וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מחאת הנהגים: יישום רפורמת המוניות יידחה בחודשיים

בתיאום עם שרי האוצר והתחבורה הורה נתניהו על הצעד במטרה להמשיך לקיים את המגעים מול נציגי נהגי המוניות, המתנגדים נחרצות לשיטה החדשה שתייקר את הנסיעות בעיר תוך שתוזיל את הנסיעות הבין-עירוניות. מטה המחאה: "נעצור את המדינה ברמה הכי מטורפת שיש שלא היתה כדוגמתה"

עריכה: שאול אדם

ברקע מחאות הנהגים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (ראשון) על דחיית יישום רפורמת המוניות, זאת, בתיאום עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ושר האוצר משה כחלון. ראש הממשלה והשרים חתמו הבוקר על צו שמאריך את תקופת ההיערכות לקראת יישום הרפורמה בחודשיים נוספים, כדי להמשיך ולנהל את המגעים מול נציגי נהגי המוניות.

דני ברנר, עיתונאי בדימוס ובעל מונית, שעובד מדי יום בשדה התעופה בן גוריון, אומר לוואלה! NEWS כי הוא "מברך על ההחלטה לדחות את ביצוע הרפורמה עד אחרי הבחירות", כלשונו. לדבריו, "גם לראש הממשלה התברר שהוצאת הרפורמה לדרך היתה חפוזה ובלתי אחראית". הוא מסביר כי "בחודשיים הקרובים הנושא ייבדק שוב לעומק בשיתוף מטה המאבק של ארגוני המוניות ואני תקווה שתימצא הדרך הנכונה. אנחנו לא נגד רפורמה אבל בשום אופן לא ניתן לפגוע בפרנסתנו". נציג מטה המחאה של נהגי המוניות שי דיין, הבהיר: "נעצור את המדינה ברמה הכי מטורפת שיש ושלא היתה כדוגמתה".

"מדובר בתרגיל הונאה אחד גדול של סמוטריץ'", אומר יו"ר איגוד נהגי המוניות יהודה בר אור, "במילא לוקח כחודשיים לעדכן את כל המונים. לא נעשה פה שום דבר". הוא אומר כי מחר יקיים כינוס חירום נוסף של כל בעלי תחנות המוניות, בו יחליטו על המשך צעדיהם, למרות ההכרזה מהיום. "אין לנו ברירה. מדובר בפרנסה שלנו", אמר. נהג נוסף, תומר יחזקאל, מסכים. "הדחייה ברפורמה היא אחיזת עיניים מטעמי בחירות", הוא אומר, "ביבי משטה בנהגי המוניות שהם בייס המצביעים לו, הווליום ברשתות החברתיות כלפי ביבי ושאר שרי הליכוד עשה את שלו".

מחאת נהגי המוניות בירושלים בעקבות החלטת שר האוצר משה כחלון להפחית את תעריפי הנסיעה ב-12%, 14 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"בשום אופן לא ניתן לפגוע בפרנסתנו"/נועם מושקוביץ

שיטת התעריפים החדשה במוניות ובמשרד התחבורה נכנסה עם תחילת השנה לתוקפה. השיטה החדשה אמורה להגביר את השקיפות בחישוב מחיר הנסיעה במונית, תאפשר לנוסע לאמוד מראש את עלותה, בהתאם לזמן ומרחק הנסיעה ותשקף בצורה נכונה יותר את העלויות לנהג המונית.

נהגי המוניות מתנגדים נחרצות לשיטה החדשה שתייקר את הנסיעות בעיר, תוך שתוזיל את הנסיעות הבין-עירוניות. בשבועות האחרונים הם קיימו כמה מחאות נגד התעריפים החדשים, באחת מהן השביתו את השירות בנמל התעופה בן גוריון, בפעם אחרת יצאו בשיירה ברחובות תל אביב והם מאיימים לפתוח בשביתה כללית כבר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully