וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה בחדר השינה: המעקב הפולשני אחרי מתנגדת הקרמלין

חודשים לפני מעצרה, הצליחו שוטרים לחדור לדירתה של אנסטסיה שבצ'נקו ולהתקין אמצעי מעקב בתוך דירתה. היא הראשונה שעומדת לדין במסגרת חוק דרקוני מ-2015, המאפשר לרשויות להכריז על ארגונים "לא רצויים". העונש המקסימלי הוא שש שנות מאסר

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שוטרים רוסים צילמו בחשאי פעילת אופוזיציה בתוך חדר השינה במשך חודשים, בטרם מעצרה בגין חוק חדש נגד "ארגונים בלתי-רצויים". אנסטסיה שבצ'נקו בת ה-40 נמצאת במעצר בית במשך כשנה אחרי שהיא הואשמה בעבירות הקשורות לעבודתה בארגון אזרחי שהוקם על ידי האוליגרך מיכאיל חודורקובסקי, אחד ממתנגדיו הבולטים של הנשיא ולדימיר פוטין.

עורכי דינה ובני משפחתה של שבצ'נקו סיפרו כי חוקרים גילו תיעוד שלה מחדש השינה בביתה בעיר רוסטוב על הדון שבדרום המדינה. עורך הדין סרגיי בדמשין פרסם ברשתות החברתיות את צו בית המשפט שהותיר למשטרה להתקין אמצעי ציתות וצילום בתוך הבית, קרוב לחמישה חודשים לפני שהיא נעצרה בינואר שעבר. לדבריו, השוטרים הצליחו בדרך כלשהי להיכנס לדירה מבלי שזיהו אותם, להתקין את הציוד ולקחת אותו חודשים לאחר מכן. "הם לא הותירו עקבות", אמר.

אנסטסיה שבצ'נקו (38), ראש קמפיין הבחירות של קשניה סובצ'ק , רוסיה, 13 בפברואר 2018.. רויטרס
תועדה בתחתונים בחדר השינה. שבצ'נקו/רויטרס

העבירות נגדה קשורות לארגון של הרצאה פומבית ובהשתתפות בהפגנה שלא אושרה על ידי הרשויות. אם היא תורשע, העונש המקסימלי שיושת עליה הוא שש שנות מאסר. היא הראשונה שעומדת לדין תחת חוק מ-2015, שלטעת הקרמלין נועד להילחם בהתערבות זרה במדינה. הוא מאפשר לתביעה להכריז על ארגון "בלתי-רצוי" אם נקבע שהוא "מהווה איום על הסדר החוקתי, הביטחון וההגנה של רוסיה".

כמה ארגוני זכויות אדם רואים בה אסירת מצפון. בתה הקטנה, ולדה, סיפרה בפוסט בפייסבוק שאמה לאחרונה קיבלה רשות לבחון תיעוד שבו היא נראתה בחדר השינה שלה, כשהיא בתחתונים. "האם זה מביך? אכן, עבור אנשי רשויות אכיפת החוק", כתבה.

האופוזיציה המתגוננת של רוסיה רגילה לשימוש ההולך וגובר של הרשויות במצלמות מעקב ברחובות ובאיומים של המשטרה, אך התקנת מצלמה בתוך חדר שינה של אישה זעזעה רבים.

לאוניד וולקוב, פעיל אופוזיציה בולט, אמר שזה "מקום לחלוטין" ואמר שגורמי ממשל מתקופתו של פוטין צריכים לעמוד לדין ולהיות מסולקים מתפקידים ציבוריים ביום שבו יתחלף השלטון. בשבוע שעבר האריך בית משפט מקומי את מעצר הבית של שבצ'נקו עד מרץ.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully