וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהב להיות בצבא": יעקב שנפגע מברק במהלך אימון בצפון שב להכרה

9.12.2019 / 7:33

אביו של יעקב בלישה בן ה-19 סיפר כי בנו רצה להתגייס לשירות קרבי ולשרת בגולני, ומיהר לביה"ח כששמע על פגיעת הברק. למקום הגיע גם המורה של החייל, שתיאר אותו כ"ילד עדין, מתחשב ורגיש לסביבה שלו". הצוות הרפואי בישר כי חל שיפור במצבו והוא חזר לנשום בכוחות עצמו

עריכה: אסף דרורי

"הוא אהב להיות בצבא", סיפר היום (שני) אביו של יעקב (יהנו) בלישה, החייל בן ה-19 שנפגע אתמול באורח קשה מפגיעת ברק במהלך אימון בצפון הארץ. האב תיאר כי המשפחה עלתה לישראל מאתיופיה בשנת 2007 ובנו רצה להתגייס לצה"ל, רצה להיות קרבי ולשרת בגולני. "ב-04:00 נתנו לי לראות אותו, כשהוא חבוש ביד ובחלקים אחרים של גופו", אמר. "הדוקטורים שם כמו אלוהים, מתייחסים אליו כמו בן משפחה ואני מודה להם".

בבית החולים רמב"ם בחיפה חל שיפור במצבו של בלישה. הצוות הרפואי מסר כי הוא שב להכרה, מגיב לסביבה ואף חזר לנשום בכוחות עצמו. מנהל טיפול נמרץ בבית החולים, ד"ר ירון בר-לביא, הסביר כי
"מכת הברק לא פגעה בו ישירות". לדברי בר-לביא, "אם הברק היה פוגע בו ישירות הוא היה מתפחם או נשרף כולו. הוא פגע בסביבה שלו. העוצמה של הברק מחשמלת שטח ענק כיוון שהאדמה רטובה והאוויר רטוב. אז הוא נפגע מהברק אבל לא ישירות. משם שהכוויות שלו הן לא מאוד קשות. לא היה פה דום לב, הייתה הפסקת נשימה, היה איבוד הכרה ועד כמה שאני מבין הוא לא עבר עיסוי לב, לכן התוצאה תהיה כנראה טובה. אבל ברק שפוגע גם עשרה מטרים ממישהו ואף 50 מטרים, כנראה מחשמל אותו".

יעקב בלישה החייל שנפצע ממכת ברק ליד עין השופט. באדיבות כפר הנוער הודיות, אתר רשמי
"מתייחסים אליו כמו בן משפחה". בלישה/אתר רשמי, באדיבות כפר הנוער הודיות

בלישה, תושב בני עי"ש, שהה במקום כחלק מאימוני מסלול ההכשרה לא הרחק מבסיס האימונים של חטיבת גולני ברגבים. כששמעו על פגיעת הברק, רבים מקרובי משפחתו הגיעו לבית החולים רמב"ם. "אנחנו מכירים אותו מאז שהיה ילד קטן", סיפר אחד מהם. "הגענו לבית החולים לבקר אותו".

בבית החולים נערכה לו סדרת בדיקות ונשללה פגיעה באיברים חיוניים. לא נמצאה פגיעה בלב האופיינית לפגיעת ברק, הוא אינו סובל מכוויות, והוא מורדם על מנת לאפשר לו מנוחה להחלמה.

אלי בריגה, המורה שלו למתמטיקה במשך השנים שלמד בכפר הנוער הדתי "הודיות", ליד טבריה, הגיע מביתו בשכונת קריית שמואל כששמע על אשפוזו של התלמיד לשעבר ברמב"ם. הוא סיפר כי "מדובר בילד עדין, ילד מאוד מנומס, ילד שמאוד מתחשב ומאוד רגיש לסביבה שלו, ילד ממש נפלא. הייתי אצלם לביקור בית בבני עי"ש כשהוא למד אצלנו בבית הספר והם מאוד שמחו כאשר מחנכים ביקרו בבית. מדובר באנשים מקסימים, גם הוא וגם אחותו. צר לי על מה שקרה ואני מקווה שעכשיו הוא בתהליך של החלמה ושייצא מזה בשלום".

עוד בוואלה!

בן ה-19 שנפגע באורח קשה מברק: חייל גולני שהיה במהלך ניווט שטח

לכתבה המלאה
צעיר שככה"נ נפגע ממכת ברק, בשטח פתוח באזור רמת השופט מועצה אזורית מגידו, 8 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
הלוחם אינו סובל מכוויות, מורדם ומונשם. זירת פגיעת הברק, אתמול/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

לוואלה! NEWS נודע שהחיילים היו במהלך ניווט בשטח, כחלק מאימוני מסלול ההכשרה שלהם, יחד עם חייל נוסף. חבר ליחידה סיפר כי תוך שתי דקות מהרגע בו הכה הברק הגיעו אליהם שאר חבריהם. לדבריו, רכב פינוי שחיכה סמוך למקום העביר אותו לנט"ן מד"א שהוזעק לנקודה שבין עין השופט לרמת השופט.

"זה אירוע בלתי נתפס", אמר גורם המעורה בפרטים, "זה קורה אחד למיליון". בכל זאת קרוביו של החייל שנפגע התקשו הלילה לקבל את ההסברים. "לא מבינה למה הוציאו אותם לשטח במזג אוויר כזה. זה טיפשי כל כך", אמרה בת משפחה. מחר ייערך ביחידה תחקיר בהשתתפות מפקד הפלוגה.

(עדכון ראשון: 09/12/19, 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully