וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: עוזרו לשעבר של הנשיא ריבלין נעצר בחשד לשוחד

14.1.2020 / 18:36

זאב דולינסקי הוא הבכיר שנעצר ביחד עם 4 נוספים בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. עפ"י החשד, פעל לקידום אינטרסים עסקיים של חברת תרופות ישראלית שביקשה לשווק את מוצריה באפריקה, בתמורה לטובות הונאה. מעצרו הוארך עד ליום שני. "פעלתי כחוק ודיווחתי על הכנסותיי"

זאב דולינסקי. פייסבוק, צילום מסך
פעל לקידום ענייניהם של ארבעת החשודים הנסופים בתמורה לטובות הנאה. דולינסקי/צילום מסך, פייסבוק

זאב דולינסקי, שהיה עוזרו האישי של נשיא המדינה ראובן רבלין, הוא הבכיר שנעצר הבוקר (שלישי) בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון עד ליום שני הבא.

מוקדם יותר הבוקר נעצר דולינסקי וכן ארבעה בני אדם נוספים, לחקירה באזהרה. על פי החשד, דולינסקי פעל לקידום ענייניהם של הארבעה בתמורה לטובות הנאה. החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

דולינסקי חשוד בלקיחת שוחד לפחות ב-10 מקרים שבהם טוענת המשטרה כי קיבל סכומים של 2,000 ו-3,000 שקלים בכל פעם מאנשים פרטיים, לכאורה בתמורה לקידום האינטרסים העסקיים שלהם תוך ניצול מעמדו בבית הנשיא. דולינסקי טען מנגד כי מדובר בהלוואות שהוא כבר השיב.

להב 433. ראובן קסטרו
חקירה באזהרה. להב 433/ראובן קסטרו

בדיון הארכת מעצר שהתקיים היום בעניינו, טען נציג המשטרה, רפ"ק עודד אררה, כי הארכת המעצר היום היא פועל יוצא של חקירה שהפכה לגלויה במאי 2019, אז נחקר דולינסקי בחשד כי השתמש בתוארו כדי לסייע, תמורת שכר, לחברת תרופות ישראלית שביקשה לשווק את מוצריה באפריקה.

מנגד, הוא טען אז בחקירתו כי פעל כחוק, ואף דיווח על כל הכנסותיו לרשויות המס בישראל. בתום החקירה הוא שוחרר למעצר בית, ואז הסתעפה הפרשה לחשדות נוספים .לדברי רפ"ק אררה, מדובר בחשדות חדשות שעלו ומבוססות על פעולות חקירה חדשות שנעשו מיד עם שחרורו מהחקירה הקודמת לפני כחצי שנה.

"ביצע את העבירות המיוחסות לו תוך ניצול מעמדו ותפקידו"

לשאלת עו"ד ששי גז המייצג את דולינסקי, השיב בדיון נציג המשטרה כי הנשיא ריבלין אינו חשוד בדבר ולכן אינו נחקר בפרשה. עו"ד גז אמר בדיון: "מרשי אדם לא צעיר וחולה לב. הוא לא עוזר רגיל לנשיא, הוא עוזר אישי. השאלה היא האם בכובע של עוזר מותר לו לקחת הלוואה ולעזור למישהו, לא כעובד נשיא".

שופט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, אמר כי מדובר בעובד בכיר בבית הנשיא אשר לפי החשד ביצע את העבירות המיוחסות לו תוך ניצול מעמדו ותפקידו, על מנת לסייע לאחרים ולקבל תמורה מנותני השוחד, כנגד קבלת שוחד וטובות הנאה שונות. מאז החקירה הקודמת, דולינסקי, שנחשב לאחד המקורבים לנשיא ריבלין, הושעה מעבודתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully