וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתפללים התפרעו בסוף התפילה בהר הבית; שוטרים פעלו לפיזורם

17.1.2020 / 9:24

המתפללים פתחו בתהלוכה תוך שהם קוראים קריאות לאומניות שגרמו להפרת הסדר הציבורי. שוטרים שהוזעקו למקום, נכנסו לשטח ההר ופינו את המתפרעים. השבוע קראו בחמאס למתפללים לעלות בהמוניהם למסגד אל אקצא בתגובה למעצרים במקום. חמאס: "נסכל את תוכניות הכיבוש"

אתר רשמי

מאות מתפללים החלו להתפרע היום (שישי) בסיום תפילת הבוקר בהר הבית, תוך שהם פותחים בתהלוכה בה נשמעו קריאות לאומניות שפרו את הסדר הציבורי. בעקבות כך, כוחות משטרה נכנסו אל שטח הר ופעלו במקום לפיזור המתפרעים.

נוכח האירועים האחרונים במסגד אל אקצא קרא השבוע חמאס לבני העם הפלסטיני, גברים נשים וילדים להמשיך להגיע ביום שישי בהמוניהם לתפילות בהר הבית ובמערת המכפלה שבחברון ולהתפלל את תפילת השחר. מאות מתפללים נענו לקריאת הארגון והגיעו בהמוניהם למקום. כמו גם הציבור ברצועת עזה נקרא להתפלל במסגדים בעזה כהיענות לקריאת תושבי ירושלים והגדה.

דובר חמאס, עבד א-לטיף קאנוע אמר הבוקר בתגובה להתפרעויות בהר הבית כי תפילת הבוקר ההמונית של העם הפלסטיני "נועדה להתלכד עם עמנו במסגד אל-אקצא ומערת המכפלה ולתמוך בו במערכה שלו מול הכיבוש כדי לסכל את תוכניותיו הגזעניות. זה שביב של תקווה שאין מנוס אלא מלשוב להתפלל בחצרות מסגד אל-אקצא".

מתפללים בהר הבית,, הבוקר - ה-17 בינואר 2020. צילום מסך
מתוך תפילות הבוקר, היום בהר הבית/צילום מסך

החודש תועדו שוטרי מג"ב כשהם בועטים ומכים באגרופים מתפלל פלסטיני שנחשד בהפרות סדר בהר. השוטרים ריתקו את החשוד לרצפה כשהוא מנסה להתנגד והחלו להכות אותו, כשאחד מהם אף תועד בועט בראשו. לאחר כמה שניות נשמע, ככל הנראה שוטר, אומר "חבר'ה, תעזבו אותו".

על פי המשטרה, המתפללים פלסטינים החלו לקרוא לעבר השוטרים "קריאות לאומניות". בעקבות זאת, השוטרים פיזרו אותם אך התפתחו עימותים ושישה מתפללים נעצרו בחשד להפרות סדר, בהם החשוד שמתועד בסרטון. המשטרה הדגישה בנוסף כי השישה הפריעו לביקורים במקום.

בתגובה לתיעוד, נמסר מהמשטרה כי "עשרות מתפרעים התקהלו במתחם הר הבית וקראו קריאות הסתה נגד השוטרים תוך אלימות והפרת הסדר הציבורי. בפעילות השוטרים נעצרו שישה חשודים בגין תקיפת שוטרים והסתה". בנוסף נמסר כי "המשטרה לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בשטח הר הבית, ותפעל למנוע כל התפרעות או קריאות על רקע לאומני".

משרד החוץ הירדני גינה את המעצרים שנערכו בהר הבית. בהודעה שפרסם בנושא נכתב כי "אנו דוחים ומגנים התקפות על מתפללים בהר הבית של כוחות הכיבוש בניגוד לחוק הבינלאומי".

(עדכון ראשון: 7:23)

  • עוד באותו נושא:
  • הר הבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully