וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: יש להקפיא את מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס עד לאחר הבחירות

12.1.2020 / 19:28

השר לביטחון פנים החליט להשהות את הליך מינוי מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס, "עקב הערמת קשיים משפטיים". זאת, לאחר שוועדת גולדברג סירבה לאשר שמות כמה מועמדים, לבקשתו. הוא עדכן בהחלטה את ממלאי המקום הנוכחיים. מ"מ המפכ"ל: הנחיתי לפתוח בהליך המינויים בקצונה הבכירה

עריכה: טל רזניק

השר לביטחון פנים גלעד ארדן החליט היום (ראשון) להקפיא את הליך מינוי מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר - עד לאחר הבחירות. זאת, לדבריו, "עקב הערמת קשיים משפטיים וסירוב ועדת גולדברג לבדוק כמה מועמדים". ארדן עדכן בהחלטתו את ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן וכן את ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין.

החלטתו של ארדן התקבלה לאחר שהוועדה המייעצת על מינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, דחתה את בקשתו להביא לבדיקה כמה מועמדים. ארדן הסביר בהחלטתו כי החלטת הוועדה לבדוק מועמד אחד לכל תפקיד, גורמת לחוסר ודאות, וזאת מכיוון ש"רף 'טוהר המידות' של הוועדה אינו מוגדר ואין לו קריטריונים". ארדן ציין כי הוועדה הסכימה בעבר לבחון כמה מועמדים לבקשת שרי הביטחון והאוצר.

הוא המשיך ונימק את החלטתו בכך שכמה עתירות לבג"צ צפויות להיות מוגשות נגד הליך המינוי, בשל היותו בתקופת בחירות, "דבר שיאריך משמעותית את ההליך ואף עלול לגרום להקפאתו ככל שהמינוי קרוב יותר לבחירות". כמו כן, ארדן הוסיף כי כבר בשלב זה נשלחו לוועדה התנגדויות מטעם קצינים לשעבר במשטרה, מה שצפוי להאריך את ההליך לאור מדיניות הוועדה לאפשר למתנגדים להופיע בפניה.

גורמים במשרד המשפטים הבהירו כי אם ארדן יעביר החלטת ממשלה שתחייב את ועדת גולדברג לדון בכמה שמות של מועמדים, ובכך ההליך ימשיך להתארך, הם יתקשו להגן על המינוי מול מול בג"ץ ככל שעיתויו יתקרב לתאריך הבחירות.

טקס חניכת המבנה החדש של מרחב שומרון של המשטרה המתקיים כעת בעיר אריאל, במעמד השר לבט"פ גלעד ארדן, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ממ"ז ש"י, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני, ונוספים.. קובי ריכטר/TPS, TPS
ארדן עם כהן בטקס חניכת המבנה החדש של מרחב שומרון, בחודש שעבר/TPS, קובי ריכטר/TPS

בתוך כך, מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, אמר היום כי הנחה להתחיל באופן מיידי את הליך המינויים בקרב הקצונה הבכירה במשטרה. "אחת הסוגיות שלה נדרשתי פעמים רבות במהלך השנה האחרונה בה שירתתי כממלא מקום המפכ"ל, הינה סוגיית המינויים בקרב הקצונה הבכירה. אמרתי פעמים רבות, כי ההחלטה שלא לבצע את סבב המינויים, נובעת משתי סיבות מרכזיות, התלויות זו בזו: האחת, חוסר היכולת לראות את תמונת כח האדם המלאה בקרב הקצונה הבכירה, והשנייה, הרצון שלא לפגוע בקצינים במסגרת סבב חלקי".

עוד אמר כי "אולם, לאור התארכות התקופה אני סבור כי השתנו הנסיבות וכי בעת הזו אין מנוס מביצוע סבב מינויים, מלא ככל שניתן. בחודשים האחרונים בוצעה עבודת הכנה מקדימה יסודית, וכעת בכוונתי להשלים את דיוני השיבוצים בספ"כ הארצי בטווח הזמן המיידי. בהצלחה לכלל הקצינים".

המועמדים שהעלה השר ארדן עד כה לתפקיד המפכ"ל היו ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, הממלא למעשה את התפקיד בשנה האחרונה. מלבדו היו מועמדים גם הסמפכ"ל ניצב אלון עשור ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד. בבקשתו לוועדת גולדברג, ארדן הדגיש כי לאור המצב הפוליטי הייחודי, שהביא לכך שבראשות המשטרה ושב"ס מכהנים ממלאי מקום מזה כשנה, יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו על ידי הממשלה מינויי קבע לארגונים חשובים אלה.

אולם, בתחילת החודש, הוועדה התכנסה לישיבה שבסיומה נמסר כי "במהלך הדיון היו הדעות חלוקות, ובסיומו הוחלט ברוב קולות כי הדרך הראויה היא זו בה הלכה הוועדה עד כה, דהיינו כי על השר להגיש שם של מועמד אחד בלבד לכל תפקיד".

בתגובה, ארדן תקף את הוועדה על החלטתה, שלדבריו "פוגעת בהליך מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס. לאור חוסר הוודאות שהחלטת הוועדה יוצרת, אשקול את המשך הליך המינוי". בהודעתו מתחילת החודש, השר הוסיף כי "בלתי נתפס, שוועדה שהוקמה בעבר על ידי הממשלה בכדי לייעץ ולסייע לשרים בהליכי המינוי, הופכת בפועל לגורם שקובע עבור השר את מי הוא יוכל להגיש לבדיקתה. זוהי עוד דוגמה לצורך לחזק את משילות הדרג הנבחר שהאחריות על המינוי היא על כתפיו".

(עדכון ראשון: 17:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully