וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשודים ברצח הנער בנהריה: "הוא לא היה קשור לעניין"

21.1.2020 / 14:26

בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרם של תשעת תושבי הצפון, "קבלני ביצוע" של משפחות פשע מעכו, החשודים במעורבות בירי למוות של אבי ציצואשוילי בן ה-17, שלא היה מעורב. אחד מהם היה חשוד בעבר גם בניסיון רצח של ראש עיריית עכו. סנגורי החשודים: "הם הוכו עד זוב דם"

צילום: שלומי גבאי, משטרת ישראל; עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שלישי) את מעצרם של תשעת תושבי הצפון שנעצרו בחשד למעורבות ברצח אבי ציצואשוילי, נער בן 17 שנורה למוות לפני שבוע בנהריה - על לא עוול בכפו. אתמול, הותר לפרסום כי החשודים נעצרו לאחר שהסתתרו בדירת מסתור בעתלית. הדיון בהארכת מעצרם התקיים בדלתיים סגורות, אחרי חקירתם ביחידה המרכזית במחוז חוף.

בימ"ר חושדים כי מדובר בכנופיית מחסלים, "קבלני ביצוע" של משפחות פשע מעכו שעל פי החשד היו מעורבים בין אם ישירות בנוכחות באירוע או בסיוע לאחריו, ברציחתם של הנער ושל עוד אנשים. מעצרו של אחד החשודים, גאלב אסווד בן ה-25 מעכו העתיקה, הוארך בעשרה ימים לאחר שסנגורו, עו"ד תומר נווה, המליץ לו לשמור על זכות השתיקה.

ההרוג בחיסול בנהריה, אבי ציצואשוילי בן 17 מנהריה. באדיבות המשפחה
לא היה מעורב. ציצואשוילי/באדיבות המשפחה

בנוסף אליו, הוארך בעשרה ימים גם מעצרו של הילל חלו, בן 25 מעכו, שהסנגור ביקש לפתוח חקירת מח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) בעניינו. עם כניסתו לאולם אמר הסנגור כי "לאחר שנעצר הוא הוכה עד זוב דם, דימם לאחר שהיה אזוק על הרצפה ושמו לו פלנלית על העיניים כמו לעצורי שב"כ בטחוניים". גם מעצרו של כאמל טואלבה, בן 23 מעכו העתיקה, הוארך בעשרה ימים, וכן מעצרו של מוחמד עאבד בן 28 מעכו גם כן הוארך בשישה ימים.

בנוסף אליהם, מעצרם של חמישה עצורים נוספים, החשודים בסיוע לאחר מעשה, הוארך ביממה - איאד אבו עלי בן ה-27 מעכו, חאלד עבדאללה בן ה-24 מטמרה, פראג' עבאד בן ה-26 מעכו, זאיד עווד בן ה-21 מטמרה וחאזם נאסר בן ה-21 מעכו. אחד מהם היה בעבר חשוד בניסיון הרצח של ראש העיר עכו שמעון לנקרי. הסנגורים טענו כי בסך הכול נקלעו למקום והביאו אוכל לחברים. גם במקרה שלהם, הם טענו כי קשרו להם את העיניים ע פלנליות ושברו לאחד מהם את האף.

הלוויתו של אבי ציצואשווילי, הנער בן ה-17 שנורה אמש למוות במרכז נהריה, בית העלמין הישן, נהריה 13 בינואר 2020. יואב איתיאל
הלווייתו של ציצואשוילי בנהריה, בשבוע שעבר/יואב איתיאל

על פי החשד, החשודים ירו מאופנוע חולף בציצואשוילי, שלא היה מעורב, כשמטרתם הייתה בכלל לפגוע באדם אחר, מוחמד רובאעי בן ה-27 שנפגע באורח קשה בתקרית. לפי החשד, החל מיום הרצח הם עברו להתגורר בדירת המסתור. מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב פרץ עמר, עדכן אתמול את האב יוסי ציצואשוילי בדבר איתור החשודים במעורבות ברצח בנו.

סנגורי חלק החשודים, עורכי הדין נווה וכן זוהר ארבל המייצגים אותם במשותף, הכחישו בשמם את המיוחס להם ואמרו כי המשטרה ממחזרת טענות ישנות. "לטעמי המשטרה ממחזרת חשדות שכבר התבררו בעבר כמופרכים לחלוטין. אני בטוח שגם ההצהרות הנוכחיות של המשטרה יתבררו כחסרות תוכן וצר לי שהמשטרה ממהרת לבצע מעצרים וללבות סכסוכים באזור", אמרו עורכי הדין. הם הוסיפו כי "הם מכחישים ושומרים על זכות השתיקה מהטעם הברור שהמשטרה לא אומרת מה יש לה נגדם".

"לקחו לנו את הילד"

בשיחה עם וואלה! NEWS, אמר יוסי ציצואשוילי כי "המשטרה עושה את העבודה שלה אבל אני אגיד את האמת - אותי לא מנחם כלום. לא אכפת לי כלום ולא מעניין אותי כלום". הוא הוסיף כי "התקשרו מהמשטרה, אמרו שעצרו כמה חשודים, שמחזיקים אותם אצלם ושהם רוצים לעשות צדק ולהעמיד אותם לדין".

לדבריו, "אותי זה לא ממש מעניין כי אף אחד לא יחזיר לי את הילד. זאת האמת. אני רק לא מאחל לאף אחד שיחווה דבר כזה. שהמקרה הזה הטראגי שקרה לנו עם אבי יהיה האחרון. אבי שלא היה קשור לעניין ולא כלום".

הוריו של אבי בשיחה עם וואלה! NEWS:

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בשבוע שעבר, ליוו את ציצואשווילי אלפי בני אדם בהלווייתו. יוסי הוסיף כי משפחתו לא מעוניינת להיכנס לעבודתה של המשטרה. "רוצים רק להיות רגועים ולחזור לשגרה של החיים. אני את שלי כבר קיבלתי, לקחו לי את הילד. מה שיהיה זה כבר לאלוהים הגדול שמלמעלה. הכאב יישאר לנצח".

על אמו של אבי, ליקה ציצואשוילי, סיפר יוסי כי "לאשתי לא קל. בקושי אוכלת, בקושי ישנה". האם שיתפה: "זה לא מנחם כלום. אימא שאיבדה את הילד שלה ככה בכביש, איך אפשר לנחם אותה? אנחנו גמורים פה. רוצים להאמין למשטרה אבל אני לא יודעת למי בחיים האלה עוד אפשר להאמין. אם היה משהו אז לא היינו מגיעים למצב הזה".

(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully