וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצה באור אדום ב-170 קמ"ש: הנהג שפגע באם ובתה בכביש 443 הואשם בהמתה

פרקליטות מחוז י-ם הגישה כתב אישום נגד טארק כורד, שפגע עם רכבו בבני משפחת רימל לפני כחודשיים, בתאונה שבה נהרגה האם ציפי ובתה נועם, ונפצעו אב במשפחה ובן נוסף בן 12. "אין שום עונש שיספיק, זה לא יחזיר אותן", אמר אחיה של ציפי. הנהג הנאשם: "מבקש סליחה מהמשפחה"

עריכה: עמית שמחה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) כתב אישום בגין המתה בקלות דעת נגד הנהג שגרם למותן של ציפי רימל ובתה נועם בתאונת הדרכים בכביש 443 לפני כחודשיים. הנהג, טארק כורד, תושב מזרח ירושלים בן 19 הואשם בשתי עבירות של המתה בקלות דעת, שתי עבירות של חבלה חמורה, עבירות פציעה ובעבירת נהיגה במהירות מעל המותר. הפרקליטות מבקשת להעריך את מעצר הבית של כורד עד תום ההליכים.

בתאונה נפצעו גם האב אפרים והבן איתי בעת שהיו בדרכם מירושלים לביתם בנווה צוף. אפרים התאושש ונמצא בשיקום ואיתי עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק בעיר. התאונה אירעה סמוך לצומת גבעת זאב-מחנה עופר, מירושלים לכיוון מודיעין, בזמן שהרכבים ככל הנראה היו בנסיעה. בנוסף לאיתי ולאביו אפרים, נפצעו עוד ארבעה בני אדם בתאונה, בהם צעיר בן 18 שנפצע באורח בינוני עד קשה.על פי החשד, נהג הרכב שהתנגש ברכבם של בני המשפחה נסע במהירות מופרזת. כתוצאה מהתאונה, נפגעו שלושה רכבים נוספים שעמדו בצומת.

לפי כתב האישום, במסגרת הנסיעה נהג הנאשם ברכב שרכש כמה ימים קודם לכן וערך נסיעת מבחן, במסגרתה החל להגביר את מהירות נסיעתו מצומת עטרות ועד צומת כלא עופר עד למהירות של 170 קמ"ש. עם התקרבו לצומת במהירות גבוהה הרמזור היה אדום וכורד לא האט את מהירותו וכ-40 מטר מקו העצירה פגע במכוניות.

האם ציפי ובתה נועה רחל, שנהרגו בתאונת דרכים בצומת גבעת זאב, והאב אפרים שנפצע בתאונה באורח קשה. זירת התאונה בצומת גבעת זאב.01 בדצמבר 2019.. באדיבות המשפחה
ציפי ונועם רימל שנהרגו בתאונה בכביש 443/באדיבות המשפחה

בכתב האישום נכתב כי במעשים הנאשם נטל סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת מותם ופציעתם שח עוברי הדרך, למותן של ציפורה רימל ושל נעם רחל. בנוסף גרם חבלה חמורה שלא כדין באפרים ובאיתי רימל וגרם לפציעתם של 3 נוספים. כמו כן נהג הנאשם במהירות בלתי סבירה, נהג ברכב ללא ביטוח וגרם נזק לרכוש.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את התנאים המגבילים בו מצוי הנאשם כיום, בין היתר מעצר בית מלא ופסילת רישיון הנהיגה שלו, עד לתום ההליכים נגדו. עו"ד רחל אהרוני-זאבי כתבה בבקשה להארכת התנאים המגבילים כי הנאשם החליט לבצע "נסיעת מבחן" ברכב, נהג ברכב במהירות מופרזת מעל המותר, מהירות של כ-170 קמ"ש, שעט לעבר רמזור אדום בו עמדו באותה עת מספר רכבים, מבלי להאט, והתנגש בעוצמה ברכב הרנו של משפחת רימל וברכב נוסף. כתוצאה מכך, הרכב הסתבסב ופגע גם הוא ברכב נוסף.
 

עוד בוואלה!

התאונה בכביש 443: אפרים רימל שאשתו ובתו נהרגו, שוחרר מבית החולים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשם טארק כורד בבית המשפט בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנאשם כורד שוהה במעצר בית אצל דודו בעיסאוויה, על אף שהוא תושב השכונה כפר עקב. סנגורו עאטף פרחאת ביקש בדיון היום כי יועבר לביתו בכפר עקב. הוא הבהיר כי מדובר בשטח מוניציפאלי של עיריית ירושלים, ודחה את טענת הפרקליטות כי המשטרה מתקשה לפקח בכפר עקב. סנגורו הבהיר כי אם רצה להימלט מהליכי שפיטה יכול היה לעשות זאת, אבל הוא מצר על הפגיעה. הוא הוסיף כי כורד מצטער מאוד על התאונה הקטלנית ומרגיש רע על מעשיו.

בשיחה הבוקר עם וואלה! NEWS אמר כורד "אלוהים ירחם על אלה שנפטרו מהתאונה הזו. ורפואה מלאה לאבא ולבן שנפצעו. אני מבקש סליחה ענקית מהאבא של המשפחה, אילו הייתי יכול לתת הנשמה שלי לאמא ולבת הייתי עושה זאת, הייתי נותן להן".

נציגת הפרקליטות אמרה כי פנו למשטרה כדי לבדוק מעצר בית בכפר עקב ונמסר שיש "קושי משמעותי להכניס כוחות משטרתיים ללא ליווי צבאי ותיאום צבאי, וזה ההבדל מעיסאוויה. נכון שיש קושי בעיסאוויה אלא שבכפר עקב הקושי גדול עוד יותר. ועם כל הכבוד לטיעוני ריבונות, בסוף חושבים כל היכולות של המשטרה לפקח על המעצר הבית ונמסר לי שיש הבדל משמעותי".
בבקשת הארכת מעצר הבית נכתב כי "בהיות המשיב תושב כפר עקב, תטען המבקשת כי קיים יסוד סביר לחשש ששינוי תנאי שחרורו יביא להתחמקות מהליכי שפיטה או מריצוי עונש מאסר". השופט כדורי דחה בשלב זה את הבקשה לשנות את מקום מעצר הבית.

אחיה של ציפי רימל: "נילחם שדברים כאלה לא יקרו עוד"

רזיאל גנץ, אח של ציפי אמר לפני הדיון הבוקר כי "את ציפי כבר אי אפשר להחזיר, גם לא את נעם רחל כוגם את הבריאות של אפרים ואיתי. אנחנו כאן בשביל עם ישראל, לעשות את המלחמה של עם ישראל שדברים כאלה לא יקרו עוד. שלא ייפגעו עוד אנשים וייפצעו. אין שום עונש שיספיק למקרה כזה. נקווה שבית המשפט יעשה את החמור ביותר כדי להרתיע אחרים".

שלושה שבועות לפני התאונה היא הביאה לעולם את נועם רחל. "היא ביקשה שאבוא להיות איתה ולהביא לה שוקולדים", סיפרה דבורה, אחותו של אפרים. "החזקתי את נועה. תמיד היה לי פחד מילדים קטנים, אבל היא פשוט נולדה יפה. ציפי כל כך התרגשה שיש לה עוד בת ונועם כבר הייתה לבושה בכל פריט ורוד אפשרי. אמרתי לציפי כמה הילדה שלה יפה". היא הוסיפה כי "זאת תינוקת שלפני שלושה שבועות החזקתי אותה בבית חולים, והיום הגעתי לבית החולים הזה כדי להיפרד ממנה".

(עדכון ראשון: 9:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully