", ציין נתניהו. "הראשון הוא לכונן טיסות ישירות בין ישראל לאוגנדה. זה יאפשר לידידות שלנו לפרוח. ושנית, יש לי הצעה פשוטה, ויהיה לך זמן לשקול אותה, אדוני הנשיא, ידידי: אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני אפתח שגרירות בקמפאלה. אנו מקווים לעשות זאת בעתיד הקרוב". על כך השיב הנשיא: "אם חבר אומר: אני רוצה את השגרירות שלכם כאן ולא שם, אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך. אנו בוחנים את הנושא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני 3 בפברואר 2020. חיים צח /לע"מ, אתר רשמי
נתניהו ומוסווני, היום/אתר רשמי, חיים צח /לע"מ

מוקדם יותר, עם המראתו אמר נתניהו כי הוא פועל לחיזוק הקשר עם אוגנדה. "אני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל", אמר נתניהו עם המראתו. זהו ביקורו השני של נתניהו במדינה, בה ביקר בשנת 2016 לציון 40 שנה למבצע אנטבה בו נהרג אחיו, יוני נתניהו, שפיקד על המבצע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני ורעייתו, שרת החינוך, הגב' ג'נט מוסווני, במשכן הנשיאות באנטבה 3 בדצמבר 2020. חיים צח/לע"מ, אתר רשמי
"מקווים להביא בשורות טובות". נתניהו באוגנדה/אתר רשמי, חיים צח/לע"מ

זהו ביקורו החמישי מאז 2016 של נתניהו באפריקה - יעד שסומן על ידו בכהונה האחרונה, שבה שימש גם כשר חוץ, כיעד לחיזוק מעמדה המדיני של ישראל באמצעות קידום הסכמים כלכליים וביטחוניים בין חברות ישראליות ובין מדינות שונות ביבשת. "ישראל חוזרת לאפריקה בגדול, אפריקה חזרה כבר לישראל", אמר הבוקר, "אלה קשרים שחשובים מאוד בתחום המדיני, בתחום הכלכלי ובתחום הביטחוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחזקים את הקשר עם אוגנדה". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקור הראשון היה במערב אפריקה, ביולי 2016, במסע מתוקשר לאוגנדה, קניה, רואנדה ואתיופיה. שנה אחר כך, ביולי 2017, גם מזרח אפריקה סומנה על המפה, כשנתניהו השתתף בוועידת אקוואס - ארגון הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה, בליבריה. כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר, הוא היה המנהיג המערבי הראשון שהשתתף באירועי השבעת הנשיא החדש של קניה ובינואר אשתקד, לפני שנה בדיוק, ביקר לראשונה בצ'אד. בשנתיים האחרונות חודשו היחסים עם גינאה המשוונית וגם עם נשיא מאלי סוכם על חימום היחסים.


(עדכון ראשון: 12:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully