וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על שרברבים ומרגלים: "שוויץ חשפה שני סוכנים רוסים בדאבוס"

עיתון מקומי דיווח כי המשטרה עצרה באוגוסט האחרון שני אזרחים רוסים, שאחד מהם התחזה לשרברב, בחשד שניסו לתכנן מבצע ריגול. הם שוחררו בסופו של דבר. הרוסים מכחישים: ניסיון ליצור שערורייה משום דבר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

משטרת שוויץ עצרה שני אזרחים רוסים בחשד שתכננו מבצע ריגול בעיר דאבוס - כך דיווח העיתון טאגס-אנזייגר. השניים נעצרו באוגוסט האחרון, כשעליהם דרכונים דיפלומטים. אחד מהם התחזה לשרברב, ובסופו של דבר הם שוחררו. עוד דווח בעיתון שבשפה הגרמנית כי המשטרה בקנטון גראובונדן החלה לחשוד בשניים, אחרי שגילתה כי הם מתכננים לשהות במשך שלושה שבועות באתר היוקרתי שבהרי האלפים. העיתון לא זיהה את שני החשודים בריגול ולא הרחיב איזה מבצע ריגול הם לכאורה תכננו.

משטרת שוויץ אמרה ל-BBC כי שני אזרחים רוסים "נבדקו" באותו החודש. דוברת המשטרה, אניטה סנטי, ציינה כי נעשות בדיקות שגרתיות של מסמכים באזור, אולם היא לא הוסיפה.

שגרירות רוסיה בברן אמרה כי הדיווח הוא ניסיון "ליצור שערורייה משום דבר". קצין התקשורת בשגרירות הרוסית בבירת שוויץ, סטניסלב סמירנוב, אמר כי השגרירות למדה על האירוע רק ביום שני האחרון. לדבריו, העיתון מנסה "לתפוס גל של פופולריות". הוא אמר כי אין בידיו מידע על שני האזרחים הרוסים שתושאלו בקיץ.

הפרסום של הפרשה הגיע עם תחילת כינוס הפורום הכלכלי העולמי השנתי, שאליו הגיעו מנהיגים ואנשי עסקים מרחבי העולם.

שוטר לבוש בגדי הסוואה על גג בית המלון סמוך למרכז הקונגרסים במהלך הפורום הכלכלי העולמי (WEF) בדאבוס,ינואר 2020. AFP, GettyImages
תחת אבטחה כבדה. שוטר פרוס בפורום דאבוס/GettyImages, AFP

במקביל, אמר אתמול איש העסקים האמריקני ביל בראודר, השוהה בדאבוס, כי שירותי הביטחון של שוויץ סיכלו מבצע רוסי נגדו בשנה שעברה. הוא אחד המבקרים הבולטים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והוא קשור להעברת חוק מגניצקי בארצות הברית, שהוביל לסנקציות על גורמים רוסיים המעורבים בשחיתות ובהפרת זכויות אדם. החוק נקרא על שמו של עורך דינו לשעבר סרגיי מגניצקי, שחשף הונאת שחיתות גדולה ברוסיה ומת בכלא ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully