וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: טראמפ הזהיר את רוסיה מלהתערב בבחירות בארה"ב

11.12.2019 / 5:00

בפגישה שקיים הנשיא עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, הזהיר את מוסקבה מהתערבות בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, וכן הפציר בה לפתור את המשבר שלה עם אוקראינה. בתוך כך, בחודש שעבר דווח כי רוסיה משקיעה מאמצים להטיל על אוקראינה את האחריות על מעורבות מוסקבה בבחירות ב-2016

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הזהיר אתמול (שלישי) את רוסיה מלהתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה הבאה - כך מסר הבית הלבן. את הדברים אמר הנשיא בפגישתו עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב.

בנוסף לכך, הפציר טראמפ ברוסיה לפתור את הסכסוך שלה עם אוקראינה, והדגיש בפני לברוב את תמיכתו בהסכמים לבקרה על נשק גרעיני, הכוללים לא רק את רוסיה, אלא גם את סין. עם זאת, למרות הפגישה הראשונה בין טראמפ ללברוב מאז מאי 2017, לא נראה שנעשתה התקדמות של ממש בסוגיית בקרת הנשק הגרעינית.

במסיבת עיתונאים לצדו של שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, אמר לברוב כי ההתקשרויות היו עם הממשל הקודם של ברק אובמה, אולם הוא לא פירט אותן. הוא חזר על הכחשת רוסיה שהיא לא התערבה בבחירות. הוא העלה מחדש את ההצעה הרוסית להאריך את הסכם New START, בעוד שטראמפ ופומפאו אמרו שיש צורך לכלול בשיחות גם את סין. לברוב אמר עוד כי מוסקבה רוצה לפרסם את התקשרויות בין ארצות הברית לבין רוסיה, שלדבריו ינקו את רוסיה מהטענות להתערבותה בבחירות ב-2016, אולם וושינגטון - לדבריו - מונעת זאת.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בבית הלבן, 10 בדצמבר 2019. אתר רשמי
הזהיר את רוסיה מלהתערב בבחירות 2020. טראמפ ולברוב, אתמול/אתר רשמי

השיחות התקיימו בזמן שהדמוקרטים בבית הנבחרים חשפו את האישומים נגד טראמפ במסגרת פרשת אוקראינה-גייט. הביקור של לברוב עורר מחדש את סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016, שבסיומן ניצח טראמפ, ואת השאלה אם היא יכולה לעשות זאת שוב בשנה הבאה. לברוב, שדיבר דרך מתורגמן במסיבת עיתונאים אישית שכינס לאחר המפגש, אמר: "אפילו לא דנו בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully