וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע מדיני נוסף לאפריקה: נתניהו ימריא מחר לביקור באוגנדה

2.2.2020 / 12:57

במהלך הביקור, שיימשך כיממה אחת, צפוי נתניהו להיפגש גם עם ראשי מדינות נוספות מהיבשת, אליה נסע כבר ארבע פעמים בשנים האחרונות. זה יהיה ביקורו השני במדינה, אליה הגיע בשנת 2016 לציון 40 שנה למבצע אנטבה, שבו נהרג אחיו

נתניהו פגש את נעמה יששכר בנמל התעופה במוסקבה/עריכה: עמית שמחה

ימים אחדים לאחר ששב מביקורים בארצות הברית וברוסיה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא מחר לביקור עבודה בן יממה באוגנדה, כך הודיעו היום (ראשון) רשמית בלשכת ראש הממשלה. במהלך הביקור נתניהו צפוי להיפגש גם עם ראשי מדינות נוספות. זהו ביקורו השני של נתניהו באוגנדה: ב-2016 הוא ביקר במדינה לציון 40 שנה למבצע אנטבה בו נהרג אחיו, יוני נתניהו, שפיקד על המבצע.

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו באדיס אבבה, אתיופיה. יולי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו באדיס אבבה, יולי 2016 (צילום: קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית)/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

זה יהיה ביקורו החמישי מאז 2016 של נתניהו באפריקה - יעד שסומן על ידו בכהונה האחרונה, שבה שימש גם כשר חוץ, כיעד לחיזוק מעמדה המדיני של ישראל באמצעות קידום הסכמים כלכליים וביטחוניים בין חברות ישראליות ובין מדינות שונות ביבשת.

הוא התחיל במערב אפריקה, ביולי 2016, במסע מתוקשר לאוגנדה, קניה, רואנדה ואתיופיה. שנה אחר כך, ביולי 2017, גם מזרח אפריקה סומנה על המפה, כשנתניהו השתתף בוועידת אקוואס - ארגון הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה, בליבריה. כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר, הוא היה המנהיג המערבי הראשון שהשתתף באירועי השבעת הנשיא החדש של קניה ובינואר אשתקד, לפני שנה בדיוק, ביקר לראשונה בצ'אד. בשנתיים האחרונות חודשו היחסים עם גינאה המשוונית וגם עם נשיא מאלי סוכם על חימום היחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully