וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנגקוק החלו לחלק שמן קאנאביס חינם: "מסמן את ההתחלה"

מרפאה שנפתחה בבירת תאילנד מציעה שמן קאנאביס לחולים, כחלק מתכנית הממשלה לפתח את התעשייה שלה פוטנציאל של מיליארדי דולרים. "היא רגועה וישנה טוב יותר", אמרה אימא לילדה בעלת שיתוק מוחין, שהגיעה לקבל את הבקבוקון

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מרפאה רפואית בבנגקוק שנפתחה היום (שניה) מחלקת שמן קנאביס בחינם למאות אזרחים המחפשים הקלה מתסמיני מסרטן, מנדודי שינה ומכאבי שרירים.

הממשלה מקדמת את התעשייה בשל היתרונות הכלכליים והבריאותיים של המריחואנה. ב-2018 הפכה תאילנד למדינה הראשונה בדרום-מזרח אסיה שבה מריחואנה רפואית הפכה חוקית, אף כי תאילנדים רבים משתמשים זה שנים רבות בצמח הקנאביס כחלק מהרפואה המסורתית. הממשלה להוטה למצות את הפוטנציאל הכלכלי של השוק, בשווי מיליארדי דולרים, והיא משקיעה בטכנולוגיה כדי להוציא מהאדמה, לזקק ולשווק שמני קנאביס.

"היום הזה מסמן את ההתחלה", אמר שר הבריאות אנוטין שרנווירקול עם פתיחת המרפאה בבנגקוק. "אנו נאבקים למען בריאות טובה יותר של התושבים בתאילנד ולמען כלכלה טובה יותר", אמר השר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כשהוא עומד ליד קמע בדמות עלה מריחואנה הלבוש בחלוק של רופא.

פתיחת מרפאת שמן קאנאביס, בנגקוק, תאילנד, 6 בינואר 2020. AFP, אתר רשמי
הצמח הפך לחוקי בתאילנד ב-2018. פתיחת מרפאת הקנאביס, היום/אתר רשמי, AFP

מאות תושבים, קשישים ברובם, חיכו כדי לקבל את הבקבוקון, המכיל חמישה עד עשה מ"ג, עבור כאבי שרירים. חלקם סובלים ממחלות קשות יותר, כמו נטג'וטה, שנולדה עם שיתוק מוחין ומרותקת לכיסא גלגלים. אמה, סופרטה אולפטורן, אמרה כי שמן הקנאביס עוזר לבתה לישון טוב יותר ולהישאר רגועה.

"היא לא ישנה טוב, ולכן גם אני לא ישנה", אמרה האימא בת ה-60. "היא יותר רגועה עכשיו, כך שלדעתי זה עובד".

שר הבריאות, איל בניה לשעבר שמפלגתו בהומג'איתאי הפכה לכוח מרכזי בפרלמנט אחרי שקידמה מצע בעד קידום הקנאביס, הבטיח פריחה כלכלית לבוחריו באזורי הכפרים. הוא הוסיף כי הסטגימה ביחס לתרופה נעלמת. לדבריו, יותר ויותר אנשים רואם בקנאביס תרופה ולא סם.

עם זאת, שורת חוקים מגבילה את מי שיכול לגדל צמחי מריחואנה ולהוציא שמן קנאביס. מבקרי המהלך טוענים כי החקיקה תקשה על חקלאים קטנים וכנראה תועיל לחברות הגדולות. מחקרים רפואיים הראו כי שמן קנאביס יכול לסייע בהקלת כאבם של חולי טרשת נפוצה ואפילפסיה, אך המחקר טרם ברור לגבי השפעתו על מחלות קשות אחרות.

שימוש במריחואנה לצורכי פנאי וסחר הוא עדיין לא חוקי, ומי שייתפס עם ג'וינט עלול להישלח לעד עשר שנות מאסר.

עוד בוואלה!

האישה המבוגרת ביותר בעולם חגגה יום הולדת 117

לכתבה המלאה
פתיחת מרפאת שמן קאנאביס, בנגקוק, תאילנד, 6 בינואר 2020. AFP, אתר רשמי
עישון לצורכי פנאי עדיין לא חוקי. תור במרפאה, היום/אתר רשמי, AFP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully