וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד מסר את נפשו": מוטי בן שבת טבע למוות כשניסה להציל לכודים בנהריה

9.1.2020 / 1:22

לדברי חבריו, בן שבת, שאותר ללא רוח חיים באזור המרינה בעיר, היה תמיד ראשון להגיע ולסייע בכל. "הייתי קורא לו 'נחשון בן עמינדב' - הראשון שקפץ למים בקריעת ים סוף". לתושבי נהריה עדיין לא הותר לצאת מבתיהם בשל ההצפות הכבדות: "היו צריכים להכריז בעיר על מצב חירום"

צילום: כבאות והצלה, מד"א, איחוד והצלה, עמוס דדון, עיריית נהריה, דנה בכר רשות הכינרת, אסף בירון, מחמוד נאסר - רשות הטבע והגנים, עיריית צפת, אוריה ואזנה - רשות הטבע והגנים, אבי אבנר, רוני דניאלי, אורי קלנר, נתיבי ישראל, אתר החרמון; עריכה: אסף דרורי ושאול א

"מוטי זה פשוט אדם שמסר תמיד את נפשו", סיפר עליו מאיר חי רפאל ביטון, תושב נהריה, שהיה האחרון לראות את מוטי בן שבת לפני שטבע למוות בשיטפון אמש (רביעי) בעיר.

ביטון, מנכ"ל חברת "כשרות איגוד הרבנים בישראל", אמר כי מוטי היה הראשון שהגיע לעזור, בכל דבר "הייתי קורא לו 'נחשון בן עמינדב' - הראשון שקפץ למים בקריעת ים סוף". לדבריו, האסון היה יכול להימנע: "הממשלה צריכה להכריז מצב חירום בעיר. לצערי הרב אין תקציבים ויש בעיר הזו יש בעיות קשות של תשתיות. כל שני וחמישי יש הצפות של מים וביוב במרכז העיר. במצב כזה כמו היום אי אפשר אפילו להגיע לבית חולים".

בן שבת אותר ללא רוח חיים סמוך למרינה בנהריה, זאת בתום סריקות אחריו. הוא ניסה להציל אם ובתה שנסחפו ברכבם בעיר והצליח בכך, אך נסחף הוא בעצמו. צוותי מד"א ניסו לבצע בו פעולות החייאה כשבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

מוטי בן שבת, הגבר שאותר ללא רוח חיים בהצפות בנהריה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"בחור שאהב לעבוד ולעזור". בן שבת/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

"זה שלא הייתה אף משאית כיבוי אש, זה לא מובן לי", אמר ביטון. "בימים כאלה צריכים צוות בשכונה ולא בתחנה כי עד שהגיעו חלפו למעלה מ-20 דקות ומדובר במקום מרכזי אליו מנוקזים כל המים ולא יכול להיות שביום כזה אין שם תחנת הצלה".

לדברי ביטון, בן שבת היה חוזר בתשובה, שהתעניין בקבלה ובמדע ואהב לעזור. "כחוזר בתשובה היה תמיד מגיע לתפילות, יושב ומדבר איתי בין תפילה לתפילה, שותים קפה, מעשנים סיגריה. כיף היה לדבר איתו על דברים בתורה ודברים במדע. הוא ידע המון גם בקבלה. הוא עבד בשיפוצים. בהובלות. בחור שאוהב לעבוד ואהב לעזור. זה בא לידי ביטוי היום. מקום הטרגדיה היה מתחת לבית שלו. הוא שמע שצריכים עזרה וישר יצא מהבית. הוא מסר את נפשו ונשמתו להציל אנשים".

עוד בוואלה!

כוננות בכוחות החירום וחשש מהצפות: הסערה הגיעה למרכז

לכתבה המלאה
הרכב של הצעיר מנהריה שאותר ללא רוח חיים 8 בינואר 2019. נועם פלקאסא/TPS, אתר רשמי
רכבו של בן שבת, שאותר ללא רוח חיים בנהריה, אתמול/אתר רשמי, נועם פלקאסא/TPS

אך על הטרגדיה עדיין קשה לו לדבר. "אני בעצמי עברתי נס. הגעתי למקום מכיוון שכונת אוסישקין. לאזור הזה מתנקזים כל המים שמגיעים לעיר מכיוון השטחים הפתוחים של הקיבוצים והמושבים. לכיכר הזו הגעתי ברגל וראיתי גם שם רכב תקוע בתוך הכיכר ושם עומדים רביב כהן בן ה-40 ומוטי בן שבת בן ה-35, שמתפללים איתי בבית הכנסת בשבת ובחול, כל השבוע". ביטון אמר כי מדובר באנשים נפלאים שסייעו בחילוץ אנשים שנתקעו עם רכבם בשל ההצפות. "פתאום רביב כהן צעק שיש תינוק. אני שומע את זה ומתחיל לצרוח. באותם רגעים מוטי ניסה לראות אם ניתן לחלץ את התינוק אך פתאום הוא נעלם".

"יכול להיות שניסה לצלול מתחת לאוטו", תהה ביטון. "אולי קיבל מכה וכתוצאה מכך מעד. אולי הטרקטור שהיה במקום נתן מכה לרכב והזיז את הרכב עליו. אבל פתאום לא ראינו אותו. רק אחרי שעתיים-שלוש מצאו את הגופה ליד הים".

שי-לי, חברת משפחתו של בן שבת, אמרה לוואלה! NEWS כי זוהי "טרגדיה איומה". בצעירותה התגוררו היא ומשפחתה בשכנות למשפחתו. "אני כמובן זוכרת אותו מאז, עוד כילד. הוא גיבור היום. ראה שאנשים במצוקה ומיד יצא לעזור להם וטבע למוות". מכרו יצחק ספד לו בפייסבוק: "אח שלי יקר, היחיד שידע לגרום לי לחייך גם ביום הכי חשוך".

בנהריה שומרים על כוננות מוגברת

כמויות הגשמים החריגות הביאו להצפות ולשיטפונות בעיר נהריה, שם עדיין שומרים על כוננות מוגברת. במסגרת זו, כלל פעילויות העיריה ומוסדותיה, כולל מוסדות החינוך, לא יפעלו במהלך היום, והעירייה תפעל במתכונת חירום עם צוותי שטח נרחבים בכל רחבי העיר בשיתוף כוחות ההצלה והביטחון. "נדגיש כי היציאה מהבתים עדיין מסכנת חיים והנכם מתבקשים להמשיך ולהישאר במקומות סגורים ובטוחים", נמסר לתושבים.

חילוץ מאה תלמידים לכודים בבית ספר אוסישקין, בנהריה 8 בינואר 2019. אתר רשמי
חילוץ תלמידים לכודים בבית ספר בנהריה, אתמול/אתר רשמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצפות הכבדות בנהריה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully