וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך בלגיה לשעבר נאלץ להודות: יש לי ילדה מחוץ לנישואים

אחרי מאבק משפטי ממושך והכחשות נמרצות, אלברט השני בן ה-85 עבר בדיקות DNA שהוכיחו שהוא אכן אביה של דלפין בואל, בת 50 כיום. היא תהיה זכאית לשמינית מהונו. בשנת 2013 פרש מכס המלוכה בנסיבות מסתוריות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מלך בלגיה מודיע על פרישתו מהכס, 2013)

המלך אלברט השני, שפרש מהכס הבלגי ב-2013 בנסיבות מסתוריות, נאלץ אתמול (שני) להודות סוף-סוף שהוא אביה של ילדה שהגיעה לעולם מרומן מחוץ לנישואים בשנות ה-60. ההודאה הגיעה אחרי שאלברט עבר בדיקות DNA במסגרת בדיקת אבהות, עליהן הורה בית המשפט.

ראש המדינה הקודם בן ה-85 מוכר עתה באופן רשמי כאביה של דלפין בואל, בת 51 כיום, שניהלה מאבק משפטי במשך שש שנים. היא זכאית עתה לשמינית מהונו. בעת פרישתו אמר אלברט השני כי הוא סובל מבעיות בריאותיות, אולם היו הערכות שלפרשה, שנחשפה לפני יותר מעשור, הייתה השפעה על כך. אמה של דלפין, הברונית סיביל דה סליס לונשאמפ, טענה כי היא ניהלה רומן עמו במשך שני עשורים וגרמה לסקנדל בבית המלוכה.

במשך הקרב המשפטי הממושך הכחיש המלך לשעבר מכל וכל את טענותיה של האישה כי הוא אביה הביולוגי, אולם עורך דינו מסר אתמול הצהרה מרירה: "הוד מעלתו המלך אלברט השני לקח לידיו את תוצאות בדיקת ה-DNA שאותה עשה לבקשת בית המשפט לערעורים בבריסל. המסקנות המדעיות הראו כי הוא אביה הביולוגי של גברת דלפין בואל".

מלך בלגיה לשעבר אלברט השני ובתו מרומן מחוץ לנישואים דלפין בואל. AFP, אתר רשמי
הקרב המשפטי הסתיים. המלך לשעבר ובתו/אתר רשמי, AFP

עורך הדין המשיך: "אפילו שיש טיעונים והתנגדויות משפטיות שיצדקו את הטענה שהורות חוקית היא לא בהכרח הורות ביולוגית, ושההליך שננקט נראה בעיניו כשנוי במחלוקת, המלך אלברט החליט שלא להשתמש בהם ולסיים בכבוד וביושרה את ההליך הכואב הזה". לדבריו, המלך לשעבר מתעקש שהוא לא היה מעורב בחייה של בואל מאז לידתה בשום צורה, ושהוא תמיד כיבד את הקשר שבינה לבין אביה החוקי.

בתגובה להודאה המפתיעה, עורך דינה של בואל אמר כי "אנחנו נימנע מלהגיב בשלב זה".

אלברט השני הושבע למלך השישי של בלגיה ב-9 באוגוסט 1993 כשירש את אחיו, המלך בודואן, שמת בגיל 62. תפקידו הוא בעיקר סמלי, אולם מלך בלגיה מופקד על פתרון משבר חוקתיים. כיום המלך הוא בנו של אלברט, פיליפ בן ה-58.

עוד בוואלה!

אפגניסטן: מטוס של חיל האוויר האמריקני התרסק במרכז המדינה

לכתבה המלאה

המלך שכונה "הפרפר"

בואל, בת 51, ביקשה הכרה מאלברט לפני 20 שנה, אולם ערעוריה נדחו על אף שהיו עדויות לכך שהמלך היה מעורב בילדותה המוקדמת. כילדה, היא נהגה לכנות אותו "פרפר".

על פי התקשורת המקומית, שהתבססה על מקורביה של בואל, היא פנתה להליך המשפטי ביוני 2013 לאחר שבתה הבכורה, ז'וספין, פונתה לבית החולים עם דלקת ריאות, והיא חשה בהיעדרו של אביה.

תביעתה קיבלה חיזוק משמעותי בסתיו האחרון כשבית המשפט לערעורים קבע כי ז'אק בואל, שעמו גדלה, לא היה אביה הביולוגי. בית המשפט הורה למומחה רפואי להשוות את ה-DNA שלה עם זה של אלברט השני. הוא הסכים לתת דגימות רוק לאחר שבתי המשפט איימו לקנס אותו ב-5,000 אירו עבור כל יום שייסרב.

  • עוד באותו נושא:
  • בלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully