וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת אשקלון מואשמת בגניבת מאות אלפי שקלים מניצול שואה עיוור

29.12.2019 / 13:40

על פי כתב האישום, בת ה-47 גנבה לקשיש בן ה-83 סכום של כ-600 אלף שקלים בעת שהועסקה בביתו. לתושבת העיר הייתה גישה לכרטיס האשראי של ניצול השואה שכן היא סייעה לו בעניינים כספיים

ניצול שואה עם מספר על היד. AP
מאות אלפי שקלים מניצול שואה עיוור/AP

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד ענת דיין, תושבת אשקלון בת 47, שגנבה סכום של יותר מ-600 אלף שקלים מניצול שואה עיוור בן 83, בעת שהועסקה בביתו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד גיורא חזן, במשך תקופה של כשלוש שנים עבדה הנאשמת בביתו של הקשיש כעוזרת במשרה חלקית ותפקידה היה לסייע לו בעניינים כספיים כגון תשלום למטפלת, קניות מזון, קריאת מסמכים ועוד. לתושבת העיר הייתה גישה מלאה לכרטיס האשראי של הקשיש ומאחר והוא עיוור, הוא מסר לנאשמת את הקוד הסודי על מנת שתמשוך עבורו סכומי כסף במזומן.

מכתב האישום עולה כי האישה עשתה שימוש בכרטיס האשראי של ניצול השואה ובאמצעות משיכת מזומנים ושימוש בשקים היא גנבה סכום כולל של 623,100 שקלים מחשבון הבנק שלו. בת ה-47 מואשמת כי רכשה באמצעות הכסף שגנבה בחנויות בגדים, סופרמרקטים שונים, בחנות למוצרי טיפול בחיות בית ועוד.

קיבלה סחורה מבתי עסק

כשהבינה כי מעשיה עלולים להתגלות, ניסתה האישה לאזן את חשבונותיו של הקשיש, ובייחוד את חשבון האשראי ההולך ומצטמק, באמצעות הפקדת כסף במזומן, ממקורות שונים, וכן בהעברה בין החשבונות. במסגרת זו, גנבה הנאשמת פנקס שקים של המתלונן, זייפה את השקים בכך שמילאה את פרטיהם וחתמה בחתימה הנחזית להיראות כחתימתו, מסרה את הצ'קים בבתי עסק שונים, וקיבלה סחורה או סכומי כסף.

בנובמבר השנה התגלו מעשיה על ידי בנו של הקשיש, ועבודתה הופסקה. התיק נחקר על ידי יחידת הונאה דרום במשטרת ישראל וכתב האישום מייחס לה ביצוע עבירות של גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף. במקביל, הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

עורכת הדין לימור רוט חזן המייצגת את ניצול השואה אמרה כי כתב האישום החמור נגד דיין מתאר את ניצולו של הקשיש העיוור. "רק כאשר הבינה דיין כי פשעיה עומדים להיחשף, פנתה מיוזמתה לבנו של המתלונן, והתוודתה על כל מעשיה הנלוזים והנפשעים וביקשה בבושת פנים את רחמיו עליה", סיפרה רוט חזן. דיין עצורה והוגשה נגדה בקשה למעצר עד תום ההליכים. רוט חזן הוסיפה כי "מדובר בעבריינית מורשעת שריצתה בעבר מאסר של שנתיים ימים בגין מעשים דומים" ותארה אותה כאישה "נוכלת ומסוכנת לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully