וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-19 שנפגע באורח קשה מברק: חייל גולני שהיה במהלך ניווט שטח

הלוחם שהה סמוך לבסיס האימונים של גולני ברגבים כחלק מאימוני הכשרה יחד עם חברו, בזמן שברק פגע בו. חבריו שהיו במקום הגיעו אליו במהירות והוא פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם, שם חל שיפור במצבו והוא שב להכרה. "למה הוציאו אותם לשטח במזג אוויר כזה?", שאלו במשפחתו

עריכה: אסף דרורי

הצעיר בן ה-19 שנפגע אמש באורח קשה מברק סמוך לרמת השופט הוא חייל צה"ל, ששהה במקום כחלק מאימון בשטח - כך הותר היום (שני) לפרסום. החייל, תושב בני עי"ש, שהה במקום כחלק מאימוני מסלול ההכשרה לא הרחק מבסיס האימונים של חטיבת גולני ברגבים. בבית החולים רמב"ם חל היום שיפור במצבו של החייל. הצוות הרפואי מסר כי הוא שב להכרה, מגיב לסביבה ואף חזר לנשום בכוחות עצמו.

החייל פונה אתמול במצב קשה לאחר שחבריו ששהו עמו הצילו את חייו, והזעיקו סיוע רפואי. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים רמב"ם, שם הרופאים ייצבו את מצבו והעבירו אותו למחלקה לטיפול נמרץ. נערכה לו סדרת בדיקות ונשללה פגיעה באיברים חיוניים. לא נמצאה פגיעה בלב האופיינית לפגיעת ברק, הוא אינו סובל מכוויות, והוא מורדם על מנת לאפשר לו מנוחה להחלמה. כשיתעורר ניתן יהיה לעמוד סופית על מצבו.

צעיר שככה"נ נפגע ממכת ברק, בשטח פתוח באזור רמת השופט מועצה אזורית מגידו, 8 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
החיילים חברו לצוות מד"א ופינו את הפצוע לבית החולים. זירת האירוע, אתמול/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

לוואלה! NEWS נודע שהחיילים היו במהלך ניווט בשטח, כחלק מאימוני מסלול ההכשרה שלהם, יחד עם חייל נוסף. חבר ליחידה סיפר כי תוך שתי דקות מהרגע בו הכה הברק הגיעו אליהם שאר חבריהם. לדבריו, רכב פינוי שחיכה סמוך למקום העביר אותו לנט"ן מד"א שהוזעק לנקודה שבין עין השופט לרמת השופט.

מבית החולים נמסר כי מדובר בצעיר בריא ובכושר גופני גבוה, אבל הרופאים מייחסים את הישרדותו באירוע הקשה להנחתם כי הברק הכה סמוך לו ולא בו ישירות. הם גם משבחים את חבריו שמיד נזעקו אליו וחובש שבמקום ביצע בו החייאה וכן מתנדבת מד"א שבשגרה היא ככל הנראה רופאת בית חולים העמק שהיתה בצוות הנט"ן שהגיע תוך דקות.

"זה אירוע בלתי נתפס", אמר גורם המעורה בפרטים, "זה קורה אחד למיליון". בכל זאת קרוביו של החייל שנפגע התקשו הלילה לקבל את ההסברים. "לא מבינה למה הוציאו אותם לשטח במזג אוויר כזה. זה טיפשי כל כך", אמרה בת משפחה. מחר ייערך ביחידה תחקיר בהשתתפות מפקד הפלוגה.

(עדכון ראשון: 15:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully