וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: ישראל תקפה שיירת נשק מעיראק בגבול סוריה; 8 נהרגו

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי ההרוגים הנם חברי מיליציה פרו-איראנית. על פי הדיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, משאית נשק הותקפה ע"י מטוסים ליד אל-בוכמאל שבגבול המדינות, אזור המהווה מוקד לשורת תקיפות שיוחסו לישראל בחודשים האחרונים

אתר רשמי

(בווידאו: מערכות ההגנה הופעלו באזור דמשק שבסוריה בחודש שעבר)

שמונה חברי מיליציה פרו-איראנית נהרגו הלילה (שישי) בתקיפת שיירת נשק בגבול סוריה-עיראק - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, משאית נשק הותקפה על ידי מטוסים ישראליים באזור אל-בוכאמל, שהנו מוקד לשורת תקיפות שיוחסו לישראל בחודשים האחרונים. עוד דווח כי המיליציות העבירו את עמדותיהן מאזור הגבול באל-בוכמאל אל תוך המדבר הסורי.

בחודש דצמבר האחרון דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו עמדות של מיליציות שיעיות עיראקיות ושל חיזבאללה במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק. לפי הדיווח, לפחות חמישה לוחמים משורות המיליציות נהרגו בתקיפות באזור אל-בוכמאל.

התקיפה מגיעה כשברקע המתיחות האזורית לאור חיסולו בעיראק של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. בתגובה לחיסולו, הגיבה איראן בשיגור טילים לעבר בסיסים אמריקניים בעיראק, והצהירה כי היא "אינה מפחדת מעימות". בהצהרה שנשא שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי "ארצות הברית תקבל את התשובה הנחרצת וההחלטית לשחצנות שלה בזמן ובמקום שבו היא תרגיש את הכאב הגדול ביותר".

דיווח בסוריה על תקיפת חיל האוויר בדמשק, 1 יולי 2019. עיבוד תמונה
התקיפה בוצעה באזור אל-בוכמאל/עיבוד תמונה

בתוך כך, הגיע השבוע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לביקור פתע בסוריה ונפגש עם הנשיא בשאר אסד. בסוכנות הידיעות IFAX ציטטו את הודעת הקרמלין, לפיה פוטין ביקר במדינה וקיים שיחות עם עמיתו הסורי, שניהם בעלי ברית של איראן. פגישתם התקיימה במטה הכוחות הרוסיים בבירה דמשק, והשתתף בה גם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו.

לפי הקרמלין, אסד "הביע את הערכתו לרוסיה על עזרתה במאבק בטרור והשבת השלום". פוטין, מצדו, אמר כי "עברנו דרך ארוכה בבנייתה מחדש של המדינה הסורית ואחדותה הטריטוריאלית", והוא שיבח את "ההתקדמות האדירה" שהושגה. עוד נמסר כי השניים שמעו סקירה צבאית על הנעשה באזורים שונים במדינה.


(עדכון ראשון: 04:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully