וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: מטוס של חיל האוויר האמריקני התרסק במרכז המדינה

צבא ארה"ב הודיע על התרסקות מטוס, מפציץ מסוג E-11A, כשעליו פחות מעשרה נוסעים. טליבאן, שאזור ההתרסקות נמצא בשליטתו, טען כי הפיל את המטוס שעליו היו בכירים אמריקניים. אולם, בצבא ארצות הברית הכחישו את טענתו: "אין ראיות לכך שההתרסקות נגרמה מאש האויב"

עריכה: אסף דרורי

מטוס של חיל האוויר האמריקני התרסק באפגניסטן - כך הודיע היום (שני) צבא ארצות הברית. גורמים בצבא האמריקני ציינו כי "היו פחות מעשרה בני אדם" על גבי כלי הטיס. טליבאן טען כי הוא הפיל את המטוס הצבאי של צבא ארצות הברית במרכז המדינה, וכי כל נוסעיו נהרגו. עם זאת, למרות טענת טליבאן, בצבא האמריקני אמרו כי "אין ראיות לכך שההתרסקות נגרמה מאש האויב".

בטליבאן לא ציינו כיצד המטוס הופל במחוז ראזני שבמרכז המדינה, שנמצא בשליטת הארגון הקיצוני. "המטוס, שהיה במשימת מודיעין, הופל באזור סאדו חל באזור דה יאק שבמחוז ראזני", אמר דובר טליבאן, זביהוללה מוג'האד. הוא הוסיף כי כל מי שהיה על המטוס, "כולל קצינים בכירים". עם זאת, גורם ביטחוני אפגני בכיר שחוקר את ההתרסקות אמר שלא גורמים אמריקניים בכירים על המטוס, שעדיין לא ידוע מה גרם להפלתו.

התרסקות המטוס האמריקני באפגניסטן 27 בינואר 2020. רויטרס
זירת התרסקות המטוס, היום/רויטרס

ברשתות החברתיות פורסמו תמונותיו של המטוס שהתרסק, מפציץ מסוג E-11A. גורמים אפגניים בכירים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס שהרשויות הזעיקו כוחות הצלה מקומיים לאתר ההתרסקות. חיילים אפגניים צולמו כשהם מתקדמים לכיוון האזור ההררי, המכוסה כעת בשלג, שבמחוז ראזני.

הודעת הצבא האמריקני הגיעה אחרי בלבול רב סביב התאונה. בשעות הבוקר דווח שמדובר במטוס אזרחי שעליו היו עשרות נוסעים, אך בהמשך הכחישה חברת התעופה הלאומית של אפגניסטן, "אריאנה", שהוא היה שייך לה. טליבאן, ששולט בחלקים ממחוז ראנזי, נלחם נגד הכוחות האמריקניים מאז שנת 2001.

(עדכון ראשון: 12:02)

עוד בוואלה!

מטוס החליק לתוך כביש באיראן. באורח פלא, איש לא נפגע

לכתבה המלאה
כוחות צבא אפגניסטן עושים את דרכם לזירת התרסקות המסוק האמריקאי 27 בינואר 2020. רויטרס
כוחות צבא אפגניסטן עושים את דרכם לזירת ההתרסקות/רויטרס
התרסקות המטוס האמריקני באפגניסטן 27 בינואר 2020. רויטרס
זירת התרסקות המטוס האמריקני באפגניסטן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully