וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר בסין עשתה שיימינג לתושבים הלובשים פיג'מות בציבור

בסוז'הו רוצים לנצח בתחרות "העיר המתורבתת", והחליטו לבייש את מי שיצא מהבית עם בגדי השינה שלו, כשהם מפרסמים את שמו, מספר הזהות שלו ופרטים נוספים. בשל זעם של התושבים, חזרו בהן הרשויות - מעתה, התמונות יטושטשו

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: תיעוד של מאות גברים מוסלמים לפני שנשלחו למחנות מעצר במחוז שינג'יאנג במערב סין)

העיר הסינית סוז'הו עשתה שיימינג לתושבים שלבשו פיג'מות בציבור וכינתה זאת "התנהגות לא תרבותית". גורמים רשמיים ברשויות פרסמו תמונות של שבעה אנשים עם פיג'מות, שתועדו במצלמות אבטחה, יחד עם שמותיהם, מספר הזהות שלהם ומידע נוסף.

התמונות פורסמו אתמול על ידי לשכת הניהול של העיר, והרשויות טוענות שמאחר והעיר נכנסה לתחרות "העיר המתורבתת" הלאומית, על התושבים נאסר ללבוש פיג'מות ברחובות. "התנהגות רעה" אחרת שפורסמה ברשת כללה "שכיבה על ספסלים בצורה לא מתורבתת" וחלוקת עלוני פרסום.

עם זאת, בשל זעם ברשת על היוזמה, כשגולשים טענו שאין שום פסול בלבישת פיג'מות ואחרים תקפו את הפגיעה בפרטיותם, נאלצה העירייה למסור "התנצלות כנה" כשאמרה: "רצינו לשים קץ להתנהגות לא מתורבתת, אך היה עלינו להגן על פרטיותם של התושבים". במקום זאת, התמונות האלו יטושטשו בעתיד.

תושב העיר סוז'הו, סין, מצולם כשהוא לבוש עם פיג'מה, ינואר 2020. אתר רשמי
תושב העיר סוז'הו, סין, מצולם כשהוא לבוש עם פיג'מה ופניו מטושטשות/אתר רשמי

בשנים האחרונות חלה צמיחה אדירה באמצי המעקב בסין. לפני שנתיים, פעלו כ-170 מיליון מצלמות אבטחה ברחבי המדינה, כשבסוף השנה צפויות להיתווסף להן 400 מיליון מצלמות. לרבות מהן יש בינה מלאכותית, כך שהן יכולות לזהות בדיוק את המצולמים.

המדיניות הפרובוקטיבית של העיר אינה חדשה. בשנה שעברה, על פי התקשורת המקומית, הרשויות ביקשו מהתושבים להעביר להן תמונות של "התנהגות לא תרבותית", והציעה לשלם עשרה יואן - 1.45 דולר - עבור מידע שימושי.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully