וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהיו כחלונים" 2019: שר האוצר זכה למחמאות מנתניהו, ברקע כוונתו לפרוש

15.12.2019 / 12:33

בפתח ישיבת הממשלה הקדיש נתניהו חלק נכבד מדבריו כדי לחלוק מחמאות לכחלון, שלא צפוי להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, על מאבקו במחירי הדיור. "הייתה עלייה תלולה מאוד של מחירי הדיור, ולפני כשלוש שנים התיישרות. זה הישג אדיר של הממשלה ושלך, ואני מברך אותך"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

ברקע כוונתו של שר האוצר משה כחלון לפרוש מהפוליטיקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדיש היום (ראשון) חלק נרחב מדבריו בפתח ישיבת הממשלה כדי לחלוק מחמאות לכחלון ולמאבקו במחירי הדיור.

ב-2011 נתניהו טבע את המושג "תהיו כחלונים", כשבישיבת ממשלה קרא לשרים לבצע רפורמות שייטיבו עם הציבור. גם היום הרעיף על כחלון מחמאות נדירות. נתניהו הציג שקף של מחירי הדיור בשנים האחרונות, כשכחלון יושב לצדו, ואמר: "מה שקרה כאן זהו הישג אדיר לממשלה שלנו, לך השר, לצוות שעבד איתך. התיישרות. הייתה עלייה תלולה מאוד של מחירי הדיור, ולפני כשלוש שנים התיישרות שגם אם התקשורת מנסה היא לא תוכל להתעלם מזה. זה הישג אדיר של הממשלה ושלך, ואני מברך אותך".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון במהלך הישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 15 בצדמבר 2019. אתר רשמי
"הישג אדיר של הממשלה ושלך". נתניהו וכחלון בישיבת הממשלה, היום/אתר רשמי

כחלון, שהתמזג אחרי בחירות אפריל עם מפלגת כולנו לתוך הליכוד, אינו מתכוון להתמודד ברשימת הליכוד בכנסת הבאה. עם זאת, ככל הנראה הוא צפוי להמשיך בתפקידו כשר אוצר עד שתוקם ממשלה חדשה, בעקבות לחצים שהפעיל עליו נתניהו שלא יפרוש מתפקידו.

במסגרת המחמאות לכחלון, נתניהו התייחס באריכות הבוקר בישיבת הממשלה למחירי הדיור ואמר כי "לישראל יש שטח קטן ואוכלוסייה שהולכת וגדלה יותר מהר כמעט מכל מדינות העולם. לכן, התוצאה הכמעט אוטומטית, היא שמחיר הדיור יעלה ויעלה כי השטח מוגבל, והאזורים המועדפים מוגבלים, וזה בדיוק מה שקרה לנו במשך כעשור". הוא הוסיף "כששר האוצר כחלון נכנס לתפקידו לפני כמעט חמש שנים, הוא ביקש לקחת את הנושא תחת הנהגתו, וקבענו שורה של כלים שיעמדו לרשותו כדי לבצע את מה שנתפס אז כבלתי ניתן להשגה - להפסיק את העלייה במחירי הדיור. והדבר הזה תמיד בוטל והוגחך ותמיד הכחישו והעלימו, היום אני מבקש לפני הסקירה הנרחבת והמפורטת שלך, שר האוצר, להציג את התוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully