וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות נגד חוק האזרחות האנטי-מוסלמי בהודו גדלות: "מטילים ספק בקיומנו"

הרשויות מגבילות את היקף ההתקהלויות הציבוריות, עם התגברות הזעם על החוק המקל על הגירת מיעוטים לא מוסלמים מהמדינות השכנות. "הגיע הזמן שנדבר", אמרו המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הפגנות גדולות צפויות להתקיים היום (חמישי) ברחבי הודו עם התגברות המחאה הסוערת והזועמת נגד חוק אזרחות הנתפס כאנטי-מוסלמי. הצעד של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, להעביר את החוק דרך הפרלמנט בשבוע שעבר הצית הפגנות ברחבי מדינת הענק, שגלשו לא אחת לאלימות, כשלפחות שישה בני אדם נהרגו.

החוק סולל את הדרך לאזרחות עבור מיעוטים דתיים שברחו מהמדינות השכנות אפגניסטן, פקיסטן ובנגלדש, פרט למוסלמים. המתנגדים טוענים כי זו הוכחה נוספת לכך שמודי, שהתחזק אחרי הניצחון המהדהד שלו בבחירות שהתקיימו השנה ונתנו לו כהונה שנייה, פועל במהירות כדי לעצב מחדש את הודו כאומה הינדית ולהחליש את אופיה החילוני.

במהלך השבוע האחרון של המהומות, נעצרו מאות אנשים, הרשויות ניתקו את האינטרנט במוקדי מתיחות ואסרו על התקהלויות גדולות באזורים אחרים. המשטרה ירתה גז מדמיע לעבר המפגינים והיא נאשמת בהכאת מפגינים, כולל נשים וסטודנטים, שרק תדלקה את הכעס.

הפגנה נגד חוק האזרחות, ניו דלהי, הודו, 19 בדצמבר 2019. רויטרס
המארגנים מתכננים לצעוד חרף האיסור המשטרתי. מחאה בניו דלהי, היום/רויטרס

מארגני המחאה מתכננים הפגנות גדולות היום בערים הגדולות, כולל בבירה ניו דלהי. המשטרה דחתה מתן היתר לאחת משתי העצרות גדולות שתוכננו בבירה, אך המארגנים אמרו שהם בכל מקרה מתכוונים לצעוד.

אתמול אסרו הרשויות על התכנסויות של יותר מארבעה אנשים בכמה שכונות מוסלמיות בעיר, אך קהל של מפגינים, רובם צעירים, התכנס מחוץ לאוניברסיטה האסלאמית של ניו דלהי במחאה חרף האיסור.

"אנחנו באמת כועסים על ממשלת ה-BJP, הם לקחו את הגזענות לרמתה הקיצונית ביותר", אמרה טייבה האדיס, בת 18, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הם מטילים ספק בקיומנו, והגיע הזמן שנדבר".
בעיר הבירה הפיננסית של הודו, מומביי, מאות אנשים הפגינו אתמול כשהם נושאים שלטים עם הכיתוב "הודו היא שלנו" וצועקים את "כולנו מאוחדים". הפגנות נערכו גם במדינות אחרות בהודו, כולל בבנגל המערבית ובטמיל נאדו.

דובר מזכ"ל האו"ם, סטפן דיואריץ', אמר ביום שלישי כי הארגון "מודאג מהאלימות ומהשימוש המופרז לכאורה בכוח של כוחות הביטחון" שנראה בשטח. מחלקת המדינה האמריקנית הפצירה השבוע בניו דלהי "להגן על זכויותיהם של המיעוטים הדתיים כדי לשמור על החוקה והערכים הדמוקרטיים" של הודו.

(עדכון ראשון: 08:51)

הפגנה נגד חוק האזרחות, ניו דלהי, הודו, 18 בדצמבר 2019. רויטרס
מבקריו של מודי טוענים שהוא מפלה מוסלמים. מפגינה בניו דלהי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully