וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נשיא האינטרפול לשעבר, שנעצר בזמן שהיה בתפקיד, נשלח ל-13 שנות מאסר

21.1.2020 / 10:56

מנג הונגוויי הורשע בקבלת שוחד ולא יערער על עונשו, אחרי קצת יותר משנה של מעצר מסתורי בזמן שעוד כיהן בתפקידו. משפחתו, שנותרה בצרפת, מאשימה את הרשויות בבייג'ינג בבדיית הראיות נגדו ותהתה אם הוא עוד בחיים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא האינטרפול לשעבר מנג הונגוויי נשלח ל-13 שנות מאסר וחצי באשמת קבלת שוחד - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת בסין. מנג נעלם כשהגיע לביקור בסין מצרפת באוקטובר 2018, וכהונתו בת ארבע השנים נקטעה.

ארגון השיטור הבינלאומי לא עודכן על מעצרו דאז ונאלץ לבקש מסין מידע על מקום הימצאותו, לאור החשש שנפילתו קשורה לכך שסר חינו בעיני נשיא סין שי ג'ינפינג. לפי ההודעה של בית המשפט בעיר טיאנג'ין שבצפון המדינה, מנג קיבל את גזר הדין ולא יערער על העונש. בית המשפט אמר כי מנג ניצל לרעה את תפקידיו, כולל בתור הסגן לשר לביטחון הפנים ומפקד המשטרה הימית כטובות הנאה בתמורה לשחד. מנג כבר הודח מתפקידיו ומהמפלגה הקומוניסטית.

מנג הונגוויי בבית המשפט בסין, כמעט שנה לאחר ש"נעלם". אתר רשמי
מנג בבית המשפט ביוני בשנה שעברה/אתר רשמי

אשתו, שקיבלה מקלט בצרפת, אמרה כי האישומים נגדו מגיעים ממניעים פוליטים ותהתה אם הוא עוד בחיים. מנג התמנה לנשיא האינטרפול ב-2016 כשסין הרחיבה את הצעתה להרחבת תפקידי הנהגה בארגונים בינלאומיים. באותה התקופה, מינויו עורר דאגה אצל ארגוני זכויות אדם, מפני החשש שסין תמנף את המינוי כדי לרדוף אחרי מתנגדי המשטר בחו"ל.

מאז שעלה נשיא סין, שי ג'ינפינג לשלטון ב-2012, מיגור השחיתות נמצא בראש סדר העדיפויות, כשגם פקידים רגילים וגם עובדי אליטה נמצאים על המטרה. המערכה הזו הובילה לאלפי פקידים ועשרות בכירים ואנשי צבא שנשלחו לכלא או נענשו בדרך אחרת. סין דחתה את הביקורת לפיה מטרת הקמפיין היא מלחמה ביריבים הפוליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully