וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הקב"ט בהר חומה: מעצרו של החשוד המרכזי הוארך ב-11 ימים

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של תושב השכונה בשנות ה-30 לחייו בחשד לרצח עמוס סער בבניין מגוריו. מעצרו של חשוד נוסף הוארך בשישה ימים. כלתו של הנרצח שללה את האפשרות כי המניע לרצח הוא סכסוך בין שכנים: "בחיים לא צעק על מישהו". הלווייתו תיערך הערב

צילום: חיים גולדברג-כיכר השבת, דוברות משטרת ישראל

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) ב-11 ימים את מעצרו של החשוד ברצח עמוס סער בבניין מגוריו בשכונת הר חומה בעיר. החשוד, תושב השכונה בשנות ה-30 לחייו, בעל היכרות מוקדמת עם הנרצח וחשוד גם בשיבוש בשל העלמת ראיות. מעצרו של חשוד נוסף הוארך בשישה ימים.

סער, קצין הביטחון של מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, בשנות ה-50 לחייו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הלווייתו תיערך הערב בשעה 21:00 בבית העלמין קהילת ירושלים.

עו"ד אריאל הרמן, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד ברצח, טען כי החשוד מעורעור בנפשו. "הדבר עולה מרקע פסיכיאטרי, מעדויות של רעיית המנוח ובנה ומרקע הסכסוך בינו ובין המנוח. לפיכך, ביקשתי בדיקה פסיכיאטרית, שהיא פעולת חקירה חיונית. גם ביקשתי שיתאפשר לסנגוריה לשלוח פסיכיאטר מטעמה לבדוק אותו. הבדיקות לא פוגעות בחקירה. הן מסייעות לה. בית המשפט נעתר לבקשה לבדוק את החשוד מטעם הפסיכיאטר המחוזי ודחה את הבקשה לבדיקה מטעמנו. על כך יש מקום להגיש ערר".

עמוס סער הנרצח מירושלים. דוברות הרשות השופטת., אתר רשמי
נרצח בבניין מגוריו. סער/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת.

עו"ד מוסטפא יחיא, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד הנוסף במעשה, טען כי לחשוד לא היה כל קשר קודם עם סער וביקש לשחררו. "מדובר בקשיש שסובל מבעיות בריאות וללא עבר פלילי. כבר בשלב ראשוני זה של החקירה נראה כי לקשיש אין כל קשר לסכסוך וככל שיש לו קשר לפרשה חלקו הוא שולי ביותר. לפיכך, סברנו כי יש לשחררו. לצערנו בית המשפט לא קיבל את טענותינו ואנו שוקלים הגשת ערר על המשך המעצר".

במשפחתו של סער, קב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, מתקשים לעכל את הרצח. מוריה, כלתו, סיפרה לוואלה! NEWS כי הוא היה אמור לפגוש את אשתו אורלי ובנו בקניון בטרם נדקר למוות. "עמוס עבר בבית כנראה לאכול, ותוך כדי כנראה שהוא דפק בדלת ורצח אותו", אמרה.

מוריה שללה את האפשרות כי המניע לרצח היה סכסוך בין שכנים והדגישה כי "עמוס לא היה מסוכסך עם אף אחד, בחיים לא צעק על מישהו". לדבריה, "הוא היה אדם מסור ואהוב על הרבה שכנים". במשטרה הבהירו כי כל כיווני החקירה נבדקים.

סער שימש קב"ט במשמר בתי המשפט מאז 1995. גם שכנו טען כי לא היה בסכסוך עם אף אחד. "הוא בן אדם מדהים", סיפר שכנו, פטריק אליווה. "אני מכיר אותו מבית הכנסת, הוא מסור לבית הכנסת, לקהילה ולעבודה. תמיד עוזר ומכבד את כולם".

עוד בוואלה!

הצפות, שלג בחרמון, רוחות וקור: הסערה החורפית מגיעה לשיאה

לכתבה המלאה
זירת אירוע הדקירה בשכונת הר חומה בירושלים 25 בצדמבר 2019. אתר רשמי
כל כיווני החקירה נבדקים. זירת הרצח, אתמול/אתר רשמי

"כולם פה בהלם", אמר הרב שי בר אשר, רב בית הכנסת של סער. "הפתיע אותי הרצח, זה בן אדם שלא נוגע בזבוב. אמר שהיה איזה שכן שהתלונן על הכלב שלו, ואמר 'עזוב כפרת עוונות'".

בר אשר סיפר כי הכיר את סער לפני עשור. לדבריו, "הוא בן אדם עם מסירות נפש, תמיד עוזר לאנשים ואדם מאוד חם. הוא היה סגן-אלוף בצבא ואז עבר להיות קב"ט. היה הגבאי של בית הכנסת, היה פותח את בית הכנסת וסוגר אותו. תמיד היה אומר שהכול לטובה. עכשיו צריך ללוות את המשפחה היקרה".

(עדכון ראשון: 10:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully