וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה בבסיס T4; דיווח: מחסני נשק איראניים הושמדו, 3 נהרגו

יפעת רוזנברג וגיא אלסטר

15.1.2020 / 10:10

גורם בצבא סוריה אמר כי מערכות הגנה אוויריות "סיכלו" חלקית מתקפת טילים בבסיס, הנחשב לאחד ממרכזי הפעילות האיראניים במדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו מטרות איראניות ולפחות שלושה נהרגו. התקיפות מגיעות על רקע חיסול סולימאני

עריכה: אסף דרורי

ישראל תקפה את בסיס T4 שבחומס באמצעות טילים וכלי טיס בלתי-מאוישים - כך טען הערב (שלישי) גורם צבאי סורי שצוטט בסאנ"א, סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. מדובר באחד ממרכזי הפעילות האיראניים במדינה. בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דווח כי מערכות ההגנה האוויריות "סיכלו" חלקית את התקיפה. גורם הצבאי הסורי הוסיף כי ארבעה טילים פגעו במקום ונגרם נזק בלבד.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתקיפות הבסיס, שבהן הושמדו מחסני נשק איראניים, מבנים וכלי רכב צבאיים. בטהראן, ובירושלים, לא התייחסו לדיווחים.

הבסיס הותקף כמה פעמים לפי פרסומים זרים, שבאחת מהן - באפריל 2018 - נהרגו 14 בני אדם, מהם ארבעה איראניים. גם בשנה שעברה, בחודש יוני, בוצעה תקיפה באותו האזור, שבמהלכה נהרגו חמישה בני אדם.

תקיפה בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק, 13 בינואר 2017. טוויטר, מערכת וואלה!
תקיפה בחומס, 2017/מערכת וואלה!, טוויטר

הדיווחים מגיעים על רקע המתיחות האזורית אחרי חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, על ידי ארצות הברית. בתגובה לחיסולו, הגיבה איראן בשיגור טילים לעבר בסיסים אמריקניים בעיראק.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הודעה שצייץ פומפאו בחשבון הטוויטר שלו, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור. "כמו תמיד, מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל איתה", כתב פומפאו לאחר השיחה.

עוד בוואלה!

באמ"ן מעריכים: עד סוף השנה - העשרת האורניום באיראן תספיק לפצצת גרעין

לכתבה המלאה
טיל נ"מ משוגר לעבר מטרה בשמי חומס, סוריה, 1 ביולי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
טיל נ"מ משוגר בשמי חומס/אתר רשמי, אתר רשמי

לפני ארבעה ימים, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי שמונה חברי מיליציה פרו-איראנית נהרגו בתקיפת שיירת נשק בגבול סוריה-עיראק. על פי רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, משאית נשק הותקפה על ידי מטוסים ישראליים באזור אל-בוכאמל, שהנו מוקד לשורת תקיפות שיוחסו לישראל בחודשים האחרונים. עוד דווח כי המיליציות העבירו את עמדותיהן מאזור הגבול באל-בוכמאל אל תוך המדבר הסורי.

השבוע הגיע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לביקור פתע בסוריה, שם הוא נפגש עם הנשיא בשאר אסד. פגישתם התקיימה במטה הכוחות הרוסיים בבירה דמשק, בנוכחות שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, והם קיימו במהלכה סקירה צבאית. בהמשך החודש, יגיע פוטין גם לישראל.

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully