וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לפייגלין: "רואה אותך בתפקיד שר"; חברי זהות יצביעו על ההסכם

יו"ר זהות ורה"מ הצהירו על יציאה לדרך משותפת שבמסגרתה יפרוש פייגלין בתמורה לקידום חקיקה. השניים חשפו את ההסכם שנחתם בין המפלגות לפיו במהלך המושב הראשון של הכנסת יחוקק חוק "לגליזציה לחולים", ופייגלין ימונה לתפקיד שר בממשלה הבאה. נתניהו: :יוצאים לדרך משותפת"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר זהות משה פייגלין מסרו היום (חמישי) הצהרה משותפת בכפר המכבייה. פייגלין הכריז כי הוא פורש מהמרוץ, ובתמורה הובטח לו תפקיד עתידי במקרה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה וקידום חקיקה. נתניהו אמר בפתח ההצהרה: "יוצאים לדרך משותפת כדי לקדם ערכים של חירות אישית וכלכלה חופשית, זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ומורדות, ובעיקר מורדות. כשפגשתי את משה פייגלין בפעם הראשונה לפני כמה ימים, הרגשתי שהשיחות עמוקות וענייניות".

ההסכם בין הליכוד לזהות כפוף לאישור מתפקדי מפלגתו של פייגלין במשאל אינטרנטי שייערך בקרוב. לפי ההסכם, במהלך המושב הראשון של הכנסת ה-22 יחוקק חוק "לגליזציה לחולים" שיתיר רכישת קנאביס רפואי לפי קביעת הרופא המטפל, מכל ספק מורשה בארץ ובחו"ל - על פי בחירת המטפל. בנוסף, פייגלין ימונה לתפקיד שר בתחום הכלכלי או החברתי בממשלה הבאה.

נתניהו הוסיף, "שנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, שנינו תומכים בחירויות הפרט ובהורדת רגולוציה, שחרור התערבות ממשלתית שפוגעת באזרחים ובעיקר בעסקים הקטנים. יש עוד דבר אחד חשוב מאד - אנחנו שמנו לב, היינו עדים לו בטרגדיה של איריס השבוע, עדים למקרים קשים ביותר של חולים שזקקוים לתרופת הקנאביס, והם לא משיגים אותה. המצוקה שלהם מחייבת אותנו לפתור את הבעיה. אביא לאישור הכנסת הצעה לאישור לגליזיציה של קנאביס רפואית. שורש ההצעה הוא לפתוח את השוק לייבוא".

הצהרתם של ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר זהות משה פייגלין, 29.08.2019. ראובן קסטרו
הצהרה משותפת של נתניהו פייגלין, הערב/ראובן קסטרו

פייגלין בירך את נתניהו על שיתוף הפעולה ואמר, "אני רואה פה את ראשי מפלגת זהות, ואני רואה את חברי הכנסת מהליכוד שתמיד נותרו חבריי. באמת אומר לעצמי שיהיה פה שיתוף פעולה מדהים. במועד א' של בחירות 2019, זרחה בשמי ישראל תקווה גדולה, כגודל התקווה כך הייתה גם עוצמת המכה כשהתברר שלא הצלחנו להגשים את הציפייה שנוצרה. מתוך מועקה גדולה של חולים נוצרה ביננו הידברות ונפתח הפתח להגשים כל זאת מתוך הממשלה שתוקם בראשותך את חזון החירות של זהות".

פייגלין הוסיף: "אני פונה מכאן אל כל חברי מפלגתי שהיא לא פחות ממדהימה. כידוע התחייבתי שזהות תתמודד גם במועד ב', ועל אף שאיש לא יכול היה לחזות את ההתפתחות הזו, אני חש מחוייבות מוסרית להביא את ההסכם הזה לאישור של כולכם במשאל מתפקדים מסודר".

בהמשך דבריו אמר נתניהו: "ההחלטה שלך היום מאפשרת שהקול החשוב של זהות לא יירד לטמיון, אני רואה אותך שר בממשלה, שותף לדרך ולחזון. נוכל לעבוד יחד כדי להציב ולהשיג את היעדים האלה, זה תוספת כוח חשובה מאד למאמץ שאני מוביל".

עוד בוואלה!

הפרויקט הסודי של נסראללה נחשף: חיזבאללה מחזיק בעשרות טילים מדויקים

לכתבה המלאה
הצהרתם של ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר זהות משה פייגלין, 29.08.2019. ראובן קסטרו
נתניהו ופייגלין, הערב/ראובן קסטרו

המתווה המוצע בין זהות לליכוד תואם עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהביע תמיכה במהלך. ליצמן מסר כי "מדובר במהלך חשוב שעל עקרונותיו הודענו במאי השנה, ופרסמנו תקנות בעניין. יחד נפעל שיאושרו מיד עם כינוס הכנסת החדשה".

יו"ר ימינה איילת שקד הגיבה על פרישת פייגלין ובירכה על המהלך: משה פייגלין גילה אחריות גדולה כלפי גוש הימין ומדינת ישראל. התנהלתו האחראית במערכת בחירות זו ראויה להערכה. הוא ואנשי זהות קידמו משמעותית את רעיון החירות, הכלכלה החופשית והחזרת האחריות מהמדינה לאזרח.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצטרף לברכות של יו"ר מפלגתו ואמר כי . "אחריות כזו על ידי כלל הגורמים במחנה, יכולה להציל את הימין ולמנוע הקמת ממשלת שמאל".

בכחול לבן תקפו את נתניהו לאחר ההצהרה: "נתניהו דואג רק לנתניהו והפעם הוא קונה את פייגלין - כיסא תמורת חסינות. על חשבוננו הוא מנסה להקים את ממשלת החסינות הקיצונית שלו, שתקדם סדר יום קיצוני של הדתה-המרה-מדינת הלכה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף בחריפות גם הוא את המהלך, "נתניהו לא בוחל בשום אמצעי למען השלטון. הוא מוכן לשלם את חובותיו של פייגלין, הוא מוכן למנות אותו לשר בממשלתו על חשבון חבריו בליכוד והוא מוכן לקבל את רפי פרץ כשר החינוך".

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ אמר: "כל השבוע נתניהו פועל בכדי לחדש את ברית ההסתה שהביאה לרצח רבין. נתניהו-פייגלין-בן גביר. נתניהו שוב עולה למרפסת עם פייגלין ועם בן גביר. הפעם נתניהו מסית נגד הדמוקרטיה, המשטרה ובית המשפט. זאת תהייה ברית של חסינות וגזענות".

הצהרתם של ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר זהות משה פייגלין, 29.08.2019. ראובן קסטרו
חתמו על הסכם. נתניהו ופייגלין, הערב/ראובן קסטרו

אתמול נפגש נתניהו עם פייגלין ודן עמו באפשרות שהאחרון ייפרוש בבחירות הבאות בתמורה להבטחה לתפקיד בממשלה והתחייבויות נוספות. לאחר פגישתם, אמר פייגלין בראיון לגלי צה"ל כי הייתה התקדמות במגעים בעקבות הסכמות הנוגעות לשוק הקנאביס ושהוא שוקל להסיר את מועמדותו בתמורה לתפקיד בממשלה. "נוצרה הזדמנות לא צפויה - להפוך את מה שנראה היה ככישלון להצלחה גדולה. יש סוף סוף פתח של תקווה לכך שחולים יקבלו תרופה מצילת חיים", פייגלין אמר והוסיף כי יביא את ההסכם למשאל בקרב מתפקדי זהות.

בליכוד הודיעו בתום הפגישה כי "ראש הממשלה נתניהו משקיע מאמצים אדירים במטרה למנוע בזבוז קולות בימין. יש התקדמות משמעותית בין הליכוד לבין פייגלין וזהות. עדיין לא הושג הסכם וכשיושג - נפרסם אותו. עיקרו של ההסכם עם פייגלין נוגע למדיניות של כלכלה חופשית".

לאחר מכן הוציא גם פייגלין הודעה נוספת שבה פירט את ההתקדמות במגעים על דרישתו לביטול רפורמת הקנאביס. "לשמחתי ראש הממשלה נכנס בעובי הקורה ובמשך שעות ארוכות ותוך התייעצות עם גורמי מקצוע גיבשנו פתרון שמשמעותו היא לגליזציה של שוק הקנאביס עבור החולים. כלומר, החולים יוכלו לרכוש את התרופה המגיעה להם, בדיוק ע"פ הזן והמינון שקבע הרופא המטפל, מכל ספק בארץ ובעולם דרך בתי המרקחת בישראל וללא התערבות נוספת של היק"ר".

בנימין נתניהו, 20.08.2019. AP
לחץ על מנת להביא לפרישת פייגלין. נתניהו/AP

בעקבות הדיווחים על ההתקדמות במגעים, פנתה אתמול ח"כ תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבחון את ההסכם המסתמן בין הליכוד לזהות כשוחד בחירות. היא כתבה בפנייתה כי הצעתו של נתניהו לכסות את חובות המפלגה של פייגלין היא "הצעה שמעלה חשש אמיתי לשוחד בחירות, שכן כספי מפלגת הליכוד הינם כספי ציבור המיועדים לצרכי קמפיין הבחירות של הליכוד ואינם מיועדים לכיסוי חובות של מפלגות אחרות לטובת אינטרסים פוליטיים של מפלגת הליכוד וראש הממשלה".

(עדכון ראשון: 13:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully