וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות ההורים: עיריית י-ם תהפוך בי"ס במזרח העיר למקצועי

העירייה החליטה להפוך בית ספר לבנות עם תכנית לימוד פלסטינית, לבית ספר טכנולוגי בו תילמד רק בגרות ישראלית. הורים ותלמידות בבית הספר מוחים על ההחלטה וקוראים להמשיך את מסלולי הלימודים הקיימים. העירייה: הצורך בבית ספר טכנולוגי במזרח י-ם הוא "ממשי ומהותי"

עריכה: שאול אדם

עיריית ירושלים החליטה להפוך את בית הספר לבנות בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח העיר לבית ספר טכנולוגי, ולהפסיק ללמד בגרות פלסטינית (התאוג'יה). הורים ותלמידות בבית הספר מוחים על ההחלטה וקוראים להמשיך את מסלולי הלימודים הקיימים כיום. לטענת העירייה, הצורך בבית ספר טכנולוגי הוא "ממשי ומהותי".

בבית הספר עבדאללה בן חוסיין לומדות כיום כ-500 תלמידות מכיתה ז' ועד י"ב. תחילה למדו בו רק את התכנית הפלסטינית, אולם בשנים האחרונות החלו ללמד בבית הספר גם לבגרות הישראלית, ולתלמידות ניתנה האפשרות לבחור. עם זאת, כעת, עם פתיחת מסלול הלימודים הטכנולוגי, לא תינתן לתלמידות עוד אפשרות ללמוד במסלול הלימודים הפלסטיני. כמו כן, הוחלט כי בית הספר יהפוך לארבע שנתי, כלומר ילמדו בו מכיתה ט' עד י"ב. לפי גורם המעורה בנושא, מדובר בהחלטה הנוגעת לכל מזרח ירושלים, לפיה בתי הספר יתחלקו בין יסודי - מכיתה א' עד ח', ותיכון - מכיתה ט' עד י"ב.

"הודיעו לנו רק בשבוע שעבר שהופכים את זה לבית ספר מקצועי, ושהחל מהשנה הבאה לא יהיו כיתות ז' ו-ח' ורק לבנות שלומדות מכיתה ט' יתנו לסיים", אמרה נסרין סרחאן מוועד הורי בית הספר. סרחאן תוהה: "לאן יישלחו את הבנות בירושלים ללמוד?". בהודעה שפרסמו הורים מבית הספר נכתב כי "ההחלטה תשפיע על עתיד התלמידות ומשפחותיהן. אנו חוששים לעתיד בנותינו שמנסות להצליח ולשגשג", ולכן קוראים לבטלה ולדאוג לתלמידות ולצוות בית הספר.

הפגנה של הורים ותלמידים על הכוונה להפוך בית ספר בשייח גראח לטכנולוגי. אתר רשמי
הפגנת ההורים והתלמידים מחוץ לבית הספר בשייח ג'ראח/אתר רשמי

עאדל גזאווי מאיחוד ועדי ההורים של מזרח העיר אמר כי הדבר נעשה ללא שיתוף. "מה שמפריע זה שלא מדברים עם אנשים, לא מתייעצים איתם, ופשוט מחליטים לבד איך שרוצים. לא חושב שככה צריך לנהל". עם זאת, גורם בארגון ההורים אמר כי במזרח העיר ישנו צורך במסלול טכנולוגי לתלמידות שיותר מתקשות, והמהלך יהיה לטובתן.

במזרח ירושלים, רק כמחצית מכמאה אלף התלמידים לומדים בבתי הספר הרשמיים, ורק כ-7,000 תלמידים לומדים לפי תכנית הלימוד הישראלית. במסגרת החלטת ממשלה מ-2018, מנסה העירייה יחד עם משרד החינוך להגדיל את מספר הלומדים את התכנית הישראלית.

בעירייה טוענים כי הצורך בבית הספר מסוג זה הינו מהותי, וכי מי מהתלמידות שתחפוץ בהמשך המסלול הפלסטיני, תוכל ללמוד בו. "העירייה פועלת לאפשר לתלמידות כבר בשנת הלימודים הקרובה ללמוד במסלול הטכנולוגי המתקדם. בנות אשר תבקשנה להמשיך במסלול הלימודים הפלסטיני, יוכלו לעשות כך, וימצא עבורן מענה ראוי", מסרה העירייה.

עוד בוואלה!

חשש משיבושים: כל החסימות לקראת פורום השואה העולמי בירושלים

לכתבה המלאה
בית ספר בשכונת א-טור שהוצף. אתר רשמי
בית הספר הושבת. ההצפות במוסד א-טור שבמזרח העיר/אתר רשמי

אביב טטרסקי, חוקר עמותת השמאל עיר עמים הפועלת לקידום שוויון בעיר הבירה, תקף את החלטת העירייה. "אין זו הפעם הראשונה שבמנהלת החינוך של ירושלים (מנח"י) מקדמים מהלכים בצורה שאינה מתחשבת ברווחתם של תלמידי מזרח ירושלים. באופן הזה, מנח"י מייצרת בקרב התושבים הפלסטינים את המשוואה שהתכנית הלימודים הישראלית משמעה פגיעה בתלמידים. האמת היא שמי שבאמת רוצה בטובתם של ילדי מזרח העיר יאפשר להם ללמוד לפי תכנית לימודים שמייצגת את הנראטיב ואת הזהות הפלסטיניים שלהם".

בתוך כך, בית ספר בשכונת א-טור מושבת השבוע לאחר שכיתות הוצפו בגשם. הורי בית הספר א-טור א-שמאלה אמרו כי ההצפות נגרמו כתוצאה מעבודות של העירייה להוסיף קומה. לדבריהם, ביקשו לדחות את העבודות בשל חשש מנזקים ורעש בזמן הלימודים, אך העבודות נמשכו. לדבריו של טטרסקי, "מוטב שבעירייה יפנימו שהדרך הכי טובה לבצע את תפקידה היא בתיאום עם התושבים ומתוך הבנה שלא פעם הם אלו שמבינים את המצב יותר טוב מפקידים וקבלנים", אמר טטרסקי.

בתגובה לתלונות בעניין ההצפות בבית הספר א-טור, מסרה העירייה: "העבודות וביצעון תואמו עם מנהל בית הספר והתקלה נבעה מביצוע לקוי של הקבלן. נעשה מאמץ גדול להשלים את עבודת האיטום הנדרשת ולפתרון התקלה. ככל הנראה העבודה תושלם ביום ראשון. במקביל לעבודות המבוצעות, בוצעה בדיקת של מבנה בית הספר ומערכת החשמל על-ידי העירייה ואושר המשך השימוש בו. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנוצרה וכאמור, פועלים במרץ לסיים את העבודה ולתקן את הנזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully