וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים, עוצר והשבתת אינטרנט: הפגנות אלימות בהודו נגד חוק האזרחות

15.12.2019 / 12:45

החוק, שיקל על מיעוטים לא מוסלמים לקבל אזרחות, עורר מחאה סוערת במזרח המדינה. שלושה אנשים נורו למוות בידי כוחות הביטחון, ושניים נוספים נהרגו בתקריות אחרות. אוטובוסים ורכבות הוצתו, ושר הפנים בממשלה של מודי קרא להרגעת הרוחות. "התרבויות שלכם לא תחת סכנה"

צילום: רויטרס

חמישה בני אדם נהרגו, שלושה מהם נורו על ידי המשטרה, בעקבות מחאות אלימות ביממה האחרונה בצפון-מזרח הודו נגד חוק האזרחות החדש. הרשויות השביתו את האינטרנט והטילו עוצר בכמה מחוזות. החוק, שעבר ביום רביעי בפרלמנט הלאומי, מאפשר לניו דלהי להעניק אזרחות למיליוני אזרחים לא חוקיים שהגיעו להודו מפקיסטן, בנגלדש ואפגניסטן מ-31 בדצמבר 2014 ואילך - רק בהנחה שהם לא מוסלמים.

המתיחות מתמקדת בעיר הגדולה ביותר במדינת אסאם, גוואהאט. באסאם, שבה חלו הקלות מסוימות על העוצר, מתו שלושה אנשים בבית חולים לאחר שנורו, ואילו אחר נהרג כשחנות שבה ישן הוצתה. הקורבן החמישי הוכה למוות במהלך המחאה. בחלקים ממזרח המדינה, הופסקו היום שירותי הרכבת, לאחר שבמדינת בנגל המערבית הציתו המפגינים רכבות ואוטובוסים.

הפגנה נגד הצעת החוק לתיקון חוק האזרחות בניו דלהי, הודו 14 בדצמבר 2019. רויטרס
ארגוני זכויות אדם ומפלגה אסלאמית ערערו לעליון. הפגנה בניו דלהי, אתמול/רויטרס

שר הפנים אמית שאה קרא היום לרגיעה, ואמר כי התרבויות המקומיות בצפון-מזרח הודו לא נתונות תחת סכנה. זאת לאור החשש שהחוק החדש יעניק אזרחות למספר גדול של מהגרים מבנגלדש השכנה. "התרבות, השפה, הזהות החברתית והזכויות הפוליטיות של אחינו ואחיותינו בצפון-מזרח יישארו על כנן", אמר שאה בעצרת במדינת ג'הרקאנד שבמזרח הודו.

עבור ארגונים אסלאמיים, האופוזיציה, פעילי זכויות אדם וגורמים אחרים בהודו, החוק החדש נתפס כחלק מהאג'נדה ההינדית הלאומנית ההינדית של ראש הממשלה נרנדרה מודי שנועדה לדחוק לשוליים את 200 מיליון המוסלמים החיים בהודו. מודי דוחה את הטענות נגדו.

ארגוני זכויות אדם ומפלגה פוליטית מוסלמית ערערו על החוק לבית המשפט העליון, בטענה שהוא מנוגד לחוקה ולמסורת החילונית של הודו.

עוד בוואלה!

"החקיקה מפלה מוסלמים": תיקון לחוק האזרחות בהודו מעורר סערה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד הצעת החוק לתיקון חוק האזרחות בניו דלהי, הודו 14 בדצמבר 2019. רויטרס
כ-200 מיליון מוסלמים חיים בהודו. הפגנה בניו דלהי, אתמול/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully