וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החקיקה מפלה מוסלמים": תיקון לחוק האזרחות בהודו מעורר סערה

11.12.2019 / 19:29

בעקבות חקיקה המעניקה אזרחות ללא מוסלמים שהיגרו באופן לא חוקי מפקיסטן, בנגלדש ואפגניסטן, פרצו שורה של הפגנות בצפון מזרח המדינה. המפגינים חוששים מפגיעה בצביון באזור, באופוזיציה ההודית טוענים לחקיקה גזענית שמפלה מוסלמים

צילום: רויטרס

חברי בפרלמנט בהודו אישרו היום (רביעי) תיקון לחוק המעניק אזרחות ללא מוסלמים שהיגרו באופן בלתי חוקי מפקיסטן, בנגלדש ואפגניסטן. החקיקה אושרה למרות הפגנות מתמשכות נגד הצעד בצפון מזרח המדינה. הצעת החוק עברה בבית העליון של הפרלמנט, ברוב של 125 תומכים מול 105 מתנגדים. הבית התחתון אישר את הצעת החוק כבר ביום שני, וכעת צריך נשיא המדינה לחתום על החוק לפני שהוא הופך לרשמי.

תיקון הצעת חוק האזרחות הובאה על ידי ממשלתו של נרנדרה מודי, לאחר ניצחונו בבחירות בהודו בחודש מאי. תיקון החוק מעניק אזרחות הודית להינדים, סיקים, בודהיסטים, ג'ינים, פרסים ונוצרים שהיגרו להודו משלוש המדינות השכנות והמוסלמיות, לפני 31 בדצמבר 2014. בעקבות תיקון החוק, מיליוני בני אדם צפויים לקבל אזרחות הודית.

מנגד, בצפון מזרח הודו מפגינים אזרחים רבים, מתוך חשש כי מהגרים שהגיעו למדינה באופן לא חוקי יתיישבו באזור הגבול וישפיעו על התרבות והצביון באזור. אננד שארמה, מנהיג מפלגת האופוזיציה העיקרית בקונגרס, אמר כי "החקיקה פסולה, מכיוון שהיא מפלה מוסלמים, למרות ערבויות חוקתיות לשוויון הזדמנויות בין כל הקבוצות". האופוזיציה מאשימה את מפלגת השלטון ההינדית-לאומית של מודי באנטי אסלאמיות.

הפגנות בצפון-מזרח הודו בעקבות תיקון לחוק האזרחות, 11 בדצמבר 2019. רויטרס
המשטרה ירתה כדורי גומי והשתמשה ובגז מדמיע. הפגנות בעיר גווהאטי/רויטרס

המפגינים שרפו צמיגים וחסמו כבישים מהירים וקווי רכבת במהלך השבוע האחרון. על מנת לפזר את ההפגנות, המשטרה ירתה כדורי גומי והשתמשה ובגז מדמיע - כך דווח בסוכנות הידיעות Press Trust ההודית.

מוקאש אגרוואר, פקיד בכיר במשטרה, אמר כי עוצר הוטל בעיר גווהאטי בצפון מזרח הודו, וכי הצבא נמצא בקרבת העיר למקרה שהאלימות תסלים. לפי הדיווחים בהודו, הממשלה הפדרלית שלחה כ-5,000 חיילים לאזור.

עוד בוואלה!

לאחר כמאה שנות סכסוך: אתר קדוש למוסלמים בהודו יועבר להינדים

לכתבה המלאה
הפגנות בצפון-מזרח הודו בעקבות תיקון לחוק האזרחות, 11 בדצמבר 2019. רויטרס
"החקיקה מפלה מוסלמים". הפגנות בצפון-מזרח הודו בעקבות תיקון לחוק האזרחות/רויטרס

אמית שאה, השר שהציג את הצעת החוק בבית העליון של הפרלמנט, אמר כי החוק אינו אנטי מוסלמי, מכיוון שהוא לא משפיע על הדרך הקיימת לאזרחות, העומדת לרשות כל הקהילות. לדברי שאה, החוק מבקש לטפל בקשיים של הינדים ומיעוטים אחרים, שסובלים מרדיפות על ידי הרוב המוסלמי בפקיסטן, בנגלדש ואפגניסטן.

הנציבות האמריקנית לחופש דת בינלאומי מתחה ביקורת על הצעת החוק, ואמרה כי היא נוגדת את "ההיסטוריה העשירה של הודו והחוקה ההודית, שכוללות פלורליזם חילוני". הנציבות ביקשה סנקציות אמריקניות נגד השר שאה אם תאושר הצעת החוק. דובר משרד החוץ ההודי, רייב קומאר, אמר כי ההצהרה של הנציבות האמריקנית "אינה מדויקת ואינה מוצדקת".

הפגנה נגד חוק האזרחות החדש בהודו 11 בדצמבר 2019. AP
הפגנה נגד חוק האזרחות החדש בהודו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully