וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלטה המביכה וההתנצלות: ראש ממשלת אוקראינה הסתבך עם הנשיא

חודשים ספורים אחרי שנכנס לתפקידו, נחשפה הקלטה שבה אולכסיי הונצ'ארוק דיבר על חוסר ההבנה של זלנסקי בכלכלה. הוא טען כי דבריו נערכו באופן מלאכותי, אך הגיש בקשה להתפטר כדי "להסיר את הספקות בנוגע לאמון בנשיא". לבסוף, זלנסקי החליט לתת לו הזדמנות שנייה

אתר רשמי

(בווידיאו: תיעוד הפגיעה במטוס האוקראיני בטהראן)

ראש ממשלת אוקראינה אולכסיי הונצ'ארוק הגיש היום (שישי) מכתב התפטרות אחרי שהוקלט כשהוא מותח ביקורת על הנשיא. עם זאת, הנשיא וולודימיר זלנסקי החליט לבסוף שלא לקבל את בקשת התפטרותו, ולהעניק לו הזדמנות שנייה. זאת לדבריו, מאחר שזו לא העת לערער את היציבות הפוליטית במדינה.

השערות בנוגע לדרכו של הונצ'ארוק התעוררו השבוע אחרי שהתגלתה הקלטה של אדם המשוחח על חוסר ההבנה של זלנסקי בכלכלה, ככל הנראה במהלך ישיבה בהשתתפות ראש הממשלה, שר האוצר והבנק הלאומי של אוקראינה, בחודש שעבר.

היום, הונצ'ארוק טען כי ההקלטה נערכה על בסיס חלקי משפטים שונים שנאמרו במהלך ישיבת הממשלה. "התוכן שלה יוצר באופן מלאכותי את הרושם שהצוות שלי ואני לא מכבדים את הנשיא, שהוא מנהיגנו הפוליטי", הסביר ראש הממשלה האוקראיני ברשתות החברתיות. עם זאת, הוא לא חשף האם באמת מדובר בקול שלו בהקלטה, שבכירי הבנק המרכזי ומשרד האוצר סירבו להגיב עליה.

ראש ממשלת אוקראינה אולכסיי הונצ'ארקו בפרלמנט בקייב ב-29 באוגוסט 2019. רויטרס
סירב להודות כי הוא האדם שמופיע בהקלטה. הונצ'ארוק/רויטרס

תחת הנשיא הקודם של אוקראינה, קודמו של הונצ'ארוק בראשות הממשלה, וולודימיר גרויסמן, השמיע אף הוא איומים להתפטר, אך בסופו של דבר נשאר בתפקידו עד הבחירות לפרלמנט שנערכו בחודש יולי האחרון. הונצ'ארוק מונה על ידי הפרלמנט באוגוסט, אחרי שמפלגתו של זלנסקי זכתה ברוב הקולות בבחירות.

הוא הכריז על החלטתו להתפטר בהודעה בפייסבוק, ששיבחה את זלנסקי כ"מודל של פתיחות והגינות". עם זאת, הוא הצהיר כי "במטרה להסיר את כל הספקות בנוגע לכבוד והאמון שלנו בנשיא, כתבתי מכתב התפטרות ומסרתי אותו לידי הנשיא עם הזכות להגיש אותו לפרלמנט".

כשנשאל על ידי סוכנות הידיעות רויטרס האם אכן בכוונתו לפרוש, אמר הונצ'ארוק: "אל תקפצו למסקנות". הוא סירב לומר גם האם הוא שלח את מכתב ההתפטרות רק כדי לבחון את אמונו של הנשיא בו.

עוד בוואלה!

האישומים הוקראו, נשיא העליון השביע: משפט הדחת טראמפ בסנאט יוצא לדרך

לכתבה המלאה

קדנציה שאפתנית

מאוחר יותר, הונצ'ארוק דיבר בפני הפרלמנט ושם הביע מחדש את הכבוד שהוא רוחש לנשיא. הוא הוסיף שעל אוקראינה להישאר מאוחדת, אל מול מה שהוא הגדיר כמניפולציות ומתקפות של מידע. כעבור כמה שעות, הודיע זלנסקי על דחיית בקשת התפטרותו.

מאז שנכנס לתפקידו, ראש הממשלה העמיד רפורמות שאפתניות על סדר היום, והצליח להבטיח מקרן המטבע העולמית תכנית הלוואה של שלוש שנים שנחשבת כחיונית לשמירה על אמון המשקיעים. זאת, לאחר שזלנסקי זכה בבחירות בהבטחה למגר את השחיתות ולהעלות את רמת החיים באחת מהמדינות העניות באירופה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, 1 באוקטובר 2019. רויטרס
עדיין לא החליט אם לקבל את מכתב ההתפטרות. זלנסקי/רויטרס

לפני שנכנס לפוליטיקה, הונצ'ארוק הוביל ארגון לא ממשלתי שהתמקד ברפורמות כלכליות וייעץ למשרד הסביבה. היום, הוא טען כי אם מכתב התפטרותו היה מקבל, הוא "לא ישפיע" על הרפורמות שהוביל ועל ההלוואות שקיבלה המדינה.

(עדכון ראשון: 19:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully