וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל שמאל נאשם בהעלבת שוטרים אתיופים: "תחזור למכלאה שלך"

2.2.2020 / 14:14

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הפעיל גיא הירשפילד מארגון "תעאיוש", לאחר שקרא קריאות גזעניות לעבר שני שוטרים ממוצא אתיופי שאבטחו הפרת סדר בשטחים. על פי הנטען, הוא הטיח באחד מהם, שהשליך רימון הלם: "לא נותנים לך להיכנס למועדון אז אתה בא לפה להוציא את העצבים?"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידיאו: עימותים בגדה המערבית בעקבות עסקת המאה, בשבוע שעבר)

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד גיא הירשפילד, פעיל שמאל מוכר, בגין העלבת עובד ציבור ממניע גזעני. בכתב האישום נטען כי הירשפילד, המוכר כפעיל בארגון "תעאיוש", קרא קריאות גזעניות לעבר שני שוטרים ממוצא אתיופי במהלך הפרת סדר בשטחים, סמוך להתנחלות טלמון.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה על ידי עורך הדין שגיא שגב מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), ב-16 בנובמבר הגיע כוח של שוטרי מג"ב, ובהם שני השוטרים, לצומת "הדואר" סמוך לטלמון, שנמצאת מצפון-מערב לרמאללה, לצורך פעילות מבצעית. באותה עת, שהו במקום עשרות פלסטינים שחסמו את הכביש לכיוון נילי, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוח.

השוטרים ניגשו לאבטח כביש סמוך למקום, שבו עשרות פלסטינים יידו לעברם אבנים. במהלך פעילות השוטרים, התקרבו כמה פלסטינים לשוטרים. בתגובה, השליך אחד מהם, ממוצא אתיופי, רימון הלם לכיוונם, וזאת לצורך הרחקתם לאחור.

מפגינים פלסטינים מיידים אבנים במהלך עימותים עם צה"ל בעקבות עסקת המאה ליד בית אל הסמוכה לרמאללה ב-1 בפברואר 2020. AP
הדברים נאמרו במהלך הפרת סדר בשטחים. ידויי אבנים סמוך לרמאללה, בשבוע שעבר/AP

הירשפילד, בן 51, ששהה במקום ביחד עם ההמון הפלסטיני, התקרב למרחק של כעשרה מטרים מהשוטר ואמר לעברם של שני השוטרים: "תחזור תחזור למכלאה שלך, תחזור למכלאה, לא נותנים לך להיכנס למועדון אז אתה בא לפה להוציא את העצבים שלך? לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ אז אתה בא פה נהיה גבר על הפלסטינים? את כל המשפחה כבר העלו מאתיופיה, או שהם נשארו באתיופיה כי הם לא בצבע הנכון?".

בדבריו כלפי השוטרים האתיופים, הוסיף הירשפילד: "ככה זה, דופקים אתכם בישראל אז אתם באים לפה מרגישים גברים. למה לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ? אולי פה בכפר יתנו לך להיכנס למועדון, יתייחסו אליך יותר בכבוד מאשר בישראל". בהמשך, שר הירשפילד לעבר שני השוטרים "אפסים, אפסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully