וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסונארו שוב נתפס בגזענות: "האינדיאנים הופכים לבני אדם כמונו"

נשיא ברזיל הימני הקיצוני, שהתבטא לא פעם נגד המיעוטים במדינה, אמר כי הקבוצות הילידיות "משתנות לאט לאט". בתגובה, תקפו נציגי הקבוצה את הנשיא: "הילידים תמיד היו בני אדם כמו כולם - זה בולסונארו שמראה שהוא פחות ופחות כזה"

צילום: רויטרס

פעילים ילידיים בברזיל מאיימים לתבוע את הנשיא, ז'איר בולסונארו, בעקבות התבטאות גזענית נוספת כלפיהם. "ללא ספק, 'האינדיאנים' משתנים. לאט לאט הם הופכים לבני אדם כמונו", אמר ביום חמישי האחרון הנשיא שמזוהה עם הימין הקיצוני באחד משידוריו השבועיים בפייסבוק.

בתגובה, הבטיחה סוניה גואג'ג'רה, אחת ממנהיגות הילידים הבולטות ביותר בברזיל, כי ארגונה יבקש להעמיד את הנשיא לדין על גזענות. "אנחנו, העמים הילידיים, התושבים המקוריים של האדמה הזו, דורשים כבוד. פעם נוספת, בולסונארו קורע את החוקה כשהוא מתכחש לאנושיות שלנו", צייצה בטוויטר.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו במהלך ועידה בברזיליה 21 באוגוסט 2019. רויטרס
"האינדיאנים הופכים לבני אדם". נשיא ברזיל/רויטרס

העיתונאי המקומי, לאונרדו סקמוטו תקף גם הוא את הנשיא. "הילידים תמיד היו בני אדם, כמו כולם. זה בולסונארו שמראה שהוא פחות ופחות בן אדם", כתב בחשבון הטוויטר.

זו לא הפעם הראשונה שבה בולסונארו משתמש במילים קשות נגד הקהילה הילידית בברזיל או נגד מיעוטים אחרים. הנשיא, שבעבר התגאה בהיותו הומופוב, אמר בשנות ה-90 שהוא מצר על כך שהצבא לא הצליח להשמיד את אוכלוסיות הילידים במדינה, כפי שקרה בצפונה של היבשת.

חברי שבט שאננווה רוקדים למען עצירת השריפות ביער האמזונס, ברזיל, 1 בספטמבר 2019. רויטרס
"אנו התושבים המקוריים של האדמה הזו, ואנו דורשים כבוד". הילידים בברזיל/רויטרס

פעילים ילידיים ותומכי שימור הסביבה רואים בבולסונארו סכנה מיידית, בשל קידום תכניות שנויות במחלוקת שיאפשרו פיתוח כלכלי באדמותיהם ביער האמזונס. זאת, על אף שניסה להציג את עצמו כמי שתומך בילידים כשהזמין תומך נדיר משורותיהם לנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בספטמבר, ובה גם לבש שרשרת מסורתית.

דבריו האחרונים של בולסונארו נאמרו בזמן שברזיל מגבירה את קמפיין יחסי הציבור הבינלאומי שלה מול הביקורת על מדיניותיה באמזונס, שחווה גל שריפות נרחב וזינוק בשיעור כריתת היער תחת כהונתו של איש הצבא לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully