וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד אישרה שימוש בקנאביס למטרות רפואיות ומדעיות

25.12.2018 / 11:42

במהלך ראשון מסוגו באזור שבו היחס כלפי השימוש בסמים הוא נוקשה במיוחד, העביר הפרלמנט שבשליטת החונטה שינוי בחוק. "מתנה לכבוד השנה החדשה", אמר יו"ר הוועדה שאחראי לחקיקה. הצעד הבא - לגליזציה למטרות פנאי

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

תאילנד אישרה היום (שלישי) שימוש בקנאביס לטובת טיפול רפואי ומחקר. זאת הלגליזציה הראשונה של הסם באזור הנחשב לאחד הקפדניים ברחבי העולם מבחינת חוקי שימוש בסמים. יו"ר הוועדה הפרלמנטרית שהגישה את טיוטת החוק מסר כי "זוהי מתנת השנה החדשה לעם התאי".

הפרלמנט שנשלט על ידי החונטה הצבאית הצביע בעד שינוי חוק הסמים מ-1979 במהלך דיון מיוחד שבו הועברו חוקים רבים לקראת חופשת השנה החדשה. עד שנות ה-30, היה נהוג בממלכה להשתמש במריחואנה כדי להקל על כאבים ועייפות.

בעוד שבסינגפור, באינדונזיה ובמלזיה סוחרי מריחואנה עלולים לקבל עונש מוות, המחלוקת העיקרית בתאילנד הייתה סביב חלקן של החברות הזרות בשוק. שליטתן תקשה על התושבים המקומיים לקבל גישה לתרופות ועל החוקרים המקומיים לקבל גישה לדגימות עבור מחקריהם. "אנחנו הולכים לבקש שהממשלה תבטל את כל הבקשות האלו לפני כניסת החוק לתוקף", אמר נשיא מכון המחקר רנגסיט, פנת'פ פואפונגפן.

ארגונים הפועלים למען לגליזציה של הסם גם למטרות פנאי מקווים שהחוק החדש יסלול את הדרך למהלך. "זהו הצעד הראשון", אמר צ'וקוואן צ'ופקה, פעיל בארגון Highland Network.

עוד בעולם
בזמן שהלאומיות הסינית מתחזקת, סנטה קלאוס הופך לאיום
אפגניסטן: 43 הרוגים במתקפה משולבת בבירה קאבול
הזוג הזה נחשד לשווא בתקרית הרחפנים בבריטניה. עכשיו חייו נהרסו

ND הסנאט הקנדי אישר לגליזצית קנאביס ובכך הפך את קנדה לראשונה מבין מדינות G-7 שאישרו את המהלך. רויטרס
במדינות אחרות באזור סחר בסם הוא עבירה חמורה. צמח קנאביס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully