וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד נתניהו וגנץ: מפעילים לחצים ולא מוכנים לוותר על האגו

10.12.2019 / 11:59

פחות מ-48 שעות לפני פיזור הכנסת, יו"ר ישראל ביתנו שב והאשים את ראשי המפלגות הגדולות בסיכול הקמת ממשלת אחדות. ליברמן אמר כי למפלגתו הוצע כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת, בתנאי שיסיכמו להיכנס לממשלה צרה. "מסע לחצים ופיתויים שאני לא זוכר כמותו"

עריכה:שאול אדם

פחות מ-48 שעות לפני פיזור הכנסת, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) כי על מפלגתו מופעלים לחצים רבים וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלת אחדות. ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "בימים האחרונים הופעל על ישראל ביתנו מסע לחצים ופיתויים כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית. הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת, רק שנסכים להיכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחתנו לבוחר".

ליברמן האשים את נתניהו וגנץ בכישלון הרכבת הממשלה והבהיר כי "אם ב-24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה אך ורק בגלל שמנהיגי שתי המפלגות הגדולות לא היו מוכנים לוותר על האגו, ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים".

יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"הוצע לנו כל תפקיד בממשלה ובכנסת". ליברמן/ראובן קסטרו

"אני קורא שוב לשתי המפלגות הגדולות להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות לטובת עם ישראל, ולהפסיק את משחק ההאשמות הציני", פנה ליברמן לנתניהו וגנץ. "החלטות דרמטיות מחייבות הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת, ואם באמת דואגים לאינטרס הלאומי ולא הפרטי אין מנוס אלא להקים ממשלה לאומית רחבה".

מחר בחצות תתפזר הכנסת באופן אוטומטי ומדינת ישראל תצא לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. בכחול לבן ובליכוד הגיעו אתמול להסכמות בנוגע לעריכת הבחירות ב-2 במרץ, ככל שיוחלט לקיימן. מדובר על יום שני בשבוע ולא כפי שנהוג בדרך כלל לקיים את הבחירות ביום שלישי, מאחר והתאריך המקורי של הבחירות היה אמור להיות ב-10 במרץ אך היות שמדובר בחג פורים, הסיעות ביקשו לדון בתאריך חלופי. על מנת להקדים את מועד הבחירות, חברי הכנסת החלו בהליך החקיקה, שבמסגרתו ייערך שינוי בחוק יסוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully