וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס החליק לתוך כביש באיראן. באורח פלא, איש לא נפגע

150 הנוסעים במטוס שנחת נחיתת חירום בעיר מהאשהר הורדו ממנו בבטחה וללא פציעות משמעותיות. זאת על אף שהוא נחת לא רחוק מאזור מגורים, ובזמן שטהראן עוד מתמודדת עם השלכות הפלת המטוס האוקראיני

עריכה: עמית שמחה

מטוס נוסעים איראני עם כ-150 נוסעים החליק היום (שני) ממסלול ההמראה אל הכביש הסמוך לנמל התעופה בעיר מהאשהר שבדרום המדינה, ככל הנראה אחרי שאיבד את ציוד הנחיתה שלו אחרי נחיתה קשה. לא היו פציעות משמעותיות, והנוסעים נראו יוצאים בשלווה מהמטוס כשמזוודותיהם בידיהם. בקטעים ששודרו בטלוויזיה הרשמית נראו תושבים ברחוב מסייעים לנוסעים לרדת בבטחה.

מנהל נמל התעופה המחוזי, מוחמד רזא רזניאן, אמר כי כל הנוסעים הורדו בבטחה מהמטוס. עם זאת, נראה שהאירוע היה כפסע מלהפוך לטרגדיה, משום שהמטוס נחת לא הרחק מאזור מאוכלס. לפי הטלוויזיה הממלכתית, המטוס נחת בצורה קשה מהרגיל ואיבד את אמצעי הנחיתה שלו כשפגע במסלול בסביבות השעה 9:30. גורמים רשמיים אמרו כי התקרית תחת חקירה.

תיעוד: מטוס נוסעים איראני שהוביל כ-150 נוסעים החליק על המסלול 
והגיע לרחוב שליד שדה"ת במעשור, לאחר שנפגע בנחיתה הקשה. רויטרס
הרשויות חוקרות מה גרם לתאונה. המטוס בכביש, היום/רויטרס

הטיסה הייתה של חברת תעופה שבסיסה בטהראן. לפי דיווחים באיראן, המטוס זוהה רק כ"מקדונל דאגלס". רק לחברת "כספיאן אירליינס" יש מטוסי מקדונל דאגלס MD-83 בצי שלה.

התקרית קרתה בזמן שאיראן עדיין מתמודדת עם השלכות ההפלה של המטוס האוקראיני באזור טהראן מוקדם יותר החודש. כל 176 הנוסעים נהרגו כשמשמרות המהפכה שיגרו בשוגג שני טילים לעברו, בשל החשש שזהו מטוס אויב לאור המתיחות עם ארצות הברית. שעות קודם לכן, שיגרה איראן טילים לעבר יעדים אמריקניים בעיראק בתגובה לחיסול קאסם סולימאני, והיא הייתה דרוכה לקראת אפשרות עימות עם ארצות הברית.

מטוס הנוסעים האיראני לאחר שהחליק ממסלול הטיסה וביצע נחיתת בשדה התעופה מאהשהר, ינואר 2020. רויטרס
מטוס הנוסעים האיראני לאחר שהחליק ממסלול הטיסה וביצע נחיתת בשדה התעופה מאהשהר, ינואר 2020/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully