וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל במרפאה: תקרת המבנה קרסה בגלל הגשם, ומאות נותרו ללא טיפול

21.1.2020 / 17:55

התקרה במרפאה בפ"ת קרסה בתחילת השבוע בעקבות גשמים, אך לדברי גורמים חלקים מן התקרה נפלו עוד קודם לכן, דבר שסיכן מטופלים. לטענת העירייה, המנהלת חילופי האשמות במחדל עם משרד הבריאות, התקלה נודעה רק לאחר פניית וואלה! NEWS. בינתיים, צו סגירה הוצא למקום

המרפאה לבריאות הנפש בפ"ת. אתר רשמי
השירות הופסק למאות מטופלי. המרפאה בפתח תקווה/אתר רשמי

תקרת מרפאת בריאות הנפש בפתח תקווה קרסה בתחילת השבוע בעקבות גשמים, וכתוצאה מכך הופסק השירות למאות המטופלים במרפאה עד למועד שאינו ידוע. לטענת העירייה, התקלה נודעה לראשונה רק לאחר פניית וואלה! NEWS וצוות נשלח למקום בעקבותיה, אולם במשרד הבריאות מסרו כי המשרד פנה לרשות בבקשה לטיפול במבנה - אך הדבר התעכב. טרם ברור מתי המרפאה תפתח מחדש, ובינתיים על מתמודדי הנפש נגזר לחכות.

המקרה אירע ביום ראשון בבוקר והמרפאה, בה עובדים יותר מ-60 אנשי צוות, מומחים ואנשי מנהלה, נסגרה. לדברי גורמים המעורים בפרטים, כבר במהלך השבוע שעבר החלו חלקים מן התקרה ליפול, דבר שסיכן מטופלים, וביום ראשון היא קרסה סופית באגף המזרחי. חלק מן החדרים הוצפו במי גשמים שחדרו מהגג למבנה, לוחות גבס בתקרה קרסו והתפוררו ומחשבים וציוד רב נרטבו ונהרסו מהמים הרבים שזרמו למבנה.

משרד הבריאות הוציא צו סגירה למקום, וכל עובדי המרפאה התבקשו להתפנות ממנו. לדברי אותם גורמים, זה שנים שהמשרד הממשלתי מזניח את מבנה המרפאה שנמצאת ברחוב אחד העם בעיר. המרפאה הקהילתית הינה מרפאה וותיקה ומקצועית לבריאות הנפש, המספקת שירותים למטופלים במצוקה קשה מדי יום, והיא כוללת יחידה מיוחדת הנותנת מענה במקרים דחופים.

המרפאה לבריאות הנפש בפ"ת. אתר רשמי
צו סגירה הוצא למקום. המרפאה בפתח תקווה/אתר רשמי

"ישנה קלות בלתי נסבלת בעובדה שאנשים במשבר ומתמודדים עם בעיות קשות שלא יכולים לאפשר לעצמם טיפול פרטי שלא בשירות הציבורי - נדחקים לשוליים ונשללת מהם הזכות לקבל טיפול בסביבה ראויה", אמר אחד מהם. "מטפלים ופונים למרפאה מגיעים למקום שמשרד הבריאות הזניח במשך שנים כיוון שהיה רוצה לא לטפל בזה כלל ולזרוק הכל לקופות החולים. לממשלה לא באמת אכפת מהאוכלוסייה החלשה ומתנאי טיפול ראויים עבורה ועבור העובדים בשירותיה", הוסיף.

אדם שביקר במקום סיפר כי המרפאה "היתה נראית ממש רע. התקרה יכלה לקרוס על אנשים עוד בעת הטיפול. זו בושה לראות את התוצאות של ההזנחה של שנים, אחרי שרק לפני חמש שנים נסגרה מרפאה זהה לזו באותה העיר ומאותן הסיבות. אנשים מגיעים למקום ומגלים שלא היה ניתן אפילו לקבל הודעה שאין טיפול כי אין חשמל, מחשבים ומערכת".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "המבנה בו שוכנת המרפאה נמצא בבעלות עיריית פתח תקווה בהסכם שכירות באמצעות הדיור הממשלתי. המשרד פנה בפניה לטיפול במבנה לעיריית פתח תקווה, בהתאם לאחריותה על פי הסכם השכירות. לנוכח העובדה שטיפולה בנושא התעכב, המשרד לקח אחריות והתחיל טיפול בדברים דחופים. המשרד פועל לביצוע שיפוץ עומק במרפאה, ומכרז בנושא צפוי להיות בקרוב. מענה מיידי ניתן בימים האחרונים והמרפאה צפויה לפתוח את שעריה מחדש בימים הקרובים, חלק מהמטופלים קיבלו מענה במרפאות אחרות בהתאם לתעדוף של הצוות הטיפולי".

עוד בוואלה!

התאונה ב-443: הנהג שדרס את האם ובתה יואשם בהמתה בקלות דעת

לכתבה המלאה

"צוות המרפאה לא פנה לרשות ולא עדכן בדבר נזקי הגשם"

מעיריית פתח תקוה נמסר: "הופתענו מקבלת השאילתא שלמעשה היא זו שבישרה לנו לראשונה כי המרפאה לבריאות הנפש השייכת למשרד הבריאות ושוכנת במבנה השייך לעירייה נפגעה מהגשמים. צוות המרפאה לא פנה לרשות ולא עדכן בדבר נזקי הגשם, ולפיכך רק כעת עם קבלת השאילתא שלחנו למקום צוותים שיבדקו את הנזק ויתקנו את הדורש תיקון. עם הגעת צוותי העירייה למקום, התברר כי נפלו מספר אריחים בתקרה האקוסטית כתוצאה מרטיבות. איש מקצוע מטעם הרשות שנכח במקום ציין כי הרטיבות נוצרה בעקבות עבודת תחזוקה לא מקצועית שאנשי המרפאה הזמינו על דעת עצמם מבלי ליידע את הרשות - בעלת הנכס".

עוד מסר העירייה כי "במקביל, היום, לפנים משורת הדין, התבקשו באגף לשירותים חברתיים ובריאות לסייע באיתור חדרים לקבלת פונים, בקשה שנעתרה בו במקום. לא ברור מדוע פנו אליכם (אל וואלה! NEWS) ולא אל הרשות בבקשה לתקן את הדורש תיקון, אך מכל מקום צוות מטעם הרשות מטפל בנושא עד שיתוקן".

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, מסר: "כמו מבנים רבים אחרים במערך הפסיכיאטרי, המרפאה לבריאות הנפש שבפתח תקווה הנה ישנה מידי ולא מתוחזקת וכעת לצערנו זו התוצאה. השבתת המרפאה עקב פגעי מזג האוויר הסוער, מהווה רק דוגמא אחת מיני רבות לתנאים מחפירים של הצוותים הרפואיים ומטופליהם. איגוד הפסיכיאטריה שב ודרש ממשרד הבריאות להקצות את הכספים שהובטחו למבנים הפסיכיאטרים, לצורך בנייה חדשה ולשיפוץ מבנים, הקיימים במקרים רבים עוד מקום המדינה. לצערנו, תחינותינו נופלות על אזניים ערלות. אנו שבים וקוראים למנכ"ל משרד הבריאות לגלות אחריות ולהקצות את הכסף הדרוש לשיפור המבנים בבריאות הנפש".

המרפאה לבריאות הנפש בפ"ת. אתר רשמי
המרפאה לבריאות הנפש בפת תקווה/אתר רשמי

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל מסר בתגובה: "מרפאת בריאות הנפש בפתח תקווה קורסת, והפעם פיזית ולא רק רעיונית. הגשמים החזקים חשפו רקבון והזנחה, לא רק במבנה המרפאה עצמו, אלא בגישה של המדינה ושל העירייה בסוגיית בריאות הנפש והמענה הפסיכולוגי".

בפורום האשימו הן את העירייה והן את משרד הבריאות במחדל. "שלא במפתיע, תקרת המבנה קרסה באמצע יום עבודה והליקויים המבניים והפיזיים, עליהם התריעו עובדי המרפאה זה זמן רב - קיבלו התייחסות סוף סוף", נמסר. "עם זאת, שיפוץ זה לא יכול להתבצע באופן שמביא לצמצום השירות הפסיכולוגי של המרפאה (אשר גם כך אינה מאפשרת בתנאים הקיימים הקשים לתת מענה ראוי לתושבי העיר). במרפאה, שבה בלאו הכי תורי ההמתנה לטיפול פסיכולוגי נמשכים חודשים ארוכים, לא מתקבל על הדעת לא למצוא פתרון ביניים שיבטיח לפחות את רצף הפגישות עם המטופלים הקיימים".

(עדכון ראשון: 16:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully