וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אישר את הקמת זרוע החלל: "העליונות שלנו שם היא חיונית"

נשיא ארה"ב חתם על תקציב שנתי של 738 מיליארד דולר לצבא, ובכך ייסד רשמית את הקמתו של הכוח שיהיה אחראי להגן על הנכסים האמריקניים בחלל. החיל החדש יכלול כ-16 אלף חיילים ואזרחים. טראמפ הזהיר מהאיומים החמורים לביטחון הלאומי: "אנחנו מובילים - אבל לא מספיק"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייסד באופן רשמי הלילה (שבת) כוח חדש של הפנטגון שיהיה אחראי על לוחמה בחלל - זרוע החלל האמריקנית. החיל החדש, שיהיה הראשון מסוגו זה 70 שנה, יפעל תחת חיל האוויר האמריקני.

בדבריו בבסיס הצבא האמריקני סמוך לוושינגטון, טען טראמפ כי החלל הוא "תחום הלוחמה החדש ביותר". הוא הוסיף כי "לאור האיומים החמורים לביטחון הלאומי, העליונות האמריקנית בחלל חיונית ביותר. אנחנו מובילים, אבל לא מובילים מספיק. אבל בקרוב מאוד נוביל בהרבה".

המימון אושר במהלך הלילה, עם חתימתו של הנשיא על אישור להקצאת 738 מיליארד דולר לתקציב השנתי של הצבא האמריקני. השקת זרוע החלל תתוקצב ב-40 מיליון דולר התחלתיים בשנה הראשונה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חותם על הקמת זרוע החלל של הצבא האמריקני בבסיס אנדרוז שבמרילנד ב-20 בדצמבר 2019. רויטרס
"בקרוב מאוד נוביל בהרבה". טראמפ חותם על הקמת זרוע החלל, הלילה/רויטרס

בעוד שהכוונה איננה לפרוס חיילים מחוץ לגבולות האטמוספרה, תפקידו של החיל החדש יהיה למעשה להגן על הנכסים האמריקניים - בהם מאות לוויינים המשמשים לתקשורת ולמעקב. הקמתו מגיעה בעת שראשי הצבא האמריקני עוקבים אחר ההתקדמות הטכנולוגית של סין ורוסיה בחזית צבאית זו.

סגן הנשיא מייק פנס אמר מוקדם יותר כי ארצות הברית הייתה צריכה להתמודד עם כלי טיס עם לייזרים ועם טילים נגד לוויינים על ידי שתי מדינות אלה. לדבריו, "הסביבה בחלל השתנתה מהיסוד בדור האחרון. המרחב שפעם היה שליו, הוא היום צפוף ועוין".

עוד בוואלה!

פומפאו: החקירה בהאג נגד ישראל אינה צודקת ולא הוגנת

לכתבה המלאה
שיגור Alliance Atlas V ממריא מבסיס חיל האוויר לתחנת החלל הבינלאומית קייפ קנברל ב-20 בדצמבר 2019. AP
"מרחב צפוף ועוין". שיגור חללית אמריקנית מבסיס חיל האוויר קייפ קנברל/AP

זרוע החלל תתבסס על פיקוד החלל שפועל בצבא האמריקני החל מחודש אוגוסט, והקמתו נועדה להתמודד עם המבצעים הצבאיים של ארצות הברית בזירה זו. מזכירת חיל האוויר ברברה בארט אמרה שהזרוע, שבראשותה יעמוד גנרל ג'יי ריימונד, תכלול כ-16 אלף חיילים ואזרחים.

מוקדם יותר החודש, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען שהתרחבותה של ארצות הברית בחלל מהווה איום לאינטרסים הרוסיים. פוטין אמר כי "ההנהגה הפוליטית של הצבא האמריקני מחשיבה בגלוי את החלל כזירת לחימה ומתכננת לבצע בו פעולות צבאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully