וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מתנגד של פוטין גויס בכוח לצבא ונשלח לבסיס נידח

25.12.2019 / 17:10

רוסלן שבדינוב, שותפו של אלכסיי נבלני, נעצר בדירתו במוסקבה - ונראה שוב במתקן בארכיפלג קפוא באוקיינוס הארקטי, מרחק של כ-2,000 ק"מ מהבירה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אחד ממקורביו של מנהיג האופוזיציה ברוסיה גויס בכוח לצבא ונשלח לבסיס מרוחק באזור הארקטי. רוסלן שבדינוב, מנהל פרויקט בקרן למאבק בשחיתות של אלכסיי נבלני, נעצר ביום שני בדירתו במוסקבה, לאחר שהדלת לביתו נפרצה, החשמל בדירתו נותק וכרטיס ה-SIM בטלפון הסלולרי שלו נותק מרחוק. אתמול הוא נראה שוב בבסיס בנוביה זמליה, ארכיפלג קפוא באוקיינוס הארקטי, שנמצא במרחק של כ-2,000 ק"מ מצפון למוסקבה. במקום פרוסה יחידה להגנה אווירית.

נבלני תיאר את גיוסו של שותפו כחטיפה ומאסר בלתי-חוקי. יריבו של הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי שבדינוב, שניסה לערער על הגיוס שלו מטעמים רפואיים, הצליח לעשות היום שיחת טלפון אחת דרך טלפון של מישהו אחר. לדבריו, נאמר לו כי הוא לא יורשה לו להחזיק טלפון סלולרי במהלך שנת שירותו הצבאית, וכי על חייל אחר הוטל ללוות אותו בכל עת. נבלני הוסיף כי עורכי דינו של שבדינוב יערערו על הגיוס שלו ויטענו שהוא נחטף ונכלא.

"שירות בצבא הפך פשוט לדרך לכלוא אנשים", כתב נבלני ברשתות החברתיות. פעילי אופוזיציה השוו יזאת לאופן שבו רוסיה הצארית וברית המועצות שלחו מתנגדים פוליטיים לקצוות הנידחים ביותר של המדינה הגדולה ביותר בעולם.

רוסלן שבדינוב, פעיל בולט בארגונו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני 9 ביוני 2017. רויטרס
נבלני אמר כי הוא "נחטף". רוסלן שבדינוב/רויטרס

שבדינוב היה חלק מהקמפיין הלא מוצלח של נבלני להתמודד בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. הוא עבד כמגיש בערוץ המקוון של נבלני, וסייע בניהול פרויקטים בקרן שלו, המתמחה בפרסום תחקירי שחיתות בפני גורמים ומנהלי מדינה.

ולנטינה מלניקובה, ראש איגוד "אימהות החיילים", אמרה לרויטרס כי יש לה ספקות רציניים לגבי אופן הטיפול בשבדינוב. "זה לחלוטין לא חוקי", אמרה.

עם זאת, קולונל מקסים לוקטב, סגן המפקח הצבאי במוסקבה, אמר לסוכנות הידיעות "טאס" כי שבדינוב התחמק מגיוס חובה במשך זמן רב וכי בית משפט קבע ביום שני כי הגיוס שלו חוקי.

כל הגברים ברוסיה בני 18 עד 27 מחויבים לשירות צבאי של שנה אחת, עם כמה מקרים חריגים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully