וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגודל של מכונית": קבוצות רחפנים ענקיות נצפו בארצות הברית

16.1.2020 / 8:09

תושבים בארצות הברית מדווחים על "צי של רחפנים" הטסים בלהקות של עשרות פרטים ובמבנים קבועים בלילה. התצפיות מעלות תיאוריות קונספירציה שונות. גורמים רשמיים מכחישים כל קשר לנושא וטוענים: "מדובר ברחפנים חובבניים, תצפיות שהתגלו ככוכבים בשמיים או כלי תעופה"

צילום:רוני כנפו, עריכה:שאול אדם

תושבים מהמדינות ויומינג, קולורדו ונברסקה שבארצות הברית מתעקשים כי במשך כמה חודשים הם רואים בלילה "צי של רחפנים גדולים בשמיים". הרחפנים שנצפו העלו שאלות רבות הקשורות לתיאוריות קונספירציה שונות, מחייזרים ועד לניסויים של ממשלת ארצות הברית.

הרשויות בקולורדו ניסו להרגיע את התושבים והודיעו כי אין דבר יוצא דופן או פלילי באותן "להקות" של עשרות רחפנים, שהתושבים מדווחים עליהם מאז נובמבר. לטענת הרשויות, הרחפנים הופעלו על ידי חובבנים או חברות מסחריות, והרשויות אף ציינו כי ייתכן ומדובר בכוכבים או תופעות מזג אוויר.

לדברי התושבים, הרחפנים גדולים כמו מכוניות, והם עפים בקבוצות ובמבנים קבועים בלילה. "גם אם הצבא מכחיש את הדבר, סוחרי נשק קשורים לעניין", אמר דן קרלסון, מטאורולוג מנברסקה. קרלסון אמר שבחודשים האחרונים בלבד, הוא זיהה ארבעה רחפנים שעפו מעל החווה שלו בלילה. הוא הוסיף כי הרחפנים שהוא ראה טסו בגובה של כ-250 מטר באזור ביתו, ושאחד מהם הגיע למהירות של 100 קמ"ש.

רחפן. ShutterStock
רחפן/ShutterStock

בצבא ארצות הברית מכחישים כל קשר לרחפנים. "הבסיס שלנו נמצא באזור אסור לרחפנים אזרחיים, אולם כן יש לנו תכניות אימונים לכלים אוויריים לא חמושים, וכל רחפן שנראה מחוץ לבסיס שלנו אינו שייך לצי הרחפנים שלנו", אמר סגן ג'ון קארקהף, דובר הבסיס. עוד הוסיף קארקהף כי אנשי הבסיס לא ראו את הרחפנים המדוברים וכי הצבא עובד בשיתוף פעולה עם רשות התעופה הפדרלית ועם ה-FBI.

המחלקה לבטיחות הציבור של מדינת קולורדו, בה רשומים כ-24 אלף רחפנים, לא חקרה את הדיווחים על הרחפנים בשטח המדינות האחרות, ואנשי המחלקה יכלו להתייחס רק לדיווחים שהגיעו ממדינתם, ואותם הם בדקו. הם טענו כי הדיווחים בעיקר נגעו לרחפנים חובבניים, תצפיות שהתגלו ככוכבים בשמיים או כלי תעופה מסחריים.

איאן גרגור, דובר רשות התעופה הפדרלית אמר כי "אנו לוקחים כל דיווח על רחפן ברצינות. חטיבות שונות של הרשות עובדות עם כל דרגי השלטון, המקומי, המדיני והפדרלי על הדיווחים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully