וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 2 הרוגים בירי בכנסייה בטקסס; היורה חוסל על ידי מתפללים

30.12.2019 / 8:44

בכנסיה בעיירה ווייט סטלמנט היו יותר מ-240 איש בית הירי, שהסתיים במהירות הודות לשני מתנדבים חמושים, שירו בו בתוך שש שניות. לא ברור אם הם הקורבנות. המניע טרם התגלה, אך הרשויות שיבחו את התגובה המהירה. "חיי אדם רבים ניצלו"

ערירכה: עמית שמחה

שני מתפללים נהרגו אתמול (ראשון) בירי בכנסייה במדינת טקסס שבארצות הברית, שהסתיים כשהנוכחים השיבו באש חזרה והרגו את היורה, שהיה חמוש ברובה ציד. הרשויות שיבחו את שני המתפללים שהשיבו באש, כחלק מצוות אבטחה של מתנדבים בכנסיה שבעיירה ווייט סטלמנט. לא ברור אם השניים שנהרגו היו אלו שירו לעבר החמוש.

"הצוות הגיב במהירות ובתוך שש שניות, הירי נגמר. הם נטרלו את היורה במהירות, והצילו מספר רב של אנשים", אמר סגן המושל דן פטריק, ששיבח את חוקי אחזקת הנשק במדינה.

בריט פרמר, בכיר בכנסיית "ווסט פריוויי", אמר כי "איבדנו שני אנשים נהדרים, אך זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע". במקום היו יותר מ-240 איש בית הירי. מפקד המשטרה המקומית, ג'יי פי בוורינג, אמר כי היורה ישב על אחד מספסלי הכנסייה, לפני שקם ופתח באש. האירוע תועד בשידור חי שמספקת הכנסייה, ועם תחילת הירי, המתפללים נשמעו צורחים ומסתתרים מתחת לדרגשים או רצים.

אדם יורה בכנסייה במדינת טקסס, 29 בדצמבר 2019. AP
מתפללים התחבאו מתחת לספסלים. הירי בכנסייה, אתמול/AP

הרשויות טרם פרסמו את שמותיהם של ההרוגים או של היורה, שהמניע שלו טרם התבהר. סוכן ה-FBI שאחראי על החקירה, מתיו דה סרנו, אמר כי הסוכנות חוקרת את מניעיו של היורה. לדבריו, הוא לא היה תושב העיירה, אך היו לו שורשים באזור. הוא הוסיף כי הוא נעצר פעמים רבות בעבר, אך לא פירט מעבר לכך.

מייק טיניוס, אחד החברים הוותיקים בכנסייה, אמר לניו יורק טיימס כי אחד מההרוגים היה מאבטח שהגיב לירי. הוא כינה אותו חבר יקר. "הוא ניסה לעשות את מה שהוא היה צריך לעשות כדי להגן עלינו", אמר. "זה מתסכל מאוד לראות מישהו שמבצע מעשה אלימות". טיניוס הוסיף כי הוא לא הכיר את היורה, ושהוא סבור שהירי היה רנדומלי. בכנסייה לא הגיבו לשאלות בנושא.

עוד בוואלה!

בין פחד להתנגדות במונסי: "היהודים הם קורבנות בכל מקום"

לכתבה המלאה

המושל גרג אבוט ביקש להתפלל למען הקורבנות, למען משפחותיהם ולמען תושבי העיירה. "בתי תפילה אמורים להיות מקומות מקודשים, ואני אסיר תודה לחברי הכנסייה שפעלו במהירות כדי לנטרל את היורה ולמנוע אובדן חיים נוסף", כתב המושל בטוויטר.

זה לא הירי הקטלני הראשון שקורה בכנסייה בטקסס. ב-2017 נהרגו 25 מתפללים מירי בכנסיה בסאת'רלנד ספרינגס, וב-1999 אדם הרג שבעה בני אדם בכנסייה בפורט וורת' לפני שהפעיל מטען נפץ שממנו נהרג.

הירי בטקסס גם היה המתקפה השנייה בכינוס דתי ברחבי ארצות הברית בתוך יממה אחת בלבד. במוצאי שבת אדם דקר חמישה בני אדם במהלך חגיגות חנוכה בבית רב בעיר מונסי שבמדינת ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully