וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.3 מיליון דולר בשנה: מי יממן את אבטחת הארי ומייגן בקנדה?

הממשלה טרם החליטה אם היא תשתתף במימון אבטחת הדוכסים מסאסקס, שרוצים לחלק את זמנם בין בריטניה למדינה אחרי הכרזתם הדרמטית. "אנחנו עדיין לא בטוחים מה יהיו ההחלטות הסופיות", אמר טרודו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר היום (שלישי) כי טרם התקבלה החלטה אם הממשלה תשתתף בעלויות של סידורי האבטחה של הנסיך הבריטי הארי ואשתו מייגן מרקל. "אני חושב שצריך לנהל חשיבה מעמיקה בנוגע לזה, והדיונים נמשכים", אמר טרודו לערוץ הקנדי "גלובל".

"אנחנו עדיין לא בטוחים מה יהיו ההחלטות הסופיות, איפה הם יגורו, ואלו החלטות שלהם", אמר טרודו. לדבריו, אזרחי ארצו "מתלהבים מאוד" מהרעיון שהזוג המלכותי יגור במדינה, אולם לדבריו יש עוד הרבה דיונים שצריך לקיים בנושא.

זאת אחרי דיווחים בכלי התקשורת בבריטניה שלפיהם קנדה תקצה 650 אלף דולר בשנה לצורך כיסוי עלויות האבטחה של הדוכסים מסאסקס ובנם הנסיך ארצ'י, בעוד שבתקשורת הקנדית העריכו כי העלות השנתית תהיה 1.3 מיליון דולר בשנה. באופן מסורתי, ממשלת קנדה מקצה כספים לצורכי אבטחתם של בני משפחת המלוכה המגיעים לביקור במדינה, החברה בחבר העמים הבריטי, כך שבאופן פורמלי אליזבת היא ראש המדינה.

אחרי ההודעה הדרמטית על הניתוק מבית המלוכה: האם מייגן מרקל 
והנסיך הארי עברו להתגורר בעיירת החוף נורת' סאניץ' בקנדה?. רויטרס
קיבלו את ברכת המלכה, בערך. הארי ומייגן (צילום: רויטרס)/רויטרס

הזוג המלכותי הסעיר את בריטניה ואת העולם כולו שהכריז בשבוע שעבר על רצונו לצמצם את תפקידיו המלכותיים ולחלק את חייו בין צפון אמריקה לבריטניה, תוך שהוא הופך לעצמאי מבחינה כלכלית. הוא עשה זאת ללא התייעצות עם המלכה אליזבת ועם בכירים אחרים במשפחה, ולפי הדיווחים בינו לבין אחיו וויליאם יש קרע הקשור ליחסו של האחרון למייגן, אזרחית ארצות הברית ושחקנית טלוויזיה לשעבר.

עם זאת, השניים דחו אתמול את הפרסומים והמלכה אמרה בתום כינוס חירום של בכירי הארמון כי היא נותנם להם את ברכתה, יחד עם הבהרתה כי אלו לא "חדשות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully