וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין הודיע שזהות לא תתמודד בבחירות: "החברה לא בשלה לבשורה שלנו"

13.12.2019 / 11:17

יו"ר זהות הכריע כי מפלגתו לא תתמודד בסבב הבחירות הנוכחי בנימוק כי היא "חייבת להמתין, לפעול כתנועה רעיונית ולייצר קשב מחודש לרעיונותיה". פייגלין הבהיר כי "אינני מאשים איש מלבד עצמי". בבחירות מועד ב' חברה המפלגה לליכוד בהסכם שאושר ע"י מתפקדיה ברוב של 77%

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון, עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, הודיע היום (שישי) כי מפלגתו לא תתמודד בבחירות השלישיות. "במרחב הפוליטי אין כיום קשב לבשורתה", אמר פייגלין, "היא תהדהד את חזונה מחוצה לו, ותשוב להתמודד כשהחברה הישראלית תבשיל לשינוי".

בבחירות לכנסת ה-21 זכתה זהות להתעניינות תקשורתית וציבורית בשל הצהרותיה כי תקדם לגליזציה של צריכת קנאביס, תחזק את חירויות הפרט ותצמצמם מנגנונים ממשלתיים. אולם, בבחירות עצמן היא הצביעו לה כ-120 אלף איש בלבד והיא לא עברה את אחוז החסימה. המפלגה נרשמה גם בבחירות לכנסת ה-22, אך בהמשך חתמה על הסכם עם הליכוד במסגרתו תפרוש ותתמוך בה, בתמורה לתפקיד שר לפייגלין וכן להקלות בתחום הלגליזציה. ההסכם אושר על ידי מתפקדי זהות ברוב של 77%, אך לאחריו שלושה מחברי הרשימה, גלעד אלפר, ליבי מולד ורפאל מינס, הודיעו שיתמכו בבחירות במפלגת ימינה בראשות איילת שקד.

הצגת קמפיין הבחירות של מפלגת זהות, גני התעורכה, תל אביב 27 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"החלטנו לייצר תהליך בריא של הפקת לקחים". פייגלין/ראובן קסטרו

"זהות לא תתמודד במועד ג'", כך פתח פייגלין את הפוסט בפייסבוק בו הודיע על פרישתו מהמרוץ הפוליטי. "במרחב הפוליטי אין כיום קשב לבשורתה. היא תהדהד את חזונה מחוצה לו, ותשוב להתמודד כשהחברה הישראלית תבשיל לשינוי. מה תעשה זהות במועד ג'? אם נבין מה היה סוד קסמה של זהות במועד א', והיכן נכשלנו במועד ב', נוכל לקבוע את דרכנו במועד ג'".

לדברי פייגלין, "הקסם במועד א' היה בזה שהעברנו את הדיון למרחב האמיתי שבו הוא צריך להתנהל - דיברנו על הבעיות האמיתיות, העברנו את הדיון למרחב הזהות. זהות במועד א' היתה פשוט גדולה מהחיים. הסקרים כבר ניבאו 8 מנדטים ואפילו יותר, ותארו לעצמכם היכן היתה עומדת ישראל כיום אם הכח המצוי בידיו הריקניות של ליברמן, עומד היה לרשות המצע המלא כל טוב של זהות".

"ואז הגיע מועד ב' - על אף התשישות והקושי הכלכלי הכבד, החלטתי שזהות תתמודד גם במועד ב'". פייגלין אמר כי הונחה לפתחו הצעה להשתבץ כשר כלכלי בכיר בממשלת נתניהו, "לאחר התלבטויות רבות ולנוכח הסיכוי להשיג באופן מיידי הישגים במספר תחומים שזהות חרטה על דגלה החלטתי לחתום על ההסכם עם ראש הממשלה בכפוף לאישור במשאל מתפקדי זהות".

עוד בוואלה!

הפריימריז לראשות הליכוד: נתניהו כינס במעונו ישיבת תמיכה ראשונה

לכתבה המלאה
הצהרתם של ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר זהות משה פייגלין, 29.08.2019. ראובן קסטרו
"ברגע שהודענו שאנו חלק מהימין, איבדנו את המרחב החופשי". פייגלין ונתניהו בהצהרה המשותפת/ראובן קסטרו

לדבריו, ברגע שמיצבו עצמם בימין המדיני, הדבר לא התקבל יפה בציבור. "לאחר שהצבנו עצמנו בגלוי בימין, ובמיוחד לאחר שהתחברנו אל נתניהו - איש כבר לא הקשיב יותר לבשורתנו. ממרחב הזהות והסינרגיה שיצרנו בין היהודי והישראלי לא נותר דבר, הלכנו לגמרי לאיבוד בתוך מרחב הימין/שמאל הישן והריקני".

יו"ר זהות גם טוען שבבחירות לכנסת ה-22, הפכה המערכת הפוליטית "למכשיר שאוטם אוזניים מהקשבה לכל מסר מלבד בעד או נגד נתניהו. לא החירות, לא הזהות, לא המשמעות צולחות את סף הקשב - רק ההתנצחות האינסופית שבין המחנות". עם זאת, יו"ר זהות הבהיר כי מפלגתו מעולם לא הצטרפה לליכוד, "ההיפך הוא הנכון - על אף שנתניהו מאוד רצה בכך, ועל אף שהצטרפות שכזו היתה מוחקת באחת את כל חובות המפלגה, דחיתי את ההצעה הזו על הסף כדי לשמור על עצמאותה של זהות".

"עשיתי כמה טעויות קשות"

"אבל בעוונותי זה לא קרה. אינני מאשים איש מלבד את עצמי", המשיך פייגלין. "התלהבתי, רצתי קדימה מהר מדי עשיתי כמה טעויות קשות - ואולי, אחרי ככלות הכל, מלבד אשמתי שלי, החברה הישראלית פשוט לא בשלה עדיין למהפכה שהציע זהות. לתהליכי עומק נדרש זמן כדי להבשיל. המפלגה חייבת להמתין, לפעול כתנועה רעיונית, לייצר קשב מחודש לרעיונותיה ולבנות מחדש את המרחב הנכון לבשורתה - את מרחב הזהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully