וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמו לאחר שסולקו: 4 צעירים הואשמו בפיצוץ פאב בנהריה

5.1.2020 / 19:33

כתב אישום הוגש נגד ארבעה חיילים משוחררים מהגליל המערבי בגין פיצוץ פאב לפני כחודשיים, שהביא לדליקה בה נשרף המקום כליל. הצעירים השתתפו בקטטה והורחקו מהבר. בהמשך החליטו לפגוע בעסק, הפעילו מטען חבלה מרחוק ונעצרו. בעלי הפאב: "ביום אחד נשארנו בלי כלום"

עריכה: אסף דרורי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד ארבעה צעירים, בגין פיצוץ פאב "בלפור" בנהריה לפני כחודשיים. המקום נהרס כליל ונסגר. ארבעת הנאשמים, ארקאן עובייד בן 26 מסאג'ור, אודי ביסאן בן 28 מג'ת, סאם חוסאם אבו דולה בן 24 מירכא ורביע ביסאן בן 24 מג'ת, כולם חיילים משוחררים.

היחידה המרכזית של מחוז חוף פענחה את הפרשה. בתום החקירה, ללא שיתוף הפעולה של העצורים, סבורים החוקרים כי הרקע לאירוע היה נקמה על קטטה במועדון בחודש יולי, בה היו הארבעה מעורבים ושבעקבותיה הם סולקו מהמקום. המשטרה הציגה סרטונים המתעדים את מעורבי אותה קטטה. האירוע התרחש לפנות בוקר ה-18 בנובמבר אז התפוצץ המטען שהונח בפתח הפאב. סרטונים תיעדו את רגע הפיצוץ, כשבנס לא נפגעו עוברי אורח שחלפו במקום.

כתב אישום - מפוצצי מציתי פאב בלפור בנהריה, המחוזי, חיפה. דוברות משטרת ישראל
פאב "בלפור" שפוצץ/דוברות משטרת ישראל

על פי כתב האישום ארבעת הצעירים הנוקמים הצטיידו במטען חבלה מאולתר אך יעיל שמכיל תערובת נפץ מכימיקלים שונים, רכיב חשמלי, סוללות ומקלטים אלחוטיים ושהופעל על ידי שלט רחוק. על פי איכוני המשטרה שניים מהם הגיעו עם המטען ברכב הקיה של עובייד, שיצא מהכפר ג'ת ב-02:45 ונעצר ב-03:06 בחזית המקום. במצלמות אבטחה נראה אחד יורד מהרכב ובמשטרה אומרים כי הוא הלם בזכוכית חזית המקום, ניפץ אותה ונכנס פנימה, הניח את המטען ויצא בחזרה אל הרכב. ב-03:07 הרכב כבר נראה מסתלק מהמקום ומהחקירה עולה כי ב-03:32 כבר היה בחזרה בג'ת. סרטוני מצלמות אבטחה לאורך הדרך תיעדו אותו בנסיעתו, ומהחקירה עלה כי לפחות חלק מהדרך עשה הרכב הזה כשמורכבות עליו לוחיות זיהוי של רכב אחר.

מכתב האישום עולה כי ברכב אחר, מסוג יונדאי שבבעלות אחיו של אבו דולה, האחרון הגיע לאזור הפאב עם ביסאן. על פי כתב האישום ברכב הזה היה השלט הרחוק עם מתג הפעלת המטען. לפי התביעה, השניים החנו את הרכב סמוך לקפה ארומה, בפינת הרחובות ויצמן ושדרות הגעתון, ושהו בו כחצי שעה בין 03:33-03:02. התביעה טוענת כי ב-03:33 הם יצאו מהמקום, נכנסו לרכב היונדאי, ביצעו פניית פרסה, ובהיותם כ-65 מטרים לערך מהפאב הם לחצו על המתג והפעילו את המטען. קצין חבלה המשטרתי אישר כי מהטווח הזה ניתן היה להפעיל את המטען באמצעות השלט. כתוצאה מהפיצוץ, נהרס הפאב כליל.

פאב "בלפור" בנהרייה שפוצץ בנובמבר. אתר רשמי
המקום פוצץ על ידי מטען חבלה מאולתר שהופעל מרחוק/אתר רשמי

המשטרה קיבלה דיווח על הפיצוץ מאזרחים שהתקשרו למוקד 100. המקום היה ריק מאדם וכך למרבה המזל לא נגרמו פגיעות בנפש, אולם כתוצאה מהפיצוץ וההדף נהרס המקום כליל. נגרם נזק גם לכמה בתי עסק סמוכים, אף מצידן השני של שדרות הגעתון.

שוטרים הגיעו לזירה וחוקרי תחנת נהריה החלו באיסוף ממצאים, לרבות ממצאים פורנזיים ותיעודיים על ידי בלשי התחנה, חוקרי הזיהוי הפלילי וחבלני המשטרה. מפקד המחוז הטיל בסופו של דבר את החקירה על היחידה המרכזית, שהובילה תוך כמה שבועות אל ארבעת החשודים.

החוקרים גילו התכתבויות וואטספ שסייעו להפליל את המעורבים, כשבנוסף עליהן, עולה כי הנאשם ביסאן גלש באינטרנט בבוקר שאחר הפיצוץ בחפושים רלוונטיים על האירוע, כמו "נהריה" ו"פיצוץ נשמע סמוך לפאב בנהריה. לא היו נפגעים". הוא נעצר ב-9 בדצמבר, ויומיים אחר כך נעצרו שלושת חבריו.

שיחת וואטס בין הנאשמים בפיצוץ הפאב בנהרייה בנובמר. אתר רשמי
שיחת וואטס אפ בין הנאשמים בלילה האירוע/אתר רשמי

במטה המחוז אומרים כי מיד לאחר האירוע ירדו הנאשמים למחתרת וכי בוצעו מאות פעולות חקירה שהביאו לחשיפתם כחשודים בביצוע הפיצוץ, לאיתורם ולבסוף למעצרם על ידי חוקרי הימ"ר. ביסאן נעצר באזור מגוריו, ושלושת חבריו נעצרו בעת שהסתתרו בצימר באחד מהישובים בצפון הארץ. מעצריהם הוארכו פעם אחר פעם בבית משפט השלום בעכו, כשבחקירות, הם שתקו. הסנגור, עורך הדין באסל פלאח, אמר כי "הם מכחישים מכל וכל מעורבות במיוחס להם".

במקביל להגשת כתב האישום, פרקליטות מחוז חיפה ביקשה להמשיך ולהחזיק אותם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. השופט ניצן סילמן יקיים דיון לגופה של בקשה זו עוד השבוע, ובינתיים, בהתחשב בעבירות המיוחסות ובראיות בתיק שהגישה לו הפרקליטות, הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת. במשטרה אמרו כי "אנו רואים בחומרה עבירות המסכנות את שלום הציבור ופוגעות בביטחונו האישי ונפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים".

פאב "בלפור" בימים טובים יותר. אתר רשמי
פאב "בלפור" בימים טובים יותר/אתר רשמי

המקום עדיין סגור ואין תאריך פתיחה מחודש באופק. הבעלים, דיאנה ותומר אדרי, בשנות ה-30 לחייהם, העריכו את הנזק הישיר בכחצי מיליון שקלים. "אני עוד מחכה לכסף מהביטוח", אמר אדרי לוואלה! NEWS, "אבל הביטוח לא באמת מכסה את הכל ובכלל, הנזק הכולל גדול יותר. כל הסחורה הלכה. כל המבנה הלך. ביום אחד נשארתי לא רק בלי כלום אלא במינוס. המקום סגור, נשארתי שם עם חובות ואין הכנסות. אני צריך לשקם ולשפץ אותו ולהחזיר אותו לקדמותו לפני שאני יכול אפילו להחזיר אותו לבעל הבית. בינתיים יש שכירות ויש חובות לספקים שאני עכשיו צריך בפריסה לשלם להם כמה שנים".

כדי להתקיים ולשלם את הוצאות המחיה דיאנה מקבלת דמי אבטלה ותומר לקח עבודה כשכיר כאיש תחזוקה בקיבוץ סמוך. "יש לנו תינוק בן שלושה חודשים, צריך ממשהו לחיות", הוא אומר על הפאב שהלך, "לפני שנתיים שכלנו ילדה שחלתה. הייתי תלוי בעובדים וחייתי על הקו בין הפאב לבית החולים שניידר. סוף סוף התאוששנו קצת מהאבל. סוף סוף התייצבנו. עכשיו הלך גם העסק".

בעלי הפאב, דיאנה ותומר אדרי. אתר רשמי
בעלי הפאב שפוצץ, תומר ודיאנה אדרי/אתר רשמי

המסר של הבעלים לא מעודד. "מה שלומדים מהפרשה הזו זה אולי שלא צריך לערב משטרה", אמר אדרי, "היה לנו קהל מאוד יפה, אוכלוסייה טובה, אפילו הרבה שוטרים שהיו באים ומבלים. הייתה קבוצה שעשתה בעיות, הזמנתי להם ממשטרה, השוטרים טיפלו נקודתית באותו יום אבל כנראה לא מספיק הרתעתית והחבר'ה האלה באו לנקום".

אדרי הוסיף כי הוא פעל כשורה, הזמין משטרה, ושהשוטרים חוץ מלגבות עדויות לא הרתיעו את הפושעים. "המשטרה לא סיפקה לי הגנה או למקום. אז מי שעושים דברים כאלה אחרי זה מתנכלים לבעל העסק, לא לשוטרים. במשטרה עכשיו אומרים שהם עשו את העבודה, שהם תפסו אותם, אבל זה לא היה קורה מלכתחילה אם הייתה להם הרתעה רצינית. זה לא באמת עובד - נקמו בי על שהזמנתי משטרה. יש אולי מקומות בארץ שזה אחרת. בנהריה אחרי זה אני נשארתי להתמודד עם זה ונותר לי רק להרים ידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully