וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן או גיהנום? אלפי "פינים" נשטפו לחופי קליפורניה והטרידו את המקומיים

17.12.2019 / 0:02

תמונות של אלפי בולבולים שנמצאו שרועים על חוף בקליפורניה עושות הרבה מאוד רעש ברשת בימים האחרונים. בעוד חלק הביעו קנאה במקומיים וכינו את המקום "גן עדן לנשים", אחרים מיהרו לחפש הסבר לתופעה הביזארית וגילו את האמת הדי מבחילה

YOUTUBE

התופעה הביזארית שנצפתה השבוע בחופי קליפורניה עשויה להיות פנטזיה של המוני נשים (וגברים), אך היא לחלוטין רחוקה מזה. במבט ראשון זה נראה שאלפי פינים גבריים נשטפו לחוף דרייקס - מה שכמובן הבהיל מאוד את המקומיים. אולם אלו לא באמת איברי מין גבריים כרותים וגם לא מטען של נקניקיות שנפל מספינה בים כמו שרבים חשבו - אלא "דגי פין" פועמים הקיימים מזה כ-300 מיליון שנה ונחשבים למעדן בסין, יפן וקוריאה הדרומית. אלו נשטפו אל החוף בעקבות סערה קשה שעקרה אותם מבית הגידול התת ימי שלהם והובילה אותם על היבשה.

הם אולי מכונים "דגי פין", אך הם לא דגים ומן הסתם גם לא פין. למעשה מדובר בתולעת סיפון שנקראת גם תולעת בוטן, שבתהליך האבולוציוני הארוך שלה איבדה מספר איברים לא חיוניים בגופה בכדי להפוך לרירית וחלקלקה ולאפשר לה לשרוד בתנאי הים הקשים. תולעים אלו הן ממשפחת התולעים הטבעתיות, כשאחיותיהן הן העלוקות ותולעי האדמה. התולעים הוורודות מגיעות לאורך של כ-25 ס"מ ונקראות גם "תולעי בעלי הפונדק השמן", מאחר הןו יוצרות מחילות באדמה, נוטשות אותן ומאפשרות לאחרים להתגורר בהן במקומן. כה מתחשב מצידן.

אלפי דגי פין נמצאו בחוף בקליפורניה. צילום מסך
אלפי דגי פין נמצאו בחוף בקליפורניה?/צילום מסך

איוון פאר, מומחה ליצורים ימיים, מסביר כי סופות עזות שטפו את התולעים הללו לחוף בסערה שחלפה במקום ב-6 בדצמבר. פאר התעלם מתיאורית איברי המין אך התייחס לזו העוסקת בנקניקיות: "אלה לא נקניקיות, כמו שחלק חשבו. מדובר בתולעת בעל הפונדק. הן יוצרות מחילות מתחת לבוץ או לחול ומשאירות אותן מאחור כדי לאפשר ליצורים אחרים לגור בהן, כגון תולעים אחרות, סרטנים וחסילונים. גם יצורי החוף מרוצים מקיומן שכן הן תופסות ברשת הרירית והדביקה שלהן חיידקים, פלנקטון וחלקיקים קטנים אחרים וניזונים מהם, אך את החלקיקים הגדולים מדי הן לא אוכלות ומשאירות ליצורים אחרים שייהנו מהשלל". הוא הוסיף: " תצפיות דומות נראו בעבר, אך לא בחוף הזה. מדובר בתצפית כמעט ייחודית".

אורך חייהן של התולעים מסתכם ב-25 שנים, אך לא כולן מתות בשיבה טובה, שכן הן חיות תחת איומים רבים - כולל לוטרות, דגי פלאונדר, כרישים ושחפים - שכולם ישמחו לסעוד בהן. כפי שציינו, הן נחשבות למעדן במזרח אסיה, שם התושבים נהנים לאכול אותן כחטיף של אחה"צ לאחר שטוגנו ותובלנו היטב. רבים סבורים שהתולעים מכילות אפרודיזיאק, חומר שמגביר ומעורר את החשק המיני. כמו "הדבר האמיתי", גם דגי פין נחשקים יותר למאכל כשהם עבים וגדולים. המקומיים סבורים שדגי פין דקים מדי מעידים על איכות נמוכה של מזון.

אלפי דגי פין נשטפו לחופי קליפורניה. צילום מסך
דגי הפין הם למעשה תולעים חלקלקות שנחשבות למעדן בסין/צילום מסך

הסיכוי שתמצאו פינים מפוזרים על החוף אולי קטן, אך השתכשכות קלה במים המקומיים עשויה להניב לכם תוצאות. התולעים חיות במים הרדודים המשתרעים מדרום אורגון ועד לצפון מקסיקו. הן חופרות מחילות בצורת U, כשקצה אחד של המחילות מכוסה לעיתים קרובות ברשת רירית בה הן משתמשות כדי לתפוס מזון בזמן הגאות. בקצה השני שלה תמצאו בדרך כלל צואה, אותה התולעת יורה מחוץ למחילה בזרמי מים שיוצאים מישבנה.

ברשת נרשמו תגובות חלוקות למראה הביזארי. חלק קנאו במקומיים על "האוצר" שנשטף אל החוף ואחרים הביעו סלידה מהיצורים המוזרים למראה. "אני יודע איפה את מבלה את חג המולד שלך", כתב אחד ותייג את חברתו. אחרת הוסיפה: "לסנטה נפלה המתנה שלי לחג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully